Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 15:32
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doniix
Bara för att det heter "husrannsakan" behöver det väl inte betyda att de har genomsökt just bara ett hus; http://sv.wikipedia.org/wiki/Husrannsakan = sak eller plats.

Vem har sagt ett hus. Jag föreslår ett hus men anger även ett alternativt hus. Ingen har sagt "ett hus". Jag påstod bara att husrannsakan kan man inte göra utomhus.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Med "semester" menar jag såklart att dom borde bo hos någon anhörig i närheten, för att slippa media som dom uppenbarligen har problem med. Men det är väl du för dum för att förstå

Men för fan! Är du utvecklingsstörd? De vill förstås vara i sitt eget hem under denna svåra tid när de precis fått veta att deras dotter är mördad. Inte läge för vare sig utlandsresor eller boende hos anhöriga. Men du är uppenbart alldeles för dum för att fatta det! Det är journalisterna som gör fel. Jag fattar inte hur man som journalist kan springa omkring på BO:s föräldrars tomt, det är fan sjukt!
Medlem
AB: Enligt polisen är alla tre i 30-årsåldern.
Männen är misstänkta för mord och kvinna misstänks för grovt skyddande av brottsling.

Hur kan dom säga männen är misstänkta för en sak och kvinnan en annan?
2015-06-13, 15:33
Medlem
Hanna Fahl på DN:

"Lisa Holms kropp hittades inom ett område något söderut från Blombergs gård. Martin Fredman vill inte gå in närmare på exakt plats."

Vet inte vad hon fick detta ifrån.
2015-06-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Jag instämmer med de som tror att flickan utsatts för fruktansvärd behandling sedan hon mördats (ni vet vad jag menar).

Ett par stycken från Missing people kunde ju inte hålla tätt utan två tjejer som gjorde ett fynd i ett dike har sagt till journalister att de blev mycket upprörda över fyndet som gjordes (och nej jag tror inte vi talar om under kläder här). Ganska kort tid efter det greps personerna och uthuset spärrades av och fylldes med tekniker i skyddskläder och munskydd.

Att journalisterna har stört polisens arbete har nog varit uppenbart för folk som följt rapporteringen på webben, och nu sa ju också polis det på presskonferensen uppmanade journalisterna att låta polisen sköta sitt arbete, som inte består i att svara på journalisters frågor. Att pressen dessutom stalkat den sörjande familjen drar ju skam över den yrkeskåren, de journalister som beter sig så tycker jag borde få sparken om det gick rätt till.

Men sammanfattningsvis tycker jag det verkar som om ett mycket grovt brott har begåtts och att det är svårt störda personer / person som varit framme. Enda trösten är som sagt att det är mycket ovanligt. Förra gången var det Anders Eklund som var framme.

Definitivt högst sannolikt det här, tyvärr. Bra att polisen inte läcker mer just nu om hur, för de anhörigas skull
2015-06-13, 15:34
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Männen är misstänkta för mord och kvinna misstänks för grovt skyddande av brottsling.

För att hon antagligen varit i kontakt med polisen tidigare men inte berättat vad hon vet.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

För att kvinnan förmodligen inte har varit med och ev. dragit med Lisa in i en lada och dödat henne utan kvinnan har säkert varit hemma medans snubbarna har varit ute och gjort sattyg...
Medlem
Vad tror ni kvinnan som blev intagen har för roll i det hela?

Var hon med i mordet eller hjälpte hon bara till och skydda dom? Är hon också här för att arbeta?
2015-06-13, 15:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebbe1973
Ursäkta men kan du gå och lägga dig!!!

Vad då den andre som också hade en moped?

PUCKO!!!

(upprörda känslor nu)

Den fjärde som tjejen som jobbade där åkte lite tidigare hem på sin moped.
Det kan vara så att hon ibland tar hem dagskassan eftersom det låter som om hon är cafeägarens dotter.
Den här dagen åker även LH moped så GM misstar sig och när de överfaller LH tror de att hon är ägarinnans dotter med dagskassan
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Hanna Fahl på DN:

"Lisa Holms kropp hittades inom ett område något söderut från Blombergs gård. Martin Fredman vill inte gå in närmare på exakt plats."

Vet inte vad hon fick detta ifrån.

Kan det vara presskonferensen?

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffisen
Håller fan med i det där med felsägningen, tittar ner och spänner ansiktet. Han kom på sig själv.

Det finns en annan, psykologisk, förklaring till hans nedåttittande.
En person som är satt att svara på frågor man inte vill svara på har benägenheten att passivt aggressivt böja ner huvudet och sänka blicken då någon frågar en sak. Det är ett sätt att inte "erkänna att du frågar" eller att stänga ute en person. Nu är han satt i en position där han har som uppgift att svara på frågor därför gör han det. Man kan också se hans beteende när Trolling börjar prata vid ett par tillfällen, då böjer han också ner huvudet och tittar i bordet, likaså ett passivt aggressivt beteende. Typ, Jag vill inte kännas vid vad du säger men måste sitta här och lyssna men jag gör det under "protest".

Så om ni ska läsa in tecken och beteenden så är det bra om ni är liiiite mer kunniga innan ni häver ur er en massa goja.

Sen till er alla andra som skriver om varför de inte gjorde si och så och så vidare.

BEVIS!
BEVIS!
BEVIS!

Förstår ni? Den svenska polisen kan inte bara gå in här och där och ta in folk hur som helst. Hur mycket de än TROR, FÖRSTÅR, ANAR och så vidare så måste de se till att det håller i en rättssal senare. Att de nu inte kan säga så mycket är för att säkra upp att vittnens inte kommer med andrahandsinformation som de fått från polisen och media.
Ett vittne behöver inte ha varit på plats, ett vittne kan här tex vara busschauffören eller medresenärer till tjejen som åkte buss. En säljare som ringde på dörren hos de anhållna just en viss tid och kan intyga att den och den var hemma eller ej. Ett vittne kan vara precis vem som helst och att då har fått för sig att något ligger till på ett sätt kan göra att man tvivlar på sin egen uppgift eller att man ändrar den för att man tror att man haft fel. Detta kan vara en avgörande bit för att få någon dömd eller frikänd. Man blir ju inte alltid frikänd för att man är oskyldig utan för att BEVISEN inte räcker till.

Vi har ingen som helst aning om hur brett polisen har jobbat eller hur mycket de har vetat från början. Lite mer insikt har vi nu fått efter presskonferensen idag men det är nog bara toppen på isberget.

Jag är jättetacksam för att Lisa blev funnen så fort som hon ändå blev. Finns tjejer som aldrig återfunnits.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Då det är hans ägor och att de misstänkta kommit i omgångar under flera år gör att han har ett ansvar i det hela. Han kommer naturligtvis med i utredningen och hans skatteuppgifter kommer att granskas.

Det kan ju vara så att han undanhållit information..

Hoppas verkligen att han granskas och han lär nog ha fattat vilka som kan vara skyldiga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in