Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Fick höra av en person som var på plats igår, och dom jag känner väl, att han fick höra av en boende i området att Lisa finns i ett hus i närheten där en "konstig" person bor. Detta ska den boende ha varit helt säker på. Jag fick huset beskrivet som konstigt för en person att bo i, och som hämtat ur en skräckfilm.

Nu får man väl ta detta "tips" med en skopa salt, men så är det väl med de flesta teorier i det här fallet.

Ja men självklart vet alla i precis vilket hus hon sitter och dricker kaffe i och har vetat det i ett dygn nu. Låter oerhört troligt.
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Vad är det man kan ha hittat som gör att man tror hon är kvar i området?

* meddelande
* avföring
* fotspår eller spår av att någon "kampat" på platsen nyligen.
*...

Mer kommer jag inte på fyll på.

Tunga saker som bytt plats, men inte kan flyttas så långt av vinden. Men som nu dykt upp på en tidigare avsökt plats.
Medlem
Citat:

* meddelande
* avföring
*...

Har du inte följt med i saken. Man har tillbakavisat detta påstående, flera timmar sen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Undrar förresten om Lisas pappa är ute och leker någon rollfigur av Arnold Schwarzenegger själv just nu..? Med tanke på den utbildning och erfarenhet han har, så BORDE han ju nästan göra det... och inte sitta hemma vid köksbordet och vänta, menar jag.

En svensk Bryan Mills i Taken, menar du? Inte troligt att han är i skick att göra nåt vettigt just nu. Finns ju inte mycket att gå på heller. Detta är verkligheten - inte Hollywood.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Så jävla osmakligt inlägg!
Tro fan om han har möjlighet och ork, att han hjälper till att leta efter sin dotter!

Verkligen osmakligt! Tycker det är starkt som fan av honom att ens vara med och söka!
Medlem
nygards avatar
Citat:
Fick höra av en person som var på plats igår, och dom jag känner väl, att han fick höra av en boende i området att Lisa finns i ett hus i närheten där en "konstig" person bor. Detta ska den boende ha varit helt säker på. Jag fick huset beskrivet som konstigt för en person att bo i, och som hämtat ur en skräckfilm.

Nu får man väl ta detta "tips" med en skopa salt, men så är det väl med de flesta teorier i det här fallet.

Då hade väl polisen slagit till där ganska omgående.
2015-06-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Planerat såklart

Utveckla. Vad menar du med planerat? Suttit i källaren och gjort upp planer i veckor? Icke troligt. För sexualbrottslingar är det oftast tillfället som får dom att agera. Han har säkert fantiserat om det men inte längre än så. Jag är inte imponerad om det skulle vara planerat. Anledningen till att det är så svårt att hitta en GM är sannolikt för att denna inte har någon personlig koppling alls till BO. Då är det verkligen som att leta efter en nål i en höstack.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du har pratat om att ett flertalet teorier saknar "motiv". Vad hade varit ett rimligt motiv i Lisas försvinnande då?

Kort svar: Kåthet.

Lite längre svar: Liknande "motiv" som gjorde att Engla Höglund, Malin Lindström, Pernilla Hellgren och Helén Nilsson mördades. Det vill säga en mer eller mindre störd person som vill leva ut sina lustar, på ett eller annat sätt.
Bannlyst
Ett spår är: Jag skulle kunna tänka mig att en ordentlig IT-spaning över hennes internet kontakt är det som ger mest på kortast möjliga tid när det gäller att finna GM ( eller om fler, även medbrottslingar ).

Vilka har intressera sig för LH ? snappat upp den information LH lämnat ut ? t.ex. kring jobbet på kafét och rutinerna kring det jobbet.

Att studera You tube klippet ( https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk )med hennes namn måste ju vara basic kunskaper, och det utgår jag ifrån har gjorts av polisens IT-spanings enhet, vem som skapade kontot och vart och när.

Kombinera detta med information från flera olika håll, så som en gärnings manna profil. Baserat på gärnings manna profilen, vilka stämmer in på de som bor eller har rört sig i närområdet för bortförandet av LH?

Ett annat spår är: GM har haft mer eller mindre kontakt med LH under en lång tid och intresserat sig för henne i många år , kanske sedan väldigt ung, och hunnit fundera hur han skall göra.

Och om det är en person i närheten av bekantskapen till familjen till LH så kan den personen ha fått information som han har använts för att kunna utföra brottet. Det kan också förklara varför det inte verka varit någon tumult kring platsen för bortförandet. En betrodd person LH litade på och som väntade på rätt tillfälle, ställe och en dag när han visste att det är lugnt.
Senast redigerad av Tors-hammare 2015-06-12 kl. 14:47.
2015-06-12, 14:43
Medlem
Citat:

Har dem tipsat polisen!?
Medlem
Citat:

* meddelande
* avföring
*...

Källa ang avföring och meddelande? Nä, tänkte väl det.
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du har pratat om att ett flertalet teorier saknar "motiv". Vad hade varit ett rimligt motiv i Lisas försvinnande då?

Det troligaste motivet enligt min mening är att hon blev utsatt för en våldtäkt av någon idiot som passerade eller hade spanat in henne tidigare och sedan mördad.
Kroppen kommer säkerligen att hittas inom kort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in