Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 12:15
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tror du på fullt allvar att han inte har pratat med polisen om arbetena i ladan och vilka som utför dem?

Med tanke på att det tog 5 dagar att hitta Lisa så håller jag det för sannolikt. Får man den infon som polis så kan jag inte se annat än att det skulle ha oerhört hög prio.

Polisen skulle isåfall redan på måndagen haft deras namn, kunnat förhöra dem, samt begära ut deras brottsregister från polisen i Litauen.
2015-06-14, 12:15
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Att förgripa sig sexuellt på en kvinna är ett brott där ord står mot ord
Finns fortfarande inget som tyder på att hon skulle blivit utsatt för sexuella övergrepp.
2015-06-14, 12:16
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Om Arn# J#nsson haft svart arbetskraft eller inte skiter jag fullständigt i. Det har väldigt många så det är ingen big deal för mig.

Det här handlar om att han UNDANLÅTIT sig att rapportera viktig information till polisen. Han har satt sina egna intressen före vikten av av hitta en svensk 17 årig bortförd flicka. Hade polisen fått korrekt info från Arn# hade Lisa kunnat hittats redan på måndag eller tisdag. Det är jag övertygad om.

Det är för mig fullständigt obegripligt att Arn# skulle vara så jävla pantad att han inte inser vikten av att informera om att han haft arbetskraft jobbandes i ladan som är central i utredningen. Arbetskraft som dessutom hyrde boning av Arn#.

Det är väl ingen jävel som bryr sig om Arn# degar lite svart när man jagar en bortförd flicka.

Han kanske inte ens degade svart.

- Arn# ville på inga villkor bli inblandad. Det var Godsherren för "fin" för.

Om det visar sig att Lisa utnyttjades ett par dagar av svinen och tex dog först på tisdagen. Då kan jag bara hoppas på att karman tar Arn# på det sätt han förtjänar.
Förmodligen så har väl polisen tidigt förhört sig om information om de som arbetade där. När litauerna därefter betedde sig konstigt mot MP så lade de ihop 1+1. 2 personer som jobbade i ladan där handsken hittades börjar helt plötsligt lägga sig i sökningsarbetet. Det var nog det som polisen hade att gå på när de hämtade in dem för förhör. Så jag tror nog att Arn* delade med sig av den information som polisen var intresserade av.
Medlem
Mer.info.007s avatar
Är hon svensk?
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det var någon som la u ett namn på tråden här igår ,som var den enda kvinnan skriven på adressen och det var ett svenskt namn.
Men om den anhållna kvinnan också är gästarbetare är sannolikheten att hon är skriven där snudd på noll, och då säger det ingenting om vad hon heter och varifrån hon kommer.
2015-06-14, 12:17
Medlem
nollprocents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han där borta
Jag har antytt var hon låg och vad som löste knuten, men ingen har tagit någon notis om det.
-En gång en tom observerad plats, var en andra gång inte tom. Detta ledde fram till mördaren.
Klart ingen tar notis av detta kryptiska svammel, skriv ut vad du vet!
2015-06-14, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och varför i helvete skulle Han tro att just de hade mördat flickan?

Att en mopedhandske hittas inne i ladan där litauerna arbetar gör att första tanken kanske är trots allt att de kan vara involverade.. Poliserna visste redan kl 3 mellan sön/måndagnatt att gästarbetare från Litauen jobbade i takten då de knackade på hos dem.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jo, det tycker jag också. Kl 19 är en uppgift jag aldrig sett tidigare. Ska nog ta den med minst en nypa salt.

Ja kl 19 är då inte sen kväll utan tidig så det köper jag inte. Tror BO hittats runt 22-23 och att Polisen skickade en talesperson från GBG som inte var lika påverkad av incidenten samt att denne var tvungen att bli upprättad på plats innan PK och därav drog det ut på tiden.
Medlem
maestro6s avatar
Jag tror Herr Arn* har blivit förhörd och granskad av polisen under utredningen.
Hur han hanterar sina penningar hör inte till tråden.
2015-06-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollprocent
Klart ingen tar notis av detta kryptiska svammel, skriv ut vad du vet!

Inte så kryptiskt.
Citat:
Hon hittades i en gardrob. Till en som skriker källa. SKIT PÅ ER.

Citat:
Som jag sagt tidigare så var en gardrob och ett par örhängen lösningen.
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:

Det här handlar om att han UNDANLÅTIT sig att rapportera viktig information till polisen. Han har satt sina egna intressen före vikten av av hitta en svensk 17 årig bortförd flicka. Hade polisen fått korrekt info från Arn# hade Lisa kunnat hittats redan på måndag eller tisdag. Det är jag övertygad om.

Polisen visste redan på söndag vem som bodde där. Du skriver strunt. Polisen kartlade alla boende på måndag, och talade med de misstänkta redan på måndag eller tisdag. Men polisen hadde ingen misstankar mot dem, även om handsken fanns i den lada de jobbade.
Medlem
Ynfs avatar
Citat:
Med tanke på att det tog 5 dagar att hitta Lisa så håller jag det för sannolikt. Får man den infon som polis så kan jag inte se annat än att det skulle ha oerhört hög prio.

Polisen skulle isåfall redan på måndagen haft deras namn, kunnat förhöra dem, samt begära ut deras brottsregister från polisen i Litauen.
Å andra sidan om allt skulle flutit som hallonsaft så hade flickan hittats innan hon dog. Lite tarvligt att försvara sökinsatsen som enbart hittade ett lik, inte sant?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in