Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:32
Medlem
KiaWs avatar
Sluta nu att tramsa!
Ni övriga: Låt bli att kommentera i tråden, rapportera istället.

/Mod
2015-06-13, 22:33
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Tror följande .dom tar fel på vilken tjej som har dagskassan Lisa har moped för första gången med hjälmen på tror dom det är någon annan , släpar henne in i ladan där även en bil finns upptäcker sitt misstag i ilska o panik stryps hon i bil eller lada , ,sedan lite oklart om hon dumpas på fyndplatsen eller flyttas dit senare ,med massa folk på plats borde flyttning vara svårt , dock borde väl alla utrymmen vara igenom sökta tycker man ,efteråt blir dom ovänner 1 av dom gick över gränsen,, tror den som gjort minst av dom avslöjade vart hon fanns

Varför riskera ett personrån dom har ju ett jobb?
Mycket enklare för dom att göra inbrott på deras egen arbetsplats/närliggande byggnader, dom borde a ha bra uppsikt över när folk är hemma eller ej.
Medlem
anoms avatar
vad tror ni om möjligheten att godsägaren är GM, och spåren som ledde till honom, misstogs för att leda till dom 2 misstänkta GM?
Är inte lika insatta som ni är i allt som hänt, men det lilla jag läst om hur han agerat tycker jag luktar konstigt.
Speciellt att han väljer att dra till Sthlm trots (pga) omständigheterna.
Medlem
crusades avatar
Citat:
Tror följande .dom tar fel på vilken tjej som har dagskassan Lisa har moped för första gången med hjälmen på tror dom det är någon annan , släpar henne in i ladan där även en bil finns upptäcker sitt misstag i ilska o panik stryps hon i bil eller lada , ,sedan lite oklart om hon dumpas på fyndplatsen eller flyttas dit senare ,med massa folk på plats borde flyttning vara svårt , dock borde väl alla utrymmen vara igenom sökta tycker man ,efteråt blir dom ovänner 1 av dom gick över gränsen,, tror den som gjort minst av dom avslöjade vart hon fanns

Det som talar mot den teorin är att man kackar knappast i sitt eget bo.
Det vore extremt korkat att stjäla så nära hemmet.

Jag tror att den ena mannen har gjort närmanden mot flickan och sedan gick det som det gick...
2015-06-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
53e med den teorin?

nej, de 52 tidigare har ett tillägg att hon blev våldtagen före eller efter hon avled. Det råder en närmast total fiktion i tråden om att det på något sätt måste vara sex inblandat. Detta var en av få teorier där våldtäktsdetaljer inte ingår i beskrivningen.
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Satt och funderade - får de ens något straff värt namnet?

Om de är litauer - får de avtjäna straffet på hemmaplan?

Ja, utvisning och fängelse på hemmaplan om de döms.
Medlem
Citat:
skulle inte vara förvånad om sagskassan förvaras på kafeet, eller om det antogs att det gjorde det
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Varför är plötsligt alla så tvärsäkra på att polisen har anhållit och jourhäktat rätt personer? Det kvarstår ingen diskussion i tråden som inte självklart tar för givet att rätt personer sitter frihetsberövade.
Jag vet inte hur det ligger till i det aktuella fallet, men om GW hade varit här hade han kunnat presentera statistik på hur ovanligt det är att de första som frihetsberövas också är samma personer som sedan blir dömda.

Igen, jag vet inte nåt om det specifika fallet, men en nation i sorg, närmast i chocktillstånd har hittat tre utländska gästarbetare som utpekas i media som de tvivelslöst skyldiga till detta avskyvärda brott.

Det kan vara så. Men jag kan inte låta bli att tycka att handsken passar lite väl bra.. Håll skallarna kalla. Tänk efter lite.

Kan så vara, men med tanke på att dom verkade väldigt säkra på när dom hittade fynd som kunde leda dom till GM så är det nog rätt säkert.
2015-06-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Gäller det en ung tjejs liv så gäller det agera snabbt.. Här fanns alla varningsignaler från början. Polisen prioriterade att hitta en kropp före en levande person..Fokus var ute i naturen.. Att hon fanns i närområdet var ju prio 1 hela tiden.

Naturligtvis. Och det man kan göra är att intervjua folk och försöka se om man uppfattar något misstänkt. Tycker du man skulle göra husrannsakan i alla byggnader? De flesta hade ju gapat sig hesa om det drabbat dom själva...
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Satt och funderade - får de ens något straff värt namnet?

Om de är litauer - får de avtjäna straffet på hemmaplan?
Knappast. Vad får man för mord i Sverige, livstid=12-14 år typ? Ute efter en tredjedel också. Litauen är väl med i EU så dom bör väl få avtjäna straffet där isf.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Varför är plötsligt alla så tvärsäkra på att polisen har anhållit och jourhäktat rätt personer? Det kvarstår ingen diskussion i tråden som inte självklart tar för givet att rätt personer sitter frihetsberövade.
Jag vet inte hur det ligger till i det aktuella fallet, men om GW hade varit här hade han kunnat presentera statistik på hur ovanligt det är att de första som frihetsberövas också är samma personer som sedan blir dömda.

Igen, jag vet inte nåt om det specifika fallet, men en nation i sorg, närmast i chocktillstånd har hittat tre utländska gästarbetare som utpekas i media som de tvivelslöst skyldiga till detta avskyvärda brott.

Det kan vara så. Men jag kan inte låta bli att tycka att handsken passar lite väl bra.. Håll skallarna kalla. Tänk efter lite.

Allt pekar på dom ju.
Missing people hittade något som pekar ut dom.
2015-06-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
https://www.google.se/maps/dir/58.5386522,13.3704016/58.5383483,13.3664946/@58.5387306,13.3689109,339m/data=!3m1!1e3!4m2!4m1!3e2

Vid ena punkten är husgaveln där det står Martorp, den andra punkten bakom byggnaden är det lilla skjulet.

Nej det finns inget skjul där. Bilden är inte tagen på Martorp. Inte en chans. Förklara staketet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in