Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 12:11
Medlem
The-Dentists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makkan85
Det låter otroligt, med tanke på att en av dem redan erkänt inblandning. Men mirakel har ju hänt förr

Vart står det att en av dem har erkänt inblandning ? Länk ?
2015-06-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Som jag minns det stod det i någon dansk (?) tidning igår att hon förra sommaren hade jobbat på caféet. Nu idag står det i Expressen att hon jobbar/jobbat som städare där. Lite oklart alltså om det är en pågående eller avslutad anställning.

Om det nu stämmer alls.
De första uppgifterna, om att kvinnan har arbetat på kaféet för ett år sedan, kom från norska TV2.
Citat:
Flere kilder som TV 2 har snakket med sier at den siktede kvinnen var tilknyttet kafeen hvor Lisa Holm forsvant. Hun skal ha hatt et arbeidsforhold der for et års tid siden.
http://www.tv2.no/2015/06/13/nyheter/lisa-holm/forsvinning/savnet/7040619
2015-06-14, 12:12
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ynf
Kan inte annat än hålla med. Må alla världens farsoter drabba honom..
Och varför i helvete skulle Han tro att just de hade mördat flickan?
2015-06-14, 12:13
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfhere
Det kan inte vara en slump att en attraktiv ung, svensk flicka mördas av dessa "gästarbetare".
Finns inget som tyder på något sexmord.
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Mitt manuella översättningsförsök:
Enligt en litauer som bor i Sverige, ska flera personer vara inblandade i brottet. "En av de anhållna medgav idag att han han har deltagit i mordet, men att han inte dödade [offret]", sa M.Mažeitavičius.

Fortsatt är dock frågan hur herr Mažeitavičius har fått reda på detta utan att svenska media vet det.

man kan väl tänka sig att de googleöversatt inlägg från Flashback ?
Finns inte en svensk blaska som nämnt detta men om jag inte missminner mig så fanns väl detta antydd på en länk från VG, och texten redigerades senare
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doftljus
Och vad fan har det med mordet på Lisa att göra tycker du?
Hans påståenden om erkännande från en av de misstänkta har med mordet och utredningen att göra i allra högsta grad.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lisa Holm så ut som vilken litauisk tjej som helst, blond och blåögd.

Samtidigt var den ene personen GIFT..vilket kanske skall tas med när man gör bedömningar..sannolikheten bör minska då för sexuella motiv..Visst, det var helg och bara för 1 vecka sedan brändes 3 litauiska gästarbetare sig inne i sin husvagn uppe i Uppsala. Troligtvis beroende på att de var berusade..
Medlem
Att förgripa sig sexuellt på en kvinna är ett brott där ord står mot ord - och i de allra flesta fallen frikänns våldtäktsmannen
Förövarnas förklaringar i rättssalen till brottet är snudd på komiska - men lik förbannat frikänns dom

En potentiell förövare känner alltså till att det är snudd på omöjligt att bli dömd för våldtäkt

Men om flickan gör kraftigt motstånd och det visar sig att hon är en normal skötsam tjej, hon kan peka ut gärningsmannen och hon kan visa att hon blev misshandlad.
Om han dessutom är gästarbetare från Litauern - då åker han in eller ut, vad det nu skulle ha blivit

Det kan handla om en våldtäkt som även blev till en misshandel och dom hann inte gömma den döda flickan

Fruktansvärd händelse

och effektivt jobbat av MP och Polisen som trots allt har givit L:s föräldrar ett svar på vad som hände deras dotter
Om sökningen hade kommit igång lite senare hade med största sannolikhet ingenting hittats och därmed inga svar
2015-06-14, 12:14
Medlem
Jag har antytt var hon låg och vad som löste knuten, men ingen har tagit någon notis om det.
-En gång en tom observerad plats, var en andra gång inte tom. Detta ledde fram till mördaren.
2015-06-14, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Han säger väl inget som inte är allmänt känt. "Flera" nämligen tre stycken är inblandade, en har erkänt.

Har svenska polisen bekräftat att en av de misstänka erkänt någonting?
2015-06-14, 12:15
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Polisen sa ju att de påträffat kroppen efter sen kväll borde inte det vara efter kl 21?
Jo, det tycker jag också. Kl 19 är en uppgift jag aldrig sett tidigare. Ska nog ta den med minst en nypa salt.
2015-06-14, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Finns inget som tyder på något sexmord.

Finns inget som tyder på nånting om man ska vara mer exakt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in