Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 01:07
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Jag har samma fundering. Dessutom sa en journalist i direktsändning när man hittade BO, att man var tvungen att ta en grusväg för att komma fram till gården / platsen. Är inte säker på att Martorp är fyndplatsen. För att vara övertydlig. Med detta säger jag inte med att Martorp inte är fyndplatsen.

Det här ska vara fyndplatsen och om så är fallet så är det inte Martorp.
Länk: Inte Martorp
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djuphavsdjungeln
Behöver och behöver. Vad jag menar är att hon kanske ville ha sex med någon av dem. Kan det vara så att någon av gästarbetarna var riktigt jävla snygg och fick brottsoffret att drömma sig bort där hon arbetade på caféet? Blir väldigt konstigt om man utgår från att hon blivit överfallen. Dödsfallet kan ha skett då fler än två personer blev inblandade i vad som började som ett vanligt samlag mellan en man och en kvinna.

Tror du är helt ute och cyklar i det här fallet, även om du har rätt i sakdiskussionen. När jag var 35 år stötte helt plötsligt en 17-åring på mig från ingenstans. Blev extremt förvånad men det förekommer ju uppenbarligen att det händer. Men tror inte det hände litauerna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Du har rätt!

Varför är positionen intressant?
2015-06-14, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Det här ska vara fyndplatsen och om så är fallet så är det inte Martorp.
Länk: Inte Martorp
Haha är du rolig eller? Du är ute och cyklar på hal is. Det är Martorp.
2015-06-14, 01:08
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Detta är min teori...

De har överfallit henne vid Moppen, Våldtagit henne, Dödat henne, Jag tror däremot att kroppen är flyttad några gånger, Jag tror också att bägge Männen Våldtagit henne, och någon av dem dödat henne...

samt att kvinnan fått reda på det tämligen omgående... För att få skyddande av brottsling så måste man ha känt till det, utan att agera genom att anmäla, Visste hon inte om att de hade begått brott så är det inte skyddande av brottsling, och hon hade redan varit släppt...

Handsken i ladan och de övriga fynden är utlagda efteråt

Men hon är knappast styckad, tror inte på rånteorin heller, båda känns för långsökta

Men jag undrar hur de så snabbt efter gripandet, fick reda på ladan, där hon hittades, yppade männen eller kanske kvinnan någonting direkt?

Jag tror att de hittade henne strax innan pressträffen de hade på kvällen, eftersom denna sköts upp, hon polistalesmannen hade precis fått reda på det...
när jag läser alla era, egentligen jävligt opassande, sexnoveller så slår det mig: spelar det egentligen någon roll om hon blivit våldtagen? alltså påverkar det straffskalan nu när de är misstänkta för mord.
2015-06-14, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24

I väntans tider...
2015-06-14, 01:10
Medlem
Det som inte nämns av media p.g.a polisen inte har gått ut med detta är att i måndags så ringde Lisa till sin bästa kompis och sa upprepande gånger ´´hjälp, hjälp!´´. Då kan man konstatera att Lisa var vid liv söndagen när hon försvann och på måndagen när hon ringde det korta samtalet.
Detta kommer från en säker källa och stämmer till 100%. Vill inte gå in på källan just nu.
Jag själv fick reda på det i tisdags och ville vara säker tills jag postade inlägget.

Det som jag är nästan säker på är att det användes yttre våld.
Källa: Vän till familjen.
Detta fick jag reda på idag.
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
[/b]

Men jag ser ju inte boden ifrån Oskars twitterbild? Den måste ju stå till vänster, ute ur bild. Som någon var inne på.

Dvs.

http://s11.postimg.org/ghmag28du/fyndplats.jpg
Oskars twitterbilder är gamla. Man anar ju betongväggen bakom denna bild:
http://z.cdn-expressen.se/images/d0/b4/d0b44975da5d40ce80eefca82cc1e1bd/16x9/645@70.jpg
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Överlämnande av flaskor går fort (men att sen gömma dem tar förvisso tid). Men varför hörde hon av sig till sin far? Han visste väl när hon slutade jobba?
Jo men om du kommer ut från ditt jobb och har bestämt träff med någon så rotar du inte fram moppenyckeln ur fickan och sätter i tändningslåset, och därefter inväntar den andra personen som du ska göra affärer med? Rimligtvis, om man bestämt tid för en affärsuppgörelse, så fixar man det först och därefter sätter i nyckeln, vrider om och beger sig iväg.

Han visste antagligen när kaféet stängde men han kan omöjligt ha vetat hur mycket det var att städa efteråt och hur lång tid det skulle ta. Vissa dagar går det kanske fortare då det är färre kunder och andra dagar är det fler och tar längre tid. Hon skickade alltså ett sms till sin far när hon var klar till att köra så att han kunde beräkna tiden utefter det. Inga konstigheter.
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Haha är du rolig eller? Du är ute och cyklar på hal is. Det är Martorp.

Byggnaderna stämmer inte, kolla själv.

Edit: Finns heller inget sådant ogräsområde vid cisternen på Martorp.

Edit 2: Det är teleobjektivet som lurat míg jag har fel det är Martorp.
Senast redigerad av CarlosRex 2015-06-14 kl. 01:43.
2015-06-14, 01:11
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
när jag läser alla era, egentligen jävligt opassande, sexnoveller så slår det mig: spelar det egentligen någon roll om hon blivit våldtagen? alltså påverkar det straffskalan nu när de är misstänkta för mord.

Om det istället bli dråp de blir fällda för påverkar det väl?
2015-06-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24
Den är egentligen ointressant. Men i tråden har det ju spekulerats i allt annat så varför inte spekulera om fyndplatsens position också?
Polisen har ju släppt så lite info så det är lite torka i tråden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in