Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 19:19
Medlem
Gården som Lisa Hittades

https://www.google.se/maps/@58.538604,13.366459,3a,19.3y,103.37h,87.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOgwrTgi69kv4rB565DnA_A!2e0!7i1 3312!8i6656

Martorps gård

Bild från aftonbladet http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2cys7jd&s=8#.VXxkafntmko

Ni ser samma hus där...

Man är så nyfiken och undrar hur allt gått tillväga.. Men om någon vet mer exakt plats vart fynd 3 hittades innan dom grep MGM.. Polis ska fotograferat och talat med dom innan gripandet, Då Missing people hittade fynd 3. Men vart? På kartor som publicerats här på FB säger det söder om MGM bostad vilket jag inte tror stämmer, Insatsledare sa att fyndet hade gjorts vid samma område som man hittade Lisas kropp senare. dvs Martorps gård. Som ligger någon km öst om MGM bostad,

Det pratas också här om att AB hade direktsändning när missing people hittat fynd "3". Då även poliser pratade med MGM
2015-06-13, 19:20
Medlem
Jag tror att våldtäkten skedde i ladan vid cafét av de två manliga GM.
De måste varit på cafét eller en av dom och hört henne prata om att hon skulle ta mopeden själv
och stänga själv.

I ladan vid cafét hittades handsken och kvittot.
Jag tror att kvittot kunde härledas till någon av gärningsmännen.
De tog sedan dit en spermahund som markerade sperma.
Gärningsmännen var nog under listan av de som var misstänkta som besökt cafét
och polisen la ihop 1+1.

Eftersom han eftersökts av Interpol tror jag människorhandel och/eller våldtäkt var tanken
men att något gick snett efter våldtäkten och de dödade henne.
Jag tror knappast att någon av gärningsmännen är "psykiskt sjuk" utan att de bara är sjuka i huvudet helt enkelt. De lastade in henne i bilen och kastade alla tillhörigheter längs vägen mot sitt hus.

Någongång, kanske på en gång, lade de henne i ladan vid området som senare var avspärrat.
De visste att mannen var bortrest och det låg ännu längre bort från cafét.
Jag tror att De tror att det skulle härledas till ägaren av området och inte de själva.
Kanske är det det Missing People snackat om att de reagerat på när de pratat med GM.
Att de misstänkt ägaren till detta område, vilket Missing People tyckt vara konstigt.

Va tror ni?
2015-06-13, 19:21
Medlem
Rumpelstiltskinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Men i aftonbladet står det

Han säger att männen befann sig i Sverige för att arbeta men han har ingen information om hur länge de varit här.
– De är inte kända av polisen sedan tidigare.

Antagligen är dem inte kända av svensk polis sedan tidigare. Skrämmande att en person som är efterlyst av Interpol kommer så jäkla lätt in i Sverige och kan roa sig precis som denne vill.
2015-06-13, 19:22
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
Jag tror att våldtäkten skedde i ladan vid cafét av de två manliga GM.
De måste varit på cafét eller en av dom och hört henne prata om att hon skulle ta mopeden själv
och stänga själv.
...

Va tror ni?
Det är inte ens fastställt att någon våldtäkt ägt rum. Långt ifrån osannolikt, men vi vet inte hur det ligger till i nuläget.
2015-06-13, 19:22
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerChoc
Man tror att gärningsmännen kan ha väntat på flickan i en byggnad invid cafét. En av de gripna misstänks vara eftersökt av Interpol för människohandel.

Human translate.

Vi har ett motiv, de tänkte sälja henne utan att begripa att svenska tjejer inte är lika lättlurade som fattiga östtjejer.
Förskräckligt att utlänningar som är efterlysta kan simma runt i den svenska ankdammen hur länge som helst utan att bli kontrollerade avhysta eller arresterade.
2015-06-13, 19:23
Medlem
Sanchezest90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Hade "männen" i det här landet varit riktiga män o inga henfjollor så hade det varit en pöbel utanför snutstationen där dom satt anhållna för att bränna ner skiten. Men nejdå, låt utlänningar välla in o mörda våra döttrar så ser vi lungt o ser på medans snuten kanske hittar fanskapen och ger dom 4-6 år för gott uppförande.
Så man ska fälla före rättegång? Lever du kvar på medeltiden din idiot?
Medlem
xrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
Bra länk!! En av dom har erkänt delaktighet skriver dom. Här med översättning:
https://translate.google.se/translate?sl=auto&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.lrytas.lt%2Flietuvos-diena%2Fkriminalai%2Fsvedijoje-suimti-du-lietuviai-itariami- nepilnametes-nuzudymu.htm%23.VXxjKc_tlBc&edit-text=
Intressant att läsa kommentarerna om inte annat. Litauerna verkar inte direkt vara övertygade om sina landsmäns skuld. I vart fall inte så som jag tyder Google translate av dessa.
Medlem
Erik1974s avatar
En fråga. Jag har inte följt fallet nämnvärt, utan bara lite flyktigt.
Vad jag har förstått skickade hon ett sms till pappan att hon var på väg hem, men att mopeden stod kvar vid arbetsplatsen.
Hur ser det ut mellan arbetsplatsen och platsen där mopeden stod parkerad? Är det ett ställe lämpat för ett planerat överfall, eller brukar det röra sig människor där?
Medlem
NoggerChocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Men i aftonbladet står det

Han säger att männen befann sig i Sverige för att arbeta men han har ingen information om hur länge de varit här.
– De är inte kända av polisen sedan tidigare.

http://tv.lrytas.lt/?id=14342039781431956912

Litauisk polis uppgav här att den ene var okänd men den andre ville han ännu inte kommentera.
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Bilderna är i alla fall från Martorp.
Nej, de är från ladan mittemot kafét, tagna tidigare på fredagen.
2015-06-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Lyssna från 7 min. Han är ju tydlig med att hämtningen till förhör gjordes innan kroppen hittades:

https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM
Tack. Det är alltid bra att kunna uppge källor. Dock, som jag sa, gripandet och hittandet av kroppen skedde nära varandra i tid.
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast det visste de väl redan när de utlyste pressträffen att presstalespersonen skulle dit? Men du menar att man utlyste en presskonferens först och sen kom på att man behövde en presstalesperson också? Jag tror man hade räknat in hennes resatid i den ursprungliga tiden. Jag tror upskjutandet berodde på att man mitt i allt detta hittade kroppen.
"Givetvis"? Bara gripandena var ju en jättegrej. Det verkade ju som hela utredningen stod stilla. Jag tycker inte alls att det låter orimligt att kalla till pressträff enbart för gripandena.
Nej. På direkt fråga så uppgav polisen att det var fördröjning. Givetvis så visste de redan när de utlyste pressträffen att presstalespersonen skulle dit. Man missbedömde bara restiden. Återigen, om du tittar på den första presskonferensen så sägs det rakt ut. Finns ingen anledning att dölja eller vilseleda med en sådan uppgift. Och eftersom gripandena redan var kända och det inte fodrade någon egentlig formell pressträff för att gå ut med och eftersom det första som sägs på pressträffen är just att hon är funnen, talar starkt för att det jag säger stämmer. Förutom förstås, att detta var precis den bild som förmedlades av Expressens livesändning med den "viftande polisen" och gripandena. Såvida man inte tror att polisen ljuger helt utan orsak så påträffades alltså kroppen en god stund innan presskonferensen utlystes.

Däremot hade jag fel som trodde att den hittades direkt innan. Det verkar ha hänt efter gripandet, om nu polisen i den andra presskonferensen har ordning på uppgifterna. Men ingalunda efter att pressträffen utannonserats, det finns det inga skäl att anta.
2015-06-13, 19:24
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dritlei
Allt detta om att skulle vara polacker baserar på ett inlägg på Flashback som påstod att det var Maciej och någon Krysztof från Gdansk i Polen.

Och långt före det skrev någon om en bil med lettiska skyltar vid fastigheten. Det inlägget försvann i det ivriga tjattandet vid tillfället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in