Citat:
Ursprungligen postat av
Kleopatra2013
Att förgripa sig sexuellt på en kvinna är ett brott där ord står mot ord - och i de allra flesta fallen frikänns våldtäktsmannen
Förövarnas förklaringar i rättssalen till brottet är snudd på komiska - men lik förbannat frikänns dom
En potentiell förövare känner alltså till att det är snudd på omöjligt att bli dömd för våldtäkt
Men om flickan gör kraftigt motstånd och det visar sig att hon är en normal skötsam tjej, hon kan peka ut gärningsmannen och hon kan visa att hon blev misshandlad.
Om han dessutom är gästarbetare från Litauern - då åker han in eller ut, vad det nu skulle ha blivit
Det kan handla om en våldtäkt som även blev till en misshandel och dom hann inte gömma den döda flickan
Fruktansvärd händelse
och effektivt jobbat av MP och Polisen som trots allt har givit L:s föräldrar ett svar på vad som hände deras dotter
Om sökningen hade kommit igång lite senare hade med största sannolikhet ingenting hittats och därmed inga svar
Bra skrivet, dom fick fick nåt o fylla ut graven med, hennes familj kommer vara delvis förstörd för resten av deras liv, men det måste nog tära på en mer om man aldrig får ett svar på vad som hände, hennes pappa hade aldrig slutat leta efter henne, och aldrig slutat hoppas på att hitta henne vid liv igen, dom tankarna hade ätit upp han inifrån och hennes mamma och övriga familj givetvis, nu kan dom åtminstone påbörja sorgen och fått ett slut på ovissheten.
Det här fallet har berört mej starkt och följt det från dag ett som många andra, man blir äcklad av hur grymma människor i den här jävla världen är. Har själv gått igenom en liknande grej och fick det dåliga beskedet några veckor senare och den tiden fram tills dess att man får svaret är olidlig man kan knappt sova det enda du tänker på 24/7 är vad som hänt din anhöriga som är försvunnen man kan knappt äta ovissheten äter bokstavligt talat upp en inifrån och för varje dag som går försvinner hoppet om att man ska finna personen vid liv, men kan ändå inte slutar hoppas, hoppet är det sista som lämnar människan.
Så när man slutligen får beskedet så bryter man ju givetvis ihop men ur det är det nåt som går över den där jävla ovissheten som ätit upp en försvinner och går över till sorg,
Så därför har jag känt extremt mycket för Lisas familj när jag läst om det. Och när jag läste om hur Lisas pappa drog ihop sina kollegor mitt i sin egen panik och började söka efter henne det berörde mej djupt in i själen kan bara tänka mej den paniken inom honom, den känslan skulle jag inte önskat nån människa på den här jorden, dom här människorna som gjort det här dom är inga människor det är djur, dom har förstört ett antal människors liv för all framtid, framförallt familjens, och lyckas dom leva vidare med sina liv utan att inte gå och hänga sej själva ja då kan inte vara mänskliga.