Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 12:06
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4kingacehole
En sak som skulle vara intressant att veta är ju vad som sker mellan att lisa lämnar cafét till att hon skickar sitt sms 18:23.
Nu kanske jag har missförstått men var det inte så att lisa och kollegorna lämnar och låser cafét tillsammans strax efter 18. Och med tanke på att GM inte är svenskar får man anta att det faktiskt var Lisa som skickade sms

Jag vet inte om de har någon som städar med golvtvätt på söndagar, men i alla fall måste mat sättes in i kyl och frys, borden måste ordnas och torkas av, samma med disk, och kassan måste räknas upp, dagstidningar plockas bort och räknas, kassan måste låsas in (omsättningen på en solig söndag troligen runt 8000-10 000, varav 3000 i kontanter, och med fredagens och lördagens omsättning borde kassaskåpet innehålla runt 10 000 kronor).

I alla fall är 20 minuter den minsta tid det tar för dessa uppgifter. Det är inte bara att låsa dörren när sista gästen gått. Sista gästen kan ha varit på toa, och gått först klockan 18.05 också.
2015-06-14, 12:07
Medlem
massepojkens avatar
Om Arn# J#nsson haft svart arbetskraft eller inte skiter jag fullständigt i. Det har väldigt många så det är ingen big deal för mig.

Det här handlar om att han UNDANLÅTIT sig att rapportera viktig information till polisen. Han har satt sina egna intressen före vikten av av hitta en svensk 17 årig bortförd flicka. Hade polisen fått korrekt info från Arn# hade Lisa kunnat hittats redan på måndag eller tisdag. Det är jag övertygad om.

Det är för mig fullständigt obegripligt att Arn# skulle vara så jävla pantad att han inte inser vikten av att informera om att han haft arbetskraft jobbandes i ladan som är central i utredningen. Arbetskraft som dessutom hyrde boning av Arn#.

Det är väl ingen jävel som bryr sig om Arn# degar lite svart när man jagar en bortförd flicka.

Han kanske inte ens degade svart.

- Arn# ville på inga villkor bli inblandad. Det var Godsherren för "fin" för.

Om det visar sig att Lisa utnyttjades ett par dagar av svinen och tex dog först på tisdagen. Då kan jag bara hoppas på att karman tar Arn# på det sätt han förtjänar.
Medlem
Det kan inte vara en slump att en attraktiv ung, svensk flicka mördas av dessa "gästarbetare".

Mest sannolikt är nog att de fått syn på "fina svenska flicka", sökt kontakt och blivit nobbade, vilket de säkert har blivit flera gånger av andra tjejer, vilket har byggt upp ilska och förakt i deras allt sjukare hjärnor.

Hon blev förmodligen mördad av ungefär samma anledning som Elin Krantz blev mördad.
Medlem
doftljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Mantas Mazeitavicius är sverigedemokratisk kommunpolitiker, bosatt i Falköping och gift med riksdagsledamoten Hanna Wigh. Antingen sitter han i den här tråden och översätter inlägg och då är hans uttalanden inte mer trovärdiga än inläggen i sig. Eller så har han hoppat in som tolk, då höjs trovärdigheten. Jag gissar att han bara översätter flashbackinlägg. Såg nån litauisk artikel där flashback t.o.m. angavs explicit som källa.
Och vad fan har det med mordet på Lisa att göra tycker du?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fast det kanske plockade in och diskade mm, kvinnan kanske svabbar golv och städar toaletter.

Du sitter och svamlar. Sådant där sköter personal 99,9 % på ett sådant här lite cafè..
2015-06-14, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De flesta våldtäkter slutar inte med mord, väldigt få gör det.

I Sverige ja men om du inte förstod det så svarade jag på ett inlägg som var mer generellt/globalt och därav svaret.

Se bara på Indien där de har kastsystemet där dödas BO ofta på bestialiska vis...
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Fortsatt är dock frågan hur herr Mažeitavičius har fått reda på detta utan att svenska media vet det.

Han säger väl inget som inte är allmänt känt. "Flera" nämligen tre stycken är inblandade, en har erkänt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4kingacehole
Nu kanske jag har missförstått men var det inte så att lisa och kollegorna lämnar och låser cafét tillsammans strax efter 18.

Vad jag förstått är det inte klargjort när exakt Lisa och kollegorna lämnade caféet. Kl 18 är en väldigt inexakt tidsangivelse. Det kan lika gärna bettyda 18.20.
2015-06-14, 12:09
Bannlyst
Citat:
Det var tidigare än allt jag hittills kunnat utläsa, och då har jag försökt läsa både på och mellan raderna. Det lär väl komma fram så småningom.

Polisen sa ju att de påträffat kroppen efter sen kväll borde inte det vara efter kl 21?
2015-06-14, 12:09
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Om Arn# J#nsson haft svart arbetskraft eller inte skiter jag fullständigt i. Det har väldigt många så det är ingen big deal för mig.

Det här handlar om att han UNDANLÅTIT sig att rapportera viktig information till polisen. Han har satt sina egna intressen före vikten av av hitta en svensk 17 årig bortförd flicka. Hade polisen fått korrekt info från Arn# hade Lisa kunnat hittats redan på måndag eller tisdag. Det är jag övertygad om.

Det är för mig fullständigt obegripligt att Arn# skulle vara så jävla pantad att han inte inser vikten av att informera om att han haft arbetskraft jobbandes i ladan som är central i utredningen. Arbetskraft som dessutom hyrde boning av Arn#.

Det är väl ingen jävel som bryr sig om Arn# degar lite svart när man jagar en bortförd flicka.

Han kanske inte ens degade svart.
- Arne ville på inga villkor bli inblandad. Det var Godsherren för "fin" för.

Om det visar sig att Lisa utnyttjades ett par dagar av svinen och tex dog först på tisdagen. Då kan jag bara hoppas på att karman tar Arn# på det sätt han förtjänar.
Tror du på fullt allvar att han inte har pratat med polisen om arbetena i ladan och vilka som utför dem?
2015-06-14, 12:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfhere
Det kan inte vara en slump att en attraktiv ung, svensk flicka mördas av dessa "gästarbetare".

Mest sannolikt är nog att de fått syn på "fina svenska flicka", sökt kontakt och blivit nobbade, vilket de säkert har blivit flera gånger av andra tjejer, vilket har byggt upp ilska och förakt i deras allt sjukare hjärnor.

Hon blev förmodligen mördad av ungefär samma anledning som Elin Krantz blev mördad.
Lisa Holm så ut som vilken litauisk tjej som helst, blond och blåögd.
2015-06-14, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaxMaja
Tydligen fanns ju en brunn i närheten av det avspärrade området. Kanske har de lagt Lisa där....

Sedan är jag helt övertygad att hon blev sexmördad....Så jädra onödigt och tragìskt

Inom det avspärrade området fanns 2 st gödselbrunnar samt en stor gödselstack.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in