Ett spår är:
Jag skulle kunna tänka mig att en ordentlig IT-spaning över hennes internet kontakt är det som ger mest på kortast möjliga tid när det gäller att finna GM ( eller om fler, även medbrottslingar ).
Vilka har intressera sig för LH ? snappat upp den information LH lämnat ut ? t.ex. kring jobbet på kafét och rutinerna kring det jobbet.
Att studera You tube klippet (
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk )med hennes namn måste ju vara basic kunskaper, och det utgår jag ifrån har gjorts av polisens IT-spanings enhet,
vem som skapade kontot och
vart och
när.
Kombinera detta med information från flera olika håll, så som en gärnings manna profil. Baserat på gärnings manna profilen, vilka stämmer in på de som bor eller har rört sig i närområdet för bortförandet av LH?
Ett annat spår är:
GM har haft mer eller mindre kontakt med LH under en lång tid och intresserat sig för henne i många år , kanske sedan väldigt ung, och hunnit fundera hur han skall göra.
Och om
det är en person i närheten av bekantskapen till familjen till LH så kan den personen ha fått information som han har använts för att kunna utföra brottet. Det kan också förklara varför det inte verka varit någon tumult kring platsen för bortförandet. En betrodd person LH litade på och som väntade på rätt tillfälle, ställe och en dag när han visste att det är lugnt.