Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korviugn
....
Vet vad det var som hittades utav MP igår kväll som föranledde gripandet men väljer att inte kommentera det då det kanske kan försvåra utredningen på något vis.

Vila i Frid Lisa! Vi är många som tänker på dig och dina anhöriga.

Jag förstår inte varför de misstänkta har spridit ut Lisas tillhörigheter, som nämnda mobilskal. Borde de inte istället försöka gömma allt tillsammans med kroppen?
Medlem
Vad var det för fynd som påträffades som ledde att dessa personer kunde gripas?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Om det var som någon spekulerade i att de hittat någon kroppsdel "fruktansvärda fyndet" så är det klart att den ser annorlunda ut beroende på hur länge den varit av. Om det var en grav så kan de ha vetat att den inte fanns där dagen innan eller dagarna innan och då kunnat dra slutsatsen att hon var i närheten.

Jag håller helt med dig, en nygrävd grop/grav verkar oerhört troligt. Då fattar man ju att kroppen inte ska fraktas långt....
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Hur kommer det sig att norsk media har tillgång till denna information men inte svensk?

Kan det vara så att dem svenska tidningarna har beslutat sig för att dämpa den massmediala bevakningen pga det feltramp ett flertal journalister gjorde sig skyldiga för när dem tog sig till familjens tomt för att trakassera anhöriga?

För att Norge har riktiga journalister som jobbar som riktiga journalister. Inte grottmongon som ringer Expo så fort något ? dyker upp...
2015-06-13, 20:39
Medlem
svensktpeddos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vad utgörs detta "mycket" av?

Tidigare mord på flickor och unga kvinnor, statistiskt är det ofta ett sexbrott, mycket ofta.

Hur var Lisa som person?

En flirtig och glad tjej, bra utseende eggar upp två drogpåverkade män. Männen trodde att de skulle få knulla den svenska synden, det visade sig att Lisa absolut inte hade sådana avsikter, ett missförstånd som männen inte hantera.
Medlem
welcometorealitys avatar
Det dröjer väl inte länge när namnen på dessa GM dyker upp på löpet, som alla sen kommer att minnas i all evighet efter detta hysteri.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Ja de har markerat ett upplag som ett hus. Dessutom på tok för långt bort från andra hus.

Och runt Martorp finns inga elstaket.

Om vi utgå från att det är ett häststall så stämmer det bra med den lilla gallerförsedda byggnaden, där kan man låsa in utrustning. Ser dock övergivet ut.
Jag återkommer med en åsnas envishet till grannen som uttalat sig och som INTE bor vid Martorp. Tror nog polisen flinar gott åt sin avledande manöver.
VAR ligger dom andra avspärrningarna? Någon som vet?
Bannlyst
Något som ingen kommenterat är att den misstänkta kvinnanjobbade förra året på cafèt.(sommarjobb?) Det verkar som hon inte jobbade denna sommar. Då LH var ny på stället, och skulle sommarjobba, så kanske det fanns någon tagg att den misstänkta kvinnan inte fått fortsatt förtroende. .Detta drabbar LH.

Killarna skall då ge igen..

Mvh
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bervyl
En sak jag har noterat i tråden... några män har ifrågasatt ord vänner och släktingar använt för att beskriva Lisa. Skötsam, ordningssam, oskyldigt offer. Några män ifrågasätter hur Lisa kan kallas detta då hon: dricker alkohol, har pojkvän, "gör en ankmun på en instagrambild", sminkar sig...osv
Till och med de kläder hon bar på sin morddag har vissa män i denna tråd använt för att påvisa att lisa inte alls var en skötsam oskyldig tjej.
Detta har gjort mig så upprörd att jag registrerat ett flashbackkonto
Min fråga är. Ni som tänker i dessa banor. Att kvinnor inte kan vara skötsamma bara för att dom sminkar sig och har ett sexliv.Ni som tycker att det är konstigt att en sjuttonåring tar sig till sitt jobb själv Är ni svenskar?
Har svenska killar såna åsikter år 2015?

Eller kommer de här kommentatorerna från andra kulturer?

Jag får iallafall ont i magen när jag läser vilka åsikter vissa män går omkring och bär på.

Lisa var en fri svensk kvinna.
Oskyldig!

För inte över ert hederstänk på henne.

Det är osäkra pojkar som själv inte får ligga som har dessa åsikter.
2015-06-13, 20:40
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av And64lun
Vad är det som är så konstigt? Om de nu är de skyldiga som polisen har?

Tre personer med närmast sjuklig syn på vad man kan och får göra mot andra människor och som saknar de spärrar som de flesta av oss har. De har råkat hitta varandra. En livsfarlig cocktail.

Det är det som gör att det förvånar oss alla och blir så oförståeligt.

Nog för att de finns märkliga människor. Det är ju bara till att kolla en del av inläggen här.....

Jag har inte skrivit någonting angående "konstigt". Jag äger ingen rätt att döma på förhand, utan har en ytterst personlig uppfattning (läs spekulation) om vad som kan ha skett. Av den anledningen överlämnar jag det åt rättssystemet att hantera ärendet.

Min högst personliga bedömning (utifrån det jag känner till om fallet) är dock att det rör sig om ett våldtäktsbrott som urartat och som dessvärre har lett till den fruktansvärda konsekvensen att Lisa har avlidit. Min gissning är att det inte var planerat utan är en ren impulshandling. Jag gör dessutom den bedömningen att det enbart är den ene mannen som har gjort sig skyldig till våldtäkt samt till vållande till annans död alternativt dråp. De övriga två personerna har troligtvis gjort sig skyldiga till medhjälp (i form av bortforslande av lik samt undanhållande av information och skyddande av brottsling). Men, i dagsläget är de oskyldiga tills motsatsen bevisas.
2015-06-13, 20:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Finns det något som tyder på att Lisa var vid liv någon längre stund från försvinnandet? Verkar 99% sannolikt att hon blev mördad i princip direkt (efter eventuella våldtäkter och diverse kuksugande) ?

"verkar som"?

Allt i din fantasi unge man.
2015-06-13, 20:41
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Tidigare mord på flickor och unga kvinnor, statistiskt är det ofta ett sexbrott, mycket ofta.

Hur var Lisa som person?

En flirtig och glad tjej, bra utseende eggar upp två drogpåverkade män. Männen trodde att de skulle få knulla den svenska synden, det visade sig att Lisa absolut inte hade sådana avsikter, ett missförstånd som männen inte hantera.
vänta lite nu, var de dömda för sexbrott sen innan?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in