Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:25
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
De är vuxna och kan förse med alkohol. Hon är 17 år och kanske vill supa sista skolveckan med sina vänner. Vissa 17-åringar gör ju sånt, även duktiga flickor gillar att festa såklart.

MEN!! Varför i helvete köper man alkohol av två främmande litauer? Känns ju som att hon eller någon av hennes kompisar skulle ha kunnat fråga något äldre syskon istället. Det låter därmed alldeles för långsökt.

Precis. Hennes syster är 20, men hon kan också ha sagt nej.
2015-06-13, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Varför ringer hon då sina föräldrar att hon är på väg hem, om hon nu skulle köpa sprit med sex?

Det där med att hon skulle köpa sprit tror jag inte ett dugg på
2015-06-13, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Det vet vi väl inte. Polisen har ju med all säkerhet varit där knackat dörr och pratat med dom. Tydligen klarade dom av intervju nummer 1 men inte intervju nummer två...
Efterklok är ju skitlätt att vara.

Ja fast har de varit och förhört dessa personer i ett första skede bör varningsklockor ha ringt redan där. Med tanke på alla dessa fynd som pekar rakt mot FP där LH till slut hittades.

Jag vill egentligen inte kritisera polisen för mycket då de säkert gjort allt i deras makt, men vissa prioriteringar under söket var helt fel enligt mig. Bra dock att hon hittades relativt snabbt...
2015-06-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
det där är ett konstigt argument. jag känner 2st 98r som har barn. men hade hon haft barn hade ungen figurerat med sannolikhet på hennes den där enjoyogram:en som man kunde beskåda tills den stängdes

Jo, visst händer det, men det hade media definitivt fått ut och, hon hade nog varit mammaledig med en 5 månaders bebis och inte gått i skolan, samt jobbat extra....
2015-06-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korviugn

Vet också vad det var som hittades utav MP igår kväll som föranledde gripandet men väljer att inte kommentera det då det kanske kan försvåra utredningen på något vis.

Och varför känner du dig manad att nämna att du vet detta , men inte vill berätta? Känner du dig viktig nu eller?
2015-06-13, 22:28
Medlem
dannees avatar
Nej! Tror inte Litauerna är så smart o smidiga som många teorier skulle krävas. Det simplaste lösningen är nog den rätta.
Kollar man bilden norsken länkade... (Se taket till det ofärdiga taket till vänster) http://www.cdn.tv2.no/images/?imageId=7042627&width=972&height=547&digest=4b477 a8cde

GMs jobbade i byggnaden bredvid med renovering, GMS (Det behöver inte vara båda som startade det, troligen så var det brodern som inte var gift) var kåta/kanske drack alkohol medans dom jobbade. Dom hade spanat in BO tidigare, fattat tycke. Såg att BO blev ensam kvar när kollegorna i bilen åkte iväg och tyvärr hoppade på BO vid mopeden.

Angående föremålen som är hittade, iphoneskal m.m. så slängde GMs helt enkelt ut dom från vägen när dom var på väg hem. Helt tankelöst, dom trodde aldrig att polisen/bo's pappa/halva sverige skulle vara där så fort / vara så proffsiga.
Det är min slutliga teori.
Senast redigerad av dannee 2015-06-13 kl. 22:34.
2015-06-13, 22:29
Medlem
53....so whats avatar
Fyndplats lokaliserad.
det är ju klart om man följt med i tråden, de två gödseltankar som gicks igenom igår finns ju där, vänd om till vänster, baksidan av ladugården, utbyggnad, se även på betongmuren som går runt.
Senast redigerad av 53....so what 2015-06-13 kl. 22:32.
2015-06-13, 22:29
Medlem
Tror följande .dom tar fel på vilken tjej som har dagskassan Lisa har moped för första gången med hjälmen på tror dom det är någon annan , släpar henne in i ladan där även en bil finns upptäcker sitt misstag i ilska o panik stryps hon i bil eller lada , ,sedan lite oklart om hon dumpas på fyndplatsen eller flyttas dit senare ,med massa folk på plats borde flyttning vara svårt , dock borde väl alla utrymmen vara igenom sökta tycker man ,efteråt blir dom ovänner 1 av dom gick över gränsen,, tror den som gjort minst av dom avslöjade vart hon fanns
2015-06-13, 22:30
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu är detta på landet förstår du och där kan man ha sin postlåda tillsammans med andras enkom för att brevbäringen ska ha mindre platser att stanna på. Det finns något angivet avstånd med detta, för vi fick inte flytta vår brevlåda på landet utan får gå ut till stora vägen. det finns finns två åretruntboende som har ändå längre. Så häkta inte upp dig på att det sitter ett visst antal brevlådor som det gör, det betydet inte att alla lådorna hör till huset

Minst en familj till bor i samma hus, det har framgått av nyhetsrapporteringen.
2015-06-13, 22:31
Medlem
Satt och funderade - får de ens något straff värt namnet?

Om de är litauer - får de avtjäna straffet på hemmaplan?
2015-06-13, 22:32
Medlem
HectorPis avatar
Varför är plötsligt alla så tvärsäkra på att polisen har anhållit och jourhäktat rätt personer? Det kvarstår ingen diskussion i tråden som inte självklart tar för givet att rätt personer sitter frihetsberövade.
Jag vet inte hur det ligger till i det aktuella fallet, men om GW hade varit här hade han kunnat presentera statistik på hur ovanligt det är att de första som frihetsberövas också är samma personer som sedan blir dömda.

Igen, jag vet inte nåt om det specifika fallet, men en nation i sorg, närmast i chocktillstånd har hittat tre utländska gästarbetare som utpekas i media som de tvivelslöst skyldiga till detta avskyvärda brott.

Det kan vara så. Men jag kan inte låta bli att tycka att handsken passar lite väl bra.. Håll skallarna kalla. Tänk efter lite.
2015-06-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinZaaR
De har spekulerats och diskuterats, hennes FB finns också. Jag tror inte GM är bokförda på adressen då gubben verkar äga marken och husen. Förstår dock inte varför de finns 5st postlådor:
http://i.imgur.com/DGTSB46.png?1
Hur många bor i de där huset egentligen? De måste tilldelas mycket reklam, trots det så verkar de inte finnas synliga lappar om 'nej-tack till reklam'. Då borde alla postlådorna ha boenden.. men ser bara 3 dörrar.

Dörren i mitten är en trappuppgång med ingång till olika lägenheter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in