Citat:
Ursprungligen postat av
Moffisen
Håller fan med i det där med felsägningen, tittar ner och spänner ansiktet. Han kom på sig själv.
Det finns en annan, psykologisk, förklaring till hans nedåttittande.
En person som är satt att svara på frågor man inte vill svara på har benägenheten att passivt aggressivt böja ner huvudet och sänka blicken då någon frågar en sak. Det är ett sätt att inte "erkänna att du frågar" eller att stänga ute en person. Nu är han satt i en position där han har som uppgift att svara på frågor därför gör han det. Man kan också se hans beteende när Trolling börjar prata vid ett par tillfällen, då böjer han också ner huvudet och tittar i bordet, likaså ett passivt aggressivt beteende. Typ, Jag vill inte kännas vid vad du säger men måste sitta här och lyssna men jag gör det under "protest".
Så om ni ska läsa in tecken och beteenden så är det bra om ni är liiiite mer kunniga innan ni häver ur er en massa goja.
Sen till er alla andra som skriver om varför de inte gjorde si och så och så vidare.
BEVIS!
BEVIS!
BEVIS!
Förstår ni? Den svenska polisen kan inte bara gå in här och där och ta in folk hur som helst. Hur mycket de än TROR, FÖRSTÅR, ANAR och så vidare så måste de se till att det håller i en rättssal senare. Att de nu inte kan säga så mycket är för att säkra upp att vittnens inte kommer med andrahandsinformation som de fått från polisen och media.
Ett vittne behöver inte ha varit på plats, ett vittne kan här tex vara busschauffören eller medresenärer till tjejen som åkte buss. En säljare som ringde på dörren hos de anhållna just en viss tid och kan intyga att den och den var hemma eller ej. Ett vittne kan vara precis vem som helst och att då har fått för sig att något ligger till på ett sätt kan göra att man tvivlar på sin egen uppgift eller att man ändrar den för att man tror att man haft fel. Detta kan vara en avgörande bit för att få någon dömd eller frikänd. Man blir ju inte alltid frikänd för att man är oskyldig utan för att BEVISEN inte räcker till.
Vi har ingen som helst aning om hur brett polisen har jobbat eller hur mycket de har vetat från början. Lite mer insikt har vi nu fått efter presskonferensen idag men det är nog bara toppen på isberget.
Jag är jättetacksam för att Lisa blev funnen så fort som hon ändå blev. Finns tjejer som aldrig återfunnits.