Som jag minns det stod det i någon dansk (?) tidning igår att hon förra sommaren hade jobbat på caféet. Nu idag står det i Expressen att hon jobbar/jobbat som städare där. Lite oklart alltså om det är en pågående eller avslutad anställning.
Om det nu stämmer alls.
De första uppgifterna, om att kvinnan har arbetat på kaféet för ett år sedan, kom från norska TV2.
Citat:
Flere kilder som TV 2 har snakket med sier at den siktede kvinnen var tilknyttet kafeen hvor Lisa Holm forsvant. Hun skal ha hatt et arbeidsforhold der for et års tid siden.
Enligt en litauer som bor i Sverige, ska flera personer vara inblandade i brottet. "En av de anhållna medgav idag att han han har deltagit i mordet, men att han inte dödade [offret]", sa M.Mažeitavičius.
Fortsatt är dock frågan hur herr Mažeitavičius har fått reda på detta utan att svenska media vet det.
man kan väl tänka sig att de googleöversatt inlägg från Flashback ?
Finns inte en svensk blaska som nämnt detta men om jag inte missminner mig så fanns väl detta antydd på en länk från VG, och texten redigerades senare
Lisa Holm så ut som vilken litauisk tjej som helst, blond och blåögd.
Samtidigt var den ene personen GIFT..vilket kanske skall tas med när man gör bedömningar..sannolikheten bör minska då för sexuella motiv..Visst, det var helg och bara för 1 vecka sedan brändes 3 litauiska gästarbetare sig inne i sin husvagn uppe i Uppsala. Troligtvis beroende på att de var berusade..
Att förgripa sig sexuellt på en kvinna är ett brott där ord står mot ord - och i de allra flesta fallen frikänns våldtäktsmannen
Förövarnas förklaringar i rättssalen till brottet är snudd på komiska - men lik förbannat frikänns dom
En potentiell förövare känner alltså till att det är snudd på omöjligt att bli dömd för våldtäkt
Men om flickan gör kraftigt motstånd och det visar sig att hon är en normal skötsam tjej, hon kan peka ut gärningsmannen och hon kan visa att hon blev misshandlad.
Om han dessutom är gästarbetare från Litauern - då åker han in eller ut, vad det nu skulle ha blivit
Det kan handla om en våldtäkt som även blev till en misshandel och dom hann inte gömma den döda flickan
Fruktansvärd händelse
och effektivt jobbat av MP och Polisen som trots allt har givit L:s föräldrar ett svar på vad som hände deras dotter
Om sökningen hade kommit igång lite senare hade med största sannolikhet ingenting hittats och därmed inga svar
Jag har antytt var hon låg och vad som löste knuten, men ingen har tagit någon notis om det.
-En gång en tom observerad plats, var en andra gång inte tom. Detta ledde fram till mördaren.