Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Det spelar ingen roll vad som är "logiskt" eller "troligt", våldtäkt måste bevisas.

De har antagligen mördat henne direkt efter att de våldtagit henne. Våldtäkter, speciellt överfallsvåldtäkter lämnar ofta spår utanför och innanför vaginan. Dessa skador kommer att vara tydliga eftersom blodet kort därefter slutade cirkulera. Tillsammans med GM's kroppsvätskor kommer våldtäkt vara lätt att bevisa. Det blir antagligen också motivet för mordet. Svårt att neka våldäkt då annat motiv för mordet blir svårt att hitta isåfall. Det hela har högst troligen gått till väldtigt spontant och snabbt, kanske under något vodka rus, spår kommer finnas.
2015-06-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Det spelar ingen roll vad som är "logiskt" eller "troligt", våldtäkt måste bevisas.

Du måste väl hålla med om att GM i detta fall har våldfört sig på LH eller tror du att LH skulle ha gått med på att ha samlag med GM? I detta fall behövs inte våldtäkt bevisas, finns det sperma på LH's kropp kommer det officiella motivet att vara av sexuell karaktär. Jag är 100% säker på det.
2015-06-14, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Så ser det inte ut nu.
http://archive-se.com/page/4623231/2014-09-25/http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-blomberg-gotene-kommun-blombergs-egendom-10-6570075

Huset är sista huset före grusvägen där fynd har gjorts och stått tomt sedan förra sommaren.

Intressant. Undra om missing people gick in där och sökte?nVar ju ändå en tomt även om ingen bodde där
2015-06-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Och det faktum att de MGM häktas i "dagsljus" (alltså före ca 21.00) och polisen går ut med nyheten om "hittad kropp" efter midnatt - vad gör det troligt att kroppen hittats "långt tidigare" baserat på dessa två faktum?

Känns som tråden börjar gå på tomgång....?

Det var just därför jag kände att jag behövde ventilera mig lite i tråden. Polisen svarade ganska specifikt på hur förloppet under sen fredagskväll som lett till gripandet och den funna kroppen. Folk verkar tycka det är roligare att spekulera fritt än att söka den fakta som finns delgiven (Polisens uttalanden)

Återupprepar mig igen, lyssna vad polisen faktiskt säger.
2015-06-14, 20:33
Medlem
Negativitetsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Vad är NFC?

Brottsplatsen/brottsplatserna kommer inte att ta flera månader att kolla igenom. Några veckor på sin höjd skulle jag gissa, det som dröjer sedan är svar på olika analyser från SKL, vilka lär prioritera det här fallet även när det sitter folk häktade i ärendet. Att folk sitter frihetsberövade är faktiskt ännu en anledning till att det kommer hanteras skyndsamt, för sådan är lagen. Att FUP kommer till jul är däremot en rimlig gissning, det håller jag med dig om.

NFC=SKL
2015-06-14, 20:34
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse38
Håller med om att det är svagt av SVT att deras reporter står och rapporterar inne i kyrkan under pågående minnesstund...
Tyckte också att det var lite osmakligt. Men jag antar att det var viktigt för dem att visa live från minnesstunden under Rapport som började samtidigt, kl 18:00. Själv så tycker jag att de kunde ha gjort en sammanfattning av minnesstunden och visa det 19:30 i stället.
2015-06-14, 20:35
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Du måste väl hålla med om att GM i detta fall har våldfört sig på LH eller tror du att LH skulle ha gått med på att ha samlag med GM? I detta fall behövs inte våldtäkt bevisas, finns det sperma på LH's kropp kommer det officiella motivet att vara av sexuell karaktär. Jag är 100% säker på det.

Precis som folk var 100% säkra på att JV var mördaren som lämnade små kryptiska meddelanden till Flashback och polisen.

Innan polisen kommit med uttalanden angående hur hon dog och om hon vart våldtagen så är dina sanningar lika tunga som alla andras.

Folk blir på allvar sura på SvT och media som sänder från minnesstunden. Googla Lisas namn och läs vad vi på flaahback säger/skriver. Det får medias övertramp att se ut som rena pampers reklamen. Och allt ligger öppet och offentligt på google.

Så alla ni muppar som gnäller på media. Vi (Ja vi) här på Flashback är lika goda kålsupare vi.
2015-06-14, 20:36
Medlem
Varför droppa LHs tillhörigheter efter att området sökts igenom?

Är de så korkade att tänker "Där tittar eller går de aldrig igen?"

Det är vårsommar, pota lite i rabatten och gräv ner sakerna. Kommer inte hittas på åtminstone 20 år.

Eller plocka försiktigt ner några plank i innerväggen i källaren på det gamla huset.
Kommer kanske aldrig hittas.. och om det händer så är det inte längre nån som gör kopplingen.

Lägg det i en påse under bilstolen och åk och handla inne i stan. Dumpa det med en sten i påsen i en å någonstans. Polisen letade efter en person, inte ett mobiltelefonskal. Med det fokus de har kommer de inte slumpmässigt genomsöka småutrymmen.

Fast en del kriminella har inte alla hästar i stallet.

Känns ändå som nåt inte riktigt stämmer.
2015-06-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Och det faktum att de MGM häktas i "dagsljus" (alltså före ca 21.00) och polisen går ut med nyheten om "hittad kropp" efter midnatt - vad gör det troligt att kroppen hittats "långt tidigare" baserat på dessa två faktum?

Känns som tråden börjar gå på tomgång....?

Dom togs in på förhör innan kroppen hittades o häktades långt senare
2015-06-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hund-Cirkus
Det fattar du väl att LHs föräldrar har sagt ja till detta. I annat fall hade SVT inte sänt.

Och varför inte en minnesgudstjänst? Det här tragiska fallet har ju fått halva Sverige engagerad på ett eller annat sätt.

Det sänds ju inte på tv i kväll. Gudstjänsten som står i tablån är en annan gudstjänst. En serie på nio avsnitt från olika kyrkor.

Gudstjänsten idag var säkert inte ens familjen med på. De vill ju vara ifred, och pressen har ju redan kränkt dem nog. Jag skulle inte bli förvånad om de tvingats resa bort.
2015-06-14, 20:39
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Varför droppa LHs tillhörigheter efter att området sökts igenom?

Är de så korkade att tänker "Där tittar eller går de aldrig igen?"

Det är vårsommar, pota lite i rabatten och gräv ner sakerna. Kommer inte hittas på åtminstone 20 år.

Eller plocka försiktigt ner några plank i innerväggen i källaren på det gamla huset.
Kommer kanske aldrig hittas.. och om det händer så är det inte längre nån som gör kopplingen.

Lägg det i en påse under bilstolen och åk och handla inne i stan. Dumpa det med en sten i påsen i en å någonstans. Polisen letade efter en person, inte ett mobiltelefonskal. Med det fokus de har kommer de inte slumpmässigt genomsöka småutrymmen.

Fast en del kriminella har inte alla hästar i stallet.

Känns ändå som nåt inte riktigt stämmer.
Du överskattar GMs intelligens haha
2015-06-14, 20:39
Medlem
Orkade tyvärr inte läsa igenom typ 300 sidor så vet inte om någon har hunnit svara på detta.

Men rån teorin kan ni nog slopa få de finns särskilda regler för pengahantering av minderåriga.

http://www.av.se/lagochratt/afs/afs2012_03.aspx?AspxAutoDetectCookieSupport=1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in