Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, förflytta är inget bra alternativ, men hur kommer det sig att de inte försöker göra sig av med kroppen på annat sätt, de har ändå haft den under lång tid.

Dom hade ingen aning om att Lisas pappa med kollegor från Försvarsmakten skulle komma dit så snabbt och att polisen ringdes in redan 22.00. Sedan var det fullt pådrag dygnet runt. Ca tusen personer till fots, på hästrygg, helikoptrar i luften, ca 80 poliser samt ett antal hundar.

Det hade dom nog inte räknat med.

Skulle dom sticka då, hade dom inte kommit långt. Speciellt inte som polisen knackat på dörren redan den kvällen och visste om deras existens. Dom hade inget annat val än att stanna, tror jag.
2015-06-13, 20:32
Medlem
GosuZergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korviugn
Vet också vad det var som hittades utav MP igår kväll som föranledde gripandet men väljer att inte kommentera det då det kanske kan försvåra utredningen på något vis.
men vafan nu får du ju säga, om du vet!
2015-06-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Hur kan de planera något när hon brukar åka med sin pappa varje dag? Menar du på att hon berättat för dem att hon skulle åka moppe hem den dagen?

Kaféet öppnade säker inte jättetidigt, låt säga vid tiotiden. Om det stämmer att byggarbetarna arbetat med taket så har de haft gott om tid att ifrån ladtaket planera saker ifall de sett Lisa komma puttrande på moppen och parkera den på morgonen.

Öststatare som jobbar på tak glor ofta ögonen ur sig när en tjej går förbi, konstigt att inte fler faller ned och slår ihjäl sig så som de stirrar.
2015-06-13, 20:33
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vad utgörs detta "mycket" av?
Efterblivna öststatare.
Har du ens varit i ett Svenskt fängelse? Där har du svaret.. dem är oftast outbildade och drar sig fan inte för något.
2015-06-13, 20:34
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Nu var det ju två män som är gripna ,en som erkänt delaktighet men inte mord.
Enligt en i Sverige bosatt litauer vars möjligheter till insyn i utredningen inte är uppenbara, ska vi ha klart för oss.
2015-06-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Finns det något som tyder på att Lisa var vid liv någon längre stund från försvinnandet? Verkar 99% samnolikt att hon blev mördad i princip direkt (efter eventuella våldtäkter) ?
Om det var som någon spekulerade i att de hittat någon kroppsdel "fruktansvärda fyndet" så är det klart att den ser annorlunda ut beroende på hur länge den varit av. Om det var en grav så kan de ha vetat att den inte fanns där dagen innan eller dagarna innan och då kunnat dra slutsatsen att hon var i närheten.
2015-06-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattmatsburk
Vad kan de ha hittar som gör dem så upprörda? Det har också sagts i media att ett fynd hade gjorts som visar att Lisa troligen var kvar i området. Vad kan det vara som skulle hittats som skulle visa att hon vore kvar i området?? En ägodel kan ju hittas utan att de måste tyda på att hon är kvar i området. Måste därmed vara något som går att sätta en tidsangivelse på dvs där de vet/ser att det lagts ut-tappats en viss dag efter försvinnandet

Jag tror som nån annan skrev att det var en förberedd grav dom hittade. Läskigt och tyder ju på att hon är kvar i området.
2015-06-13, 20:36
Medlem
NoggerChocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Visst, men fortsatt gäller varifrån uppgiften att en av de gripna skulle ha erkänt, dock inte mord, har kommit. Hur stor är sannolikheten att utredningen läcker just till typ mellersta Skaraborgs ende bofaste litauer?

Väldigt liten, om han inte råkar vara tolk till yrket. Jag tror snarare att hans främsta källa är just den här tråden och mer specifikt det där danskspråkiga inlägget som var allra först om att göra påståendet.
2015-06-13, 20:36
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korviugn
Fyfan, det var gästarbetare som jag påpekade redan för några dagar sedan. Har idag varit ute på en cykeltur och cyklade då förbi både ladan och det hus som de misstänkta bodde i. Känns jävligt läskigt att bo 3 minuters cykelväg ifrån dessa svin, hoppas att de får så jävla mycket stryk inne på kåken sen. Detta var den plats på jorden jag/vi kände oss som allra säkrast på, INGEN trodde att något sånt här skulle kunna ske på en sån här vacker plats. Mina känslor hit kommer för alltid att vara förändrat.

Vet också vad det var som hittades utav MP igår kväll som föranledde gripandet men väljer att inte kommentera det då det kanske kan försvåra utredningen på något vis.

Vila i Frid Lisa! Vi är många som tänker på dig och dina anhöriga.
Bra håll det för dig/er själva så får folk bara spekulera. Antar att du fått 97 PM nu men skit i och svara bars. Vill gärna att förövarna skall åka dit ordentligt.
2015-06-13, 20:37
Bannlyst
Är kroppens plats hittad? Får inte ihop bilderna med kartan där den ska ha hittats.
Medlem
Zloths avatar
De måste väl ändå få sitt straff i Litauen?

Får dom sitt straff här i Sverige så är dom ute igen efter 8 år. De får dessutom bo på ett lyxhotell.
Medlem
En sak jag har noterat i tråden... några män har ifrågasatt ord vänner och släktingar använt för att beskriva Lisa. Skötsam, ordningssam, oskyldigt offer. Några män ifrågasätter hur Lisa kan kallas detta då hon: dricker alkohol, har pojkvän, "gör en ankmun på en instagrambild", sminkar sig...osv
Till och med de kläder hon bar på sin morddag har vissa män i denna tråd använt för att påvisa att lisa inte alls var en skötsam oskyldig tjej.
Detta har gjort mig så upprörd att jag registrerat ett flashbackkonto
Min fråga är. Ni som tänker i dessa banor. Att kvinnor inte kan vara skötsamma bara för att dom sminkar sig och har ett sexliv.Ni som tycker att det är konstigt att en sjuttonåring tar sig till sitt jobb själv Är ni svenskar?
Har svenska killar såna åsikter år 2015?

Eller kommer de här kommentatorerna från andra kulturer?

Jag får iallafall ont i magen när jag läser vilka åsikter vissa män går omkring och bär på.

Lisa var en fri svensk kvinna.
Oskyldig!

För inte över ert hederstänk på henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in