Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Oskars twitterbilder är gamla. Man anar ju betongväggen bakom denna bild:
http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg

Vadå gammal?
Man ser ju polisavspärrningarna på fotot: https://twitter.com/oskar_forsberg/status/609664902366646273/photo/1
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtjusare
Det som inte nämns av media p.g.a polisen inte har gått ut med detta är att i måndags så ringde Lisa till sin bästa kompis och sa upprepande gånger ´´hjälp, hjälp!´´. Då kan man konstatera att Lisa var vid liv söndagen när hon försvann och på måndagen när hon ringde det korta samtalet.
Detta kommer från en säker källa och stämmer till 100%. Vill inte gå in på källan just nu.
Jag själv fick reda på det i tisdags och ville vara säker tills jag postade inlägget.

Det som jag är nästan säker på är att det användes yttre våld.
Källa: Vän till familjen.
Detta fick jag reda på idag.
Känns ju som att polisen borde vart ännu mera mån om att hitta henne om dom visste att hon var vid liv på måndagen? När kallades Missing People in? Ringde hon från sin egen mobil då eller?
Medlem
Bu5t3Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Enligt polisen har de hittat fynd i områden som de redan genomsökt. Vilket jag tyder som om någon (gärningsmännen/kvinnan) placerat ut föremål efteråt.
För att exempelvis försvåra och avleda söket.

Föremålen vid kyrkan hittades väl i måndag/tisdags? Något av de första fynden. Så dom åkte dit för att lägga grejer där och sen åkte hem igen? Varför inte...
Medlem
TheOldGimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Man dödar en person, gömmer den relativt synligt några hundra meter ifrån där man bor (om det stämmer att det är litauerna). Samtidigt pågår en stor sökning. Herrejävlar vad korkade människor det finns.. Men det är klart, det går ju ihop med att döda någon (inte fullt friska i huvudet men ändå). Det är banne mig bland mest korkade jag har varit med om.

Nja. Samtidigt är det ganska riskabelt att försöka göra sig av med en kropp när det springer en massa folk runt omkring. Jag gissar de ville vänta tills det lugnat ned sig lite.
Troligtvis har de även placerat ut spår i efterhand, i ett försök att försöka vilseleda och locka iväg polisen i andra riktningar.
2015-06-14, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det här ska vara fyndplatsen och om så är fallet så är det inte Martorp.
Länk: Inte Martorp

Definitivt Martorp på den bilden. Kolla på Google streetview. Den gröna silon, ventilationsintagen på husnocken, teglet osv. identiskt.

https://goo.gl/maps/3ePKi
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittkiwi
Hur förklarar du då letandet ute i åkrarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Varför ringde hon inte polisen efter hon fått samtalet?
bästisen kanske inte berättade för polisen på en gång, men låter ändå osannolikt. lika osannoligt som den där snubben som lovade att ta hand om lisas barn
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Byggnaderna stämmer inte, kolla själv.
Jo det gör dem. Du har inte koll tyvärr.
2015-06-14, 01:16
Medlem
TheOldGimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Varför ringde hon inte polisen efter hon fått samtalet?

...varför ringde inte Lisa själv polisen - om nu detta skulle vara sant?
Medlem
dezines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Har inte varit inne i tråden under dagen men ser att de två männen verkar vara från Litauen, någon som vet namn på dem eller är det fortfarande "Krzysztof och Maciej"?

Du kan nog avfärda de namnen. Var ett troll som kastade in lite namn och någon länk innan han snabbt försvann. Han syftade på polacker och någon efterlyst speedway förare. Det är mer eller mindre bekräftat att de är litauiska medborgare.

Att folk orkar nysta vidare i SOG, planerad våldtäkt sedan veckor och spritköp. Det räcker nu, ni tillför ingenting!!!!
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
när jag läser alla era, egentligen jävligt opassande, sexnoveller så slår det mig: spelar det egentligen någon roll om hon blivit våldtagen? alltså påverkar det straffskalan nu när de är misstänkta för mord.

Det påverkar inte straffskalan men däremot kan utförande, omständigheter och liknande påverka straffet. Mord har dessutom livstid på straffskalan och det är det strängaste straffet vi har i Sverige idag.
Senast redigerad av hashish-boy 2015-06-14 kl. 01:20.
2015-06-14, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Tror inte på detta, då hade man inte sökt ute på ängar/åkrar i flera dagar.

Vänta o se bara !
Den dagen detta nämns vill jag att du skriver till mig, har jag fel kan du kalla mig för troll, clown, idiot u name it
2015-06-14, 01:17
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejtjusare
Det som inte nämns av media p.g.a polisen inte har gått ut med detta är att i måndags så ringde Lisa till sin bästa kompis och sa upprepande gånger ´´hjälp, hjälp!´´. Då kan man konstatera att Lisa var vid liv söndagen när hon försvann och på måndagen när hon ringde det korta samtalet.
Detta kommer från en säker källa och stämmer till 100%. Vill inte gå in på källan just nu.
Jag själv fick reda på det i tisdags och ville vara säker tills jag postade inlägget.

Det som jag är nästan säker på är att det användes yttre våld.
Källa: Vän till familjen.
Detta fick jag reda på idag.

Luktar Troll,
Varför ringde hon inte pappan som hon smsade med innan försvinnandet eller 112 om hon nu behövde hjälp?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in