Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Ja INGEN vet någonting,bara spekulationer,inte ens polisen vet hur det gått till.Därför är det ju förhör och utredning för att klarlägga vad som hänt.Skulle inte bli förvånad om det framkommer att det inte ens är de där bägge.

Det låter otroligt, med tanke på att en av dem redan erkänt inblandning. Men mirakel har ju hänt förr
2015-06-14, 10:39
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hendurik
Om deras mål bara var att råna caféet när det blivit tomt skulle de väl ha väntat mycket längre än 20 minuter? Risken att stöta på någon vore klart mindre typ 4 på natten.

Inte om man vet när folk är på platsen och var nyckeln är till kaféet. Då är det bara att knalla in. Dom har helt klart haft koll på att nuckeln höngdes där. LH hade oturen att vänta för länge på platsen. Det som är konstigt dock är att Lowa påstår att hon och rebceka låste medan LH gick och sa "ni behöver inte min hjälp så,jag drar". Så LH kan inte ha varit den som höngde upp nuckeln. Det måste Lowa ha gjort men enligt Lowa så åkte dom direkt med bilen.
2015-06-14, 10:40
Medlem
gavlips avatar
Citat:
När kommer nästa presskonferens?
Häktning måste vara klart från åklagares sida i morgon.

Utredaren Ulf skrev att vi kommer bli överraskade idag.

Citat:
Att hon fick arbete naturligtvis. Det är inte alls självklart att man ska ge arbete till en öststatskvinna, när det finns så många svenskor som går arbetslösa. Och så använder hon sig av det förtroendet, till att underlätta för sina manliga släktingar eller vänner att skända och mörda en ung svensk flicka på den arbetsplatsen! Du ser inget fel i det?

Vi vet inte varifrån kärringen kommer hon kan vara svensk till och med.
Senast redigerad av gavlip 2015-06-14 kl. 10:42.
2015-06-14, 10:40
Medlem
Antitrinitarians avatar
En av många teorier i den här tråden har varit att Lisa skulle ha haft problem med moppen och därför bett GM om hjälp. Det vet jag iofs inte vad jag ska tro om, men jag undrar om nån vet ifall mopeden testades? Har man kollat att den startar som den ska?

Det som stör mig lite med teorin om att hon varit redo att ge sig av och har hjälmen på sig, eller de teorier att hon blivit påkörd, är kassen med tillhörigheter som stod bredvid moppen. Inte är det väl vanligt att man kör moppe i 50 minuter med en kasse på styret, borde inte den varit nerstoppad i ett fack?
2015-06-14, 10:41
Medlem
doftljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Läs här och sätt er in i den litauiska brottsligheten. Den har flyttats till utlandet. Personer bosätter sig i Sverige och deras bostäder är ankarplatser. De planerar brott i Sverige. De arbetar i Sverige men agerar även åt ligor.
Litauer åker till Sverige och Norge för stöldturnèer på somrarna.

Det har stulits bla byggnadsställningar just på den här platsen. Troligen är att det dessa personer ligger bakom detta. Man skall inte anlita litauer eller polacker för arbeten i Sverige då flera samarbetar med organsierade ligor.

Läs detta noga och få en blick om vad detta troligen handlar om. Dessa personer är fattiga och är bara ute efter pengar. Pengar,klockor..vadsomhelst är mycket värt i Litauen.
Vakna upp och se vad som händer i vårat samhälle!

http://polistidningen.se/2012/03/brott-export-litauen/

Mvh

Må så vara att det stjäls i Sverige. Pengar är motivet och inte att ha ihjäl en svensk 17-åring.
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Läs här och sätt er in i den litauiska brottsligheten. Den har flyttats till utlandet. Personer bosätter sig i Sverige och deras bostäder är ankarplatser. De planerar brott i Sverige. De arbetar i Sverige men agerar även åt ligor.
Litauer åker till Sverige och Norge för stöldturnèer på somrarna.

Det har stulits bla byggnadsställningar just på den här platsen. Troligen är att det dessa personer ligger bakom detta. Man skall inte anlita litauer eller polacker för arbeten i Sverige då flera samarbetar med organsierade ligor.

Läs detta noga och få en blick om vad detta troligen handlar om. Dessa personer är fattiga och är bara ute efter pengar. Pengar,klockor..vadsomhelst är mycket värt i Litauen.
Vakna upp och se vad som händer i vårat samhälle!

http://polistidningen.se/2012/03/brott-export-litauen/

Mvh
Huvudelen av de balter och polacker som är här och jobbar är seriösa, sen har du rätt i att organiserade ligor är här.
Den litauiska polisen har själv sagt att de drivit bort yrkeskriminella genom hård bevakning och att många av dessa tycker att Skandinavien är enklare plats att begå brott på.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensvenglenn
ja seriöst, vem fan slår ihjäl nån för en dagskassa på ett kafe ute på landsbygden?? vad fan kan den legat på 1500 spänn + lite växelpengar?

Kan ha varit hela helgkassan i och för sig, och på lördagen hade de mycket kommers. Om kvinnan arbetade där, så kände hon ju till det. Även ett par tusen är väldigt mycket pengar i Öst. Det är ju därför tiggarna därifrån tjänar på de småslantar och pant som de får, som inte är värt något för oss. Kommer ihåg när jag bodde i Österrike, då brukade jag åka över gränsen till Ungern för att shoppa, gå på restaurang, pub eller cafè o.s.v.. Man fick en trerättersmiddag med flera glas vin på en bra restaurang för 20 SEK på den tiden (20 år sedan men ändå).
2015-06-14, 10:42
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maestro6
När kommer nästa presskonferens?
Häktning måste vara klart från åklagares sida i morgon.

Senaste i morse sades det att åklagaren kl 01:00 anhållit de båda som skäligen misstänkta.
Senast redigerad av joxarn 2015-06-14 kl. 11:05.
Medlem
Har sagts på tv att hon hittades efter husrannsakan , betyder det inne eller utomhus
Medlem
tryffs avatar
Nu skall jag försöka göra en sammanfattning:
Så det var inga Aliens som rövat bort lisa?
Det var 2 sexuellt frustrerade nysvenskar som fick ett infall? Sen slängde man ut hennes tillhörigheter längs vägen man färdades och lisa är funnen död bara 2 gårdar bort.
Ja det är faktiskt så här det brukar gå till vilket några av oss har försökt påtala hela tiden. Och det visade sig alltså vara den mest statistiskt sannolika bakgrunden hela tiden.
Och ingen kan väl vara så dum att de sprider ut bevismaterial längs den väg de färdas?
Jo, det som är utmärkande för människor som sitter i fängelser är just låg IQ. Låg IQ är den största riskfaktorn för att hamna i fängelse. Så ser det vetenskapligt ut och detta är vad jag fått lära mig på socialhögskolan i Lund. Lex Lutor finns bara i din fantasi.
Det var lätt att se likheterna med Elin Krantz om man hade den allra minsta slutledningsförmåga. Det kunde handla om andra scenarior men det var mindre sannolikt rent statistiskt. Man börjar inte spekulera kring de mindre sannolika händelseförloppen. Man börjar med det mest sannolika.
Många här i tråden måste ha stora problem i vardagslivet. Uppenbarligen kan man inte hantera information på ett logiskt sätt.
2015-06-14, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
En av många teorier i den här tråden har varit att Lisa skulle ha haft problem med moppen och därför bett GM om hjälp. Det vet jag iofs inte vad jag ska tro om, men jag undrar om nån vet ifall mopeden testades? Har man kollat att den startar som den ska?

Det som stör mig lite med teorin om att hon varit redo att ge sig av och har hjälmen på sig, eller de teorier att hon blivit påkörd, är kassen med tillhörigheter som stod bredvid moppen. Inte är det väl vanligt att man kör moppe i 50 minuter med en kasse på styret, borde inte den varit nerstoppad i ett fack?

Absolut. Det blir jobbigt att ha en fladdrande kasse på styret när man ska åka moppe i en timme.
Dock kan man ju ställa kassen mellan benen på mopeden, eller ha en i facket under sadeln.
Hon kanske inte hann lägga ned allt?
2015-06-14, 10:44
Medlem
Floffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De låste tillsammans, de två övriga åkte bil och Lisa gick till sin moped som stod parkerad vid ladugårdsbyggnaden.
Där jobbade GM och attackerade Lisa när hon satt och läste i mobilen.

hon kanske hade satt hjälmen på sig och hörde/såg inte lika bra när GM smög snabbt upp till henne och föste bort henne från mopeden, kanske in till ladan där handsken hittades. det kanske förklarar varför hjälmen är borta med

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in