Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 12:35
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Läste tidigare i tråden att någon hade sett en blå (?) bil som stod parkerad i ett dike. Personen som sett detta uppfattade de udda...

Vet någon var detta var någonstans?
Här har vi något intressant, hoppas verkligen den personen tar och kontaktar polisen om detta.
Det kan mkt väl ha varit gärningsmannens bil som stod en bra jäkla bit bort i skogen.
2015-06-12, 12:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Nu har den här Johan Ronge sagt att det är skarpt läge typ 5 ggr.

Vad fan menar han med det?
2015-06-12, 12:36
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revolitionx
Efter jag har läst lite här är min terori att - Lisas föräldrar har mycket pengar , det såg ni dom äger ju typ 2-4 bilar och några motorcycklar , hon lever hennes föräldrar blivit kontaktade att dom ska ge GMx2 typ 500k så släpper vi Lisa, men dom får ej kontakta snuten då dödar dom henne , det är någon som känner familjen kan deras rutiner osv , jag tror att dom håller på att skarpa fram pengarna nu , och alla dessa föremål sprids bara att dessa GMS ska vinna tid och förhandla med Lisas päron.

Gick Ransom på tv häromdagen? Även om teorin i det här fallet inte kan uteslutas så är den föga trolig. Varför krångla till det...
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Nu har den här Johan Ronge sagt att det är skarpt läge typ 5 ggr.

Vad fan menar han med det?

Jag tror dom visar samma hela tiden..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Nej, ni vilseledde.
Det var inte det minsta intressant, för han var oskyldig.

Men är du helt bakom flötet. Det var intressant tills det kunde avfärdas. Det var fortfarande tillräckligt intressant för att följa upp. Nu visade det sig inte vara GM so what. Move on. Fler har och kommer misstänkas tills GM hittas.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det enda tunga "oflygbara" som kan ha hittats i så fall är väl hjälmen? Och om hjälmen hittats på en plats där man sökte igår är något väldigt "fel". Antingen betyder det att GM rör sig i området fast polis och sökare också är där och av någon orsak strösslar spår. Eller så betyder det att Lisa själv irrar runt och kastar av sig saker i ren panik(?) och missar alla som söker henne.
Troligt att hjälmen bärs omkring efter 5 dagar, skulle tjejen krampaktigt hålla kvar hjälmen som en nallebjörn och göra sig omaket att släpa på den i 5 dagar? Fantasier.
Skulle GM? Nej.
Medlem
Varför har dom inte span på nätterna i skogskanterna vid vägarna däromkring. tex militärer. Om GM finns i närheten å har henne fången lär han ju knappast röra sig på dagarna snarare nätter när inga är där. Polisen verkar ju inte vara kvar i området på nätterna.. det betyder ju att GM kan springa runt där å lägga ut nya fynd. Dom verkar ju ha hittat saker och vem vet dom kanske är placerade där på nätter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Helt ärligt så är det ju faktiskt inte HELT omöjligt att hon skulle kunna ha fått en psykos och vandrar omkring planlöst i området.. även om i princip allt talat emot det. Är mest önsketänkande från min sida.

Vet du hur en psykos fungerar? Det är inget hon plötsligt bara "får" medans hon går mellan cafét och sin moped.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Men varför kan dom inte göra det?! Jävla sopor säger jag bara.

Jag tror seriöst att hon ligger där.

De har också varit tydliga med att de inte vill avslöja precis allt i utredningen, vad man hittat och åt vilket håll utredningen går.

Om man tänker efter, om nu GM är en lokalperson, då är risken stor att denne följer allt det här väldigt noga och kan "förstöra bevis". Det är säkert strategiskt, att man hellre gör det till prio 1 att
först och främst samla för bland annat teknisk bevisning/kartläggning.
2015-06-12, 12:37
Medlem
Det ær væl inte omøjligt att det ær någon av de inkopplade poliserna eller någon av de medverkande i missing people some strør sakerna runtomkring sig
2015-06-12, 12:37
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Flera fynd har alltså hittats utspridda söder om caféet. Sannolikt utlagda villospår för nu verkar polisen fokusera mest på denna plats "5-6 km NV om Blomberg".
2015-06-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Källa på det ?

Om det är vanligt kan jag inte säga men i Bodenfallen gick gärningsmannen med, han t o m snyftade en hel del mellan varven. Källa: en som gick i samma grupp som han gick i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in