Citat:
Det som lockade var givet en ursexig tonåring som man spanat in ett antal gånger när man fikat på stället och troligen konverserat med.
Frågan är bara hur de visste att hon skulle vara sist iväg...? Hur kunde de vara på plats precis inom den minut som det tar att komma iväg på moppen ?
Nästan så man kan tro att det var uppgjort på något vis...att hon hade gjort upp om en träff med någon av sina banemän.
Frågan är bara hur de visste att hon skulle vara sist iväg...? Hur kunde de vara på plats precis inom den minut som det tar att komma iväg på moppen ?
Nästan så man kan tro att det var uppgjort på något vis...att hon hade gjort upp om en träff med någon av sina banemän.
Jag tror också det kan vara så att de pratat med varandra förut. Att de jobbar vid stallet talar ju för att de säkert kan ha varit på caféet under sina raster. Vid försvinnandet kan de helt enkelt ha ropat på Lisa och bett henne komma till stallet eller kommit fram till henne vid mopeden och frågat om de snabbt kan få hjälp med något. Whatever, jag tror i alla fall Lisa känner till männen, kan ha pratat snabbt med dem vid caféet och känner till att de jobbar där. Lisa som känns social och hjälpsam och samtidigt lite ung och naiv misstänker inget. I och med att de är två underlättar det såklart för dem när hon ska övermannas och sedan fraktas iväg. Blir intressant att se deras brottshistorik också. Jag skulle tro att de har erfarenhet av detta (eller liknande brott) sen innan, men de är inga proffs. De lämnar spår efter sig, försöker idiotiskt nog vilseleda snuten vilket bakslår och har dessutom ingen plan för var kroppen ska dumpas. Som det blev nu tänkte de säkert avvakta tills allt lugnat sig, men hade det varit ett planerat mord så borde sånt varit uttänkt på förhand. Nu känns det mer som att de är helt dumma i huvudet som inte insåg hur kritiskt läget kunde bli för dem. Gör man en sån grej har man liksom inte all tid i världen på sig. Sen kan det också vara så givetvis att planen aldrig var att hon skulle dö, men något händer som orsakar att de tar hennes liv.
De visste nog inte att hon skulle vara ensam kvar, men jag tror det kan ha varit planerat på så vis att de tänkte göra det så fort chansen uppstod.