Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 20:41
Medlem
karin007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
En sak jag har noterat i tråden... några män har ifrågasatt ord vänner och släktingar använt för att beskriva Lisa. Skötsam, ordningssam, oskyldigt offer. Några män ifrågasätter hur Lisa kan kallas detta då hon: dricker alkohol, har pojkvän, "gör en ankmun på en instagrambild", sminkar sig...osv
Till och med de kläder hon bar på sin morddag har vissa män i denna tråd använt för att påvisa att lisa inte alls var en skötsam oskyldig tjej.
Detta har gjort mig så upprörd att jag registrerat ett flashbackkonto
Min fråga är. Ni som tänker i dessa banor. Att kvinnor inte kan vara skötsamma bara för att dom sminkar sig och har ett sexliv.Ni som tycker att det är konstigt att en sjuttonåring tar sig till sitt jobb själv Är ni svenskar?
Har svenska killar såna åsikter år 2015?

Eller kommer de här kommentatorerna från andra kulturer?

Jag får iallafall ont i magen när jag läser vilka åsikter vissa män går omkring och bär på.

Lisa var en fri svensk kvinna.
Oskyldig!

För inte över ert hederstänk på henne.

nu har jag inte läst hela tråden men sånna åsikter är tyvärr inte ovanliga hos svenska killar & män..
2015-06-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Dom verkar ej kunna svenska (enligt granne i aftonbladet), så tveksamt om dom kunnat förstå om dom hörde?

Hur fan går det ihop då?
Vanligtvis åker ju Lisa bil, men just denna dag moped. Kan dom av slumpen befunnit sig i ladan/närheten o sett Lisa ensam o överfallt henne?

Nog slumpen att hon kom in när de var där
2015-06-13, 20:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Efterblivna öststatare.
Har du ens varit i ett Svenskt fängelse? Där har du svaret.. dem är oftast outbildade och drar sig fan inte för något.
Så de befolkas av öststatare, andra säger MENA.
Du får nog komma med bättre belägg.
2015-06-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Tidigare mord på flickor och unga kvinnor, statistiskt är det ofta ett sexbrott, mycket ofta.

Hur var Lisa som person?

En flirtig och glad tjej, bra utseende eggar upp två drogpåverkade män. Männen trodde att de skulle få knulla den svenska synden, det visade sig att Lisa absolut inte hade sådana avsikter, ett missförstånd som männen inte hantera.

Hon behövde inte ens vara flirtig, vad nu det är...? Klart hon var glad och serviceminded i sittt jobb, men det är långt ifrån flirtig...? Det troligaste är väl ändå att byggarna flirtade och att hon avvisade.
2015-06-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Hur kommer det sig att norsk media har tillgång till denna information men inte svensk?

Kan det vara så att dem svenska tidningarna har beslutat sig för att dämpa den massmediala bevakningen pga det feltramp ett flertal journalister gjorde sig skyldiga för när dem tog sig till familjens tomt för att trakassera anhöriga?

Lördag - Dyrt med OB-ersättning.
Bröllop inom kungafamiljen.
2015-06-13, 20:44
Bannlyst
Citat:
En sak jag har noterat i tråden... några män har ifrågasatt ord vänner och släktingar använt för att beskriva Lisa. Skötsam, ordningssam, oskyldigt offer. Några män ifrågasätter hur Lisa kan kallas detta då hon: dricker alkohol, har pojkvän, "gör en ankmun på en instagrambild", sminkar sig...osv
Till och med de kläder hon bar på sin morddag har vissa män i denna tråd använt för att påvisa att lisa inte alls var en skötsam oskyldig tjej.
Min fråga är. Ni som tänker i dessa banor. Att kvinnor inte kan vara skötsamma bara för att dom sminkar sig och har ett sexliv.Ni som tycker att det är konstigt att en sjuttonåring tar sig till sitt jobb själv Är ni svenskar?

Jag får iallafall ont i magen när jag läser vilka åsikter vissa män går omkring och bär på.

Oskyldig!

Det kommer inte från några män som lever i ett modernt samhälle anno 2015.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
+ 1 på den
Det är inte det att vi har lyxhotell för en svensk i svenska mått... Men för en öststatare är det som att gå från tält till villa. Dem glädjs åt att det finns duschar. Det stör mig som fan: en svensk får "lite sämre levnadsstandard " medan en öststatste kan uppgradera sin levnadsstandard 4-5 snäpp till det bättre i ett svenskt fängelse :/

Nu generaliserar du dock väldigt hårt. Dessa män har bott här i över ett år, och vem vet hur dom bodde i sitt hemland?
vet inte vad du anser vara "össtatsstandard". Youtubeklippen från "ryssland"?
Medlem
Citat:

Oskyldig!

Många är nog gissningsvis från MENA länderna, men man skall inte glömma att det finns en hel del svenska skräpmänniskor också. Flashback är ett av få ställen där dessa verkligen kan uttrycka denna sortens åsikter offentligt.
2015-06-13, 20:46
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Något som ingen kommenterat är att den misstänkta kvinnanjobbade förra året på cafèt.(sommarjobb?) Det verkar som hon inte jobbade denna sommar. Då LH var ny på stället, och skulle sommarjobba, så kanske det fanns någon tagg att den misstänkta kvinnan inte fått fortsatt förtroende. .Detta drabbar LH.

Killarna skall då ge igen..

Mvh
jag fattade det med som att den misstänkta kvinnan jobbade på cafeet sommaren innan, att hon denna sommar inte fått jobbet för att LH istället fått det, är en teori, men stark nog att mörda för?
Medlem
Rebell4evers avatar
Citat:

Oskyldig!

Dra oss inte alla över en kam- väldigt många av oss var och är fullkomligt bedrövade och genuint ledsna över hennes öde. Idioter finns det gott om här, men dessa dårar får även ta emot förakt och avsky från oss "normala galningar"....

Själv grät jag lite när beskedet kom...löjligt kanske, då jag inte ens kände henne, men fallet Lisa berörde många av oss på ett mycket djupt sätt.
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Något som ingen kommenterat är att den misstänkta kvinnanjobbade förra året på cafèt.(sommarjobb?) Det verkar som hon inte jobbade denna sommar. Då LH var ny på stället, och skulle sommarjobba, så kanske det fanns någon tagg att den misstänkta kvinnan inte fått fortsatt förtroende. .Detta drabbar LH.

Killarna skall då ge igen..

Mvh

Här har vi något viktigt till bevisningen.! Meddela polisen detta så hon granskas ordentligare pga motiv
2015-06-13, 20:47
Medlem
Observera att det skedde på en söndag, dvs mest troligt hade gästarbetarna arbetsfri dag och arbetade inte i ladan och mest troligt använde dom dagen som många andra gästarbetare gör, dvs till att supa och fördriva tiden. Mycket troligt att dom var rejält påverkade kl 18.

Om dom sedan körde på henne med bilen, dödade henne för att hon överraskade dom med något brottsligt, överföll henne för att våldta henne eller det var ett bråk som gick snett kommer vi troligen få reda på inom ett par dagar. Vidhåller att jag tror dom på något sätt kände varandra sedan tidigare och att motivet på något sätt är kopplat dit. Planerad överfallsvåldtäkt är en extremt långsökt teori, även om den inte är helt osannolik, men tycker inte man skall spekulera och gotta sig i detaljer runt sexinslag innan det finns något som helst belägg för det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in