Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Och tråden handlar inte heller om dig! Jag vet nog mer om tjejer än du!

Så du menar alltså att om hon blev våldtagen så måste det varit hon själv som tog initiativet? En mycket äcklig åsikt ifrån dig!

Finns inte en chans i helvete att hon skulle varit intresserade av dessa. Som snygg tjej kunde hon antagligen välja vem som helst. Inte fan väljer man svettiga ofräscha gamla gubbar då! Deal with it! Inte heller skriver man ett sms att man ska åka hem om man tänkt idka sex i en lada!

Prata inte med någon som talar om en minderårig som mördas under möjlig våldtäkt som "sliddjur." Enda moraliska skillnad på en sådans person kvinnosyn och förövarnas potentiella kvinnosyn är att han förmodligen inte själv vågar göra samma sak. Jodå, Sverige har alldeles tillräckligt med folk med sinnessjuk kvinnosyn.
Senast redigerad av adminulator 2015-06-14 kl. 01:19.
2015-06-14, 01:17
Angående pappans militära bakgrund. Riktiga agenter ser inte ut som James Bond, och vill en organisation bli av med någon så ska det se ut som självmord eller slumpartat mord av någon vild psykopat. Sannolikheten att det är sådant typ av mord är mycket låg, men med tanke på pappans bakgrund gör det värt att analysera. Polisen har kollat detta. Ibland är faktiskt verkligen som på film, glöm aldrig det.
2015-06-14, 01:18
Medlem
Vad kan man vänta sig för straff för ett brott som detta?

Kommer kvinnan dömas till fängelse för skyddande av brottsling? (Förutsatt att de är skyldig)
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille631
Vadå gammal?
Man ser ju polisavspärrningarna på fotot: https://twitter.com/oskar_forsberg/status/609664902366646273/photo/1

Det kan inte vara så att polisen har kört iväg med redskapsskjulet? Därför det inte syns på vissa bilder..
Nåja, spelar roll..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Oskars twitterbilder är gamla. Man anar ju betongväggen bakom denna bild:
http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg
Betongväggen är längs till vänster i Twitterbilden. Den där "gödselbehållaren" som ser lite blåaktig ut.

https://twitter.com/oskar_forsberg/status/609664902366646273/photo/1
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
när jag läser alla era, egentligen jävligt opassande, sexnoveller så slår det mig: spelar det egentligen någon roll om hon blivit våldtagen? alltså påverkar det straffskalan nu när de är misstänkta för mord.

Nej det gör det ju faktiskt inte... Men jag ser ingen anledning till att döda henne annars...Jag tror knappast att de bara slagit ihjäl henne utan anledning, och denna anledning kan vara att de inte vill bli anmälda av henne för våldtäkt...
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Behöver och behöver. Vad jag menar är att hon kanske ville ha sex med någon av dem. Kan det vara så att någon av gästarbetarna var riktigt jävla snygg och fick brottsoffret att drömma sig bort där hon arbetade på caféet? Blir väldigt konstigt om man utgår från att hon blivit överfallen. Dödsfallet kan ha skett då fler än två personer blev inblandade i vad som började som ett vanligt samlag mellan en man och en kvinna.

Vilken fantastiskt intressant och sannolik teori!

Tänk att du kunde fundera ut den, vilken intellektets gigant du är!

Nog för att många skarpa och väl genomtänkta teorier formulerats i denna tråd, en tråd som överträffar allt jag läst på Flashback under 5 år här i kvalitet och intresseväckande poster. Men din är bäst!

Allvarligt talat: Det är något rent fantastiskt vilken total brist på självkritik som utmärker postare här. Det finns inte en av alla jävla korkade trams"teorier" här som folk postat och re-postat under 5-6 dar som jag inte hade kunnat tänka ut på 1 minut. Och posta. Mordkomplott av sommarjobbarkompisarna, kidnappad för att bli sexslav i Ryssland, kidnappad för att pappan är hemlig agent, köpt smuggelsprit, tagit ett sexuellt initiativ mot en dubbelt så gammal litauer efter en lång dag på jobbet när hon skulle åka hem.

Ni bevisar ingenting annat med era "teorier" än att ni är en samling pellejönsar som gravt överskattar er egen tankeförmåga och originalitet. Och vad fan ska det tjäna till nu? Flickan är död och två personer sitter anhållna och i förhör. Kanske är de skyldiga och kanske inte. Inga spekulationer hit eller dit hjälper ett skit nu och särskilt spännande är det inte heller. Undrar hur många av er som skulle våga sitta 1 timme ensam med den döda kroppen på bårhuset. Hur många som överhuvudtaget har sett en död människa. Hur många som skulle tycka det var kul att komma tillbaka till tråden sen och delge den era fantastiska "teorier".

Det kan man undra.
2015-06-14, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Känns ju som att polisen borde vart ännu mera mån om att hitta henne om dom visste att hon var vid liv på måndagen? När kallades Missing People in? Ringde hon från sin egen mobil då eller?

Hennes mobil (delar av den) hittades väl på åkern av MP?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lennytheking
Det kan inte vara så att polisen har kört iväg med redskapsskjulet? Därför det inte syns på vissa bilder..
Nåja, spelar roll..
Det syns inte för att det ligger till vänster utanför bilden. Här:

http://s11.postimg.org/ghmag28du/fyndplats.jpg
Medlem
Nedan följer i kursiv stil posten som jag gjorde 2 gånger i denna tråd.
Låt oss titta på den och se hur nära eller långt i från jag var.

Varför?
Jo, för att bara påvisa hur simpel verkligheten oftast är och hur långt från verkligheten är från Hollywood, filmer, serier och andra konspirations idéer.

Kan folk bara sluta med sina idiot-teorier och börja tänka lite?

Så för att bemöta några av sakerna i denna komedi till tråd:

- Kollegorna och deras beteende under intervjuer
Ingen märkligt med deras beteenden under dessa omständigheter.
En vän till dem förmodas vara kidnappad kanske våldtagen och mördad samt att de har med 100% säkerhet blivit förhörda av polis. Kanske för första gången i deras liv som de förhörs av polis och de är med på tv.
Är det märkligt att de är stressade, rädda, oroliga, nervösa?
Nej, det vore märkligt om de inte uppförde sig som de gör.
Torr mun, flackade blick, ändringar på en del detaljer i historien är inte tecken på att man ljuger.

Jag är tränad i att se lögner och när personer försöker att dölja saker.
Kollegorna visar inga tecken på att ljuga eller att dölja något.
Tittar de bort i bland? Ja, vilket är helt normalt. Det vore mycket märkligare om de stirrade på samma ställe hela tiden.
Ändrar de detaljer i sina historier? Ja, vilket är helt normalt. Det vore otroligt konstigt om de rapade upp samma historia varje gång.

Ni som påstår, läs ljuger och hittar på, att det är något skumt med kollegorna får fan allt specificera vad det är. För det finns INGET som tyder på att de är inblandade.

- Trafficking
Nämn tre fall i landets historia då detta har hänt. Inte.. ok.
trafficking får kvinnor till landet, inte ut ur det.

- Killen på Twitter, så kallad JV
Var aldrig intressant...
Detta sa jag dag ett. Sjukt att folk hängde ut honom som de gjorde, ni borde skämmas.

- Ett gäng svarta killar i en bil
Troligen inte. Ett gäng svarta killar som åker omkring i detta område skulle ha uppmärksammats av 45243 personer. Det enkla faktum att INGA sådan rapporter har gjorts utesluter detta.

- Kopplingar till pappans jobb som militär
Vilken främmande makt skulle ha intresse av detta?
Ren idioti...
Nu påstås det att han tillhör någon typ av specialstyrka inom militären. Detta förändrar inte ett smack. Denna teori är så jävla dum att den inte ens passar i en Hollywood film.

- Pojkvännen
Helt avskriven då han har ett 110% alibi. Faktisk en hel hög med alibin då han spelade en fotbollsmatch då detta ska ha skett.

- Är hon död (eller sexfånge någonstans)
Om det är ett bortrövade, vilket vi inte vet att det är, med sexuella motiv så är hon nästan säkert död.
Under dessa omständigheter är chansen att hitta personen levande efter 24 timmar minimal. Nu har det gått flera dygn.
Kan hon vara vid liv och fånga i en källare? Ja, fast det är typ 1% chans om ens det.

Ägarinnan av caféet
Se vad som är sagt om kollegorna.
Det är heller inget märkligt att hon hade öppet redan dagen efter då detta var önskemål från föräldrarna till BO.

Markägaren
79 bast... Realy?
Sluta nu! Det finns inget som tyder på detta.
Ingen startar sin kriminella bana vid denna ålder och till råga på allt med ett människorov/lustmord.
Bara jävla svammel och dumheter.

GM deltar i sökandet
Nej troligen inte.

Ja det har hänt, men det är lik förbannat otroligt ovanligt att det sker.

Så vad har vi kvar som är realistiskt?

1 - Känd av BO eller total främling
Vi vet ej och det går bara att gissa. Mer om detta kommer nedan.

2 - Var det helt slumpmässigt eller planerat.
Om man med slumpmässigt menar att en person kommer förbi, ser BO och spontant bestämmer sig för att kidnappa henne så är det mycket liten chans att det var så det gick till.
Det kan vara så, fast det är ovanligt. Troligen är det inte ett så pass spontant dåd.

Med det sagt så behöver det inte heller vara ett dåd som planerats i dagar.
Planering i detta fall kan vara att GM vaknade på morgon och bestämde sig för att idag är det dax eller att GM fikade på stället och bestämde sig där och då.
Detta är det mest troliga scenariot, en vis planering men inte en 3 dagar lång militär operation.

3 - Svensk eller utlänning
Går inte att veta, fast statistiken talar för en vit man, medelålders och han ser troligen helt normal ut.
Det har nämnts att GM kan vara yngre, typ 20.
Ja han kan vara det, men jag håller det för osannolikt då detta inte verkar som ett förstagångsbrott.
Om GM är runt 20 så har ett ordentligt brottsregister redan och bör vara ganska känd av polisen.

4 - Överfall, lurad eller under hot
Om det vore ett överfall så skulle polisen kunnat säkrat något form av spår på platsen där hon försvann.
Inget tyder på ett överfall. Det betyder att hon antingen har blivit lurad att följa med någon eller hotad.
Det har påpekats att hon kan ha blivit överfallen utan att det lämnats spår eller att det finns spår men att polisen håller inne med det.
Absolut, så kan det vara.

Om hon blev lurad att följa med någon så var det antingen en person hon var bekant med av någon grad om bara väldigt lite eller en person som hon inte hade anledning att misstänka för något.
Alltså ingen halvgalen knarkare med vild blick och sjukt utseende.

Om det var under vapenhot så går det inte att säga så jäkla mycket.
Man kan spekulera i att det i så fall lutar mer åt en person som sticker ut på något negativt sätt, fast som sagt svårt att säga.

Kan vi hålla detta inom några rimliga gränser nu tack?

Sååååååå
Ingen av idiot teorierna men kollegor, pappas jobb, trafficking eller 79-åringen visade sig stämma.
Vilket var självklart.
Det var inte heller hennes chef, twitter mannen, en bil med somalier eller ex-pojkvänen...
Vilket var lika självklart.

Helt spontant eller viss planering?
Som jag sa så trodde jag inte att det var helt spontant.
Vi vet inget än men det tyder på att någon form om ens bara lite planering fanns.

Jag gissade på en vit medelålders man.
Jag skulle trott 35 men det var tydligen 30...
Det verkar som att vit stämmer, inte svensk, men vit.

Jag gissade på en GM då 2 kändes lite långsökt. Jag skulle aldrig gissat att en 3dje person var indragen och verkligen inte en kvinna.

Överfall, lurad eller hot.
Vi vet inte. Jag lutade åt hot eller med lurad.
Och om hot så skulle det vara för att personen skulle sticka ut på något negativt sätt.
Jag tror på hot och det som "sticker ut negativt2 som gör att personen inte försöker lura med BO skulle då vara att han/de har det för svårt med språket. Detta är så klart bara gissningar.

Vad vill jag säga med denna post då
Jo att verkligheten är oftast bara tragisk och ganska enkel.

Förhoppningsvis kan en del lära sig lite av det och inte börja anklaga stackars oskyldiga småtjejer och spekulera i idiotiska saker om att det skulle vara KGB, IS eller nån jävla maffia...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Har inte varit inne i tråden under dagen men ser att de två männen verkar vara från Litauen, någon som vet namn på dem eller är det fortfarande "Krzysztof och Maciej"?

Du kan som sagt stryka de namnen eftersom de är typiska polska namn.
2015-06-14, 01:20
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtjusare
Det som inte nämns av media p.g.a polisen inte har gått ut med detta är att i måndags så ringde Lisa till sin bästa kompis och sa upprepande gånger ´´hjälp, hjälp!´´. Då kan man konstatera att Lisa var vid liv söndagen när hon försvann och på måndagen när hon ringde det korta samtalet.
Detta kommer från en säker källa och stämmer till 100%. Vill inte gå in på källan just nu.
Jag själv fick reda på det i tisdags och ville vara säker tills jag postade inlägget.

Det som jag är nästan säker på är att det användes yttre våld.
Källa: Vän till familjen.
Detta fick jag reda på idag.

Det vill jag inte tro på.
Mobil masten hade gått o spåra, Polisen / BO's pappa hade genom sökt vart enda hus i närheten, speciellt där GMs bor.
Hade personerna i huset nekat hade Polis genast förstått.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in