Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Jag tycker polisen sammantaget gjort en godkänd insats. 6 dagar från samtalet till 112 och offer lokaliserat och två gripna.

Alla som gapar över att inte polisen vände upp och ner på samtliga privata hem i hela kommunen skulle säkert gnälla som fan om polisen bestämde sig för att rota hemma hos dom med hänvisning till något vagt sammanträffande med brottslighet. Tatueringar t.ex.
Även om man skulle gissa att majoriteten av alla intagna på våra fängelser har tatueringar så kan man använda det som förevändning för att misstänka någon för att vara brottsling.

Gäller det en ung tjejs liv så gäller det agera snabbt.. Här fanns alla varningsignaler från början. Polisen prioriterade att hitta en kropp före en levande person..Fokus var ute i naturen.. Att hon fanns i närområdet var ju prio 1 hela tiden.
2015-06-13, 22:14
Medlem
LH skulle köpa sprit av polackerna/litauerna och dom ville ha sex som betalning. LH motsatte sig det och hon blev våldtagen och mördad. Varken första eller sista tonårstjejen som blir utsatt för övergrepp när dom försöker köpa alkohol. Det är min teori.

edit: stavning
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empos
Det är samma!

Samma som vad?
Medlem
Tror knappast det har något med rån att göra. Man dödar inte ett barn för att råna ett cafè.

Hon såg bra ut och två utlänningar som säkert spanat in henne varje dag och de började som en fantasi och sen när dom var kraftig berusade så gjorde dom det.

Svårare än så tror jag det inte är.

Råna ett cafè i närheten av dom jobbar på lixom. Dom var från ett annat lanf och säkert kåta som as för dom inte hade doppat på länge.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halmstadbo
Är det ändå inte mest sannolikt att det börjat runt fiket och ladan, eftersom handsken fanns där?
De var ju garanterat bekanta, hon kan inte ha pratat med dem frivilligt som alla (så mkt det går pga språket då)? Och sedan gav de sig på henne inne i ladan....

Är jag fel ute, men handsken hittades efter att man letat igenom ladan en gång.
Det var väl godsherren som hittade den?

Den har väl utplacerats som alla andra "fynd".

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollprocent
Skumt att det står Martorp på en husgavel när man zoomar ut då!
Tittar du och jag på samma bild. Den med vitklädda tekniker och polisbil framför ett skabbigt vitt skjul med galler för fönstren.
Medlem
Mer.info.007s avatar
Ni som trodde att GM satt o läste FB kan ta o glömma det när dom inte kan svenska visst det finns googleöversätt men jag tror inte dom har suttit o läst FB eller skrivit polisen kommer ändåså gå igenom datorn. Sen att JV blev anklagad förstår jag skriver han sådna saker som han gör o beter sig märkligt som han gör.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom verkade ju inte ha kollat upp gästarbetarna,

Det vet vi väl inte. Polisen har ju med all säkerhet varit där knackat dörr och pratat med dom. Tydligen klarade dom av intervju nummer 1 men inte intervju nummer två...
Efterklok är ju skitlätt att vara.
2015-06-13, 22:15
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mgn
LH skulle köpa sprit av polackerna/litauerna och dom ville ha sex som betalning. LH motsatte sig det och hon blev våldtagen och mördad. Varken första eller sista tonårstjejen som blir utsatt för övergrepp när dom försöker köpa alkohol. Det är in teori.

Varför ringer hon då sina föräldrar att hon är på väg hem, om hon nu skulle köpa sprit med sex?
2015-06-13, 22:15
Medlem
Det är troligtvis rätt ställe. Byggboden är i en annan vinkel alltså närmare kameran än vad ''sten-väggen'' till vänster är som är längre bort.
2015-06-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollprocent
Skumt att det står Martorp på en husgavel när man zoomar ut då!

Har du lust att lägga upp en bild på det?
2015-06-13, 22:16
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
+1

Våldtäktsmord begås nästan uteslutande av en ensam gärningsman. De som hoppas på våldtäkt i det här fallet bör skruva ner sina förväntningar lite.
Snarare du som skall lugna ner dig. Det här handlar med 95% sannolikhet om våldtäckt. Ung söt flicka är tillgången här. Vi vet dock inte om båda männen är ansvariga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in