Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-14, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eihpos
Ställer frågan igen eftersom tråden fortfarande uppdateras.

Hur lång tid tror ni rättegången tar? Har GMs medborgarskap någon betydelse i frågan?
De är inte häktade än så det är inte säkert att det blir någon rättegång. De kanske släpps om några dagar.
2015-06-14, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Det är isåfall en kamp i gärningsmannens hjärna. En man som är 30 kan inte uppleva en kamp mot 17-årig tjej. Nu pratar vi om alltså om en man som är beredd att våldta och mörda ett offer. Hur kan det bli en kamp? Tänk efter nu..
Förstår inte hur du läser mina poster. Tror du inte att en rå våldtäkt handlar om kamp, våld och motstånd?
2015-06-14, 02:46
Medlem
Voyaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är en ny och otrevlig känsla, som detta fall har gett mig.
Och känner jag måste göra nått, men vad?
Jag vet redan att, man inte kan övervaka ALLT och skydda dom mot ALLT.
Usch jag känner mig inte bra nu, jag vet det är idioter.
Och det går inte skydda sig mot såna, ens om man vill.
Man måste balansera det helt enkelt, man kan aldrig skydda någon från allt. Tyvärr.

Citat:
Det här är inget dråp. Dråp sker i 95 % fallen när de inblandade inte har kontroll över situationen, dvs "det råkade blir så att någon dog". Det är självfallet så att två män i 30-årsåldern har kontroll över en flicka på 17 år...
Det händer väldigt ofta att både äldre eller att många i grupp trissas upp och ett liv försvinner. Det kan vara på en fotbollsmatch eller bara i hemmet där man dricker öl ihop. Dråp är det mest förekommande när det gäller att en människa förlorar sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Vet vi om mopeden provstartats efter försvinnandet?

Tänker på om hon sökt hjälp för att den inte startade. Skulle kunna förklara nycklarna isf.
Tvekar på det, man lämnar inte sin nyckel, en påse med värdesaker för att gå vidare så lättvindigt. Helst inte om man redan skickat ett sms till sin pappa, då borde man nog ringa och be honom om hjälp och knappast gå runt mitt på landet efter en som kan mopeder.
2015-06-14, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
De är inte häktade än så det är inte säkert att det blir någon rättegång. De kanske släpps om några dagar.

Ifall de blir häktade då?
2015-06-14, 02:47
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Men det är klart att ingen är skyldig. Självklart är BO ramlat själv å dött.

Klart att det finns en GM, annars hade polisen inte plockat in någon. Det jag säger att det behöver inte vara strypning, knivhugg eller pistolkula som dödat BO, människor kan dö på många sätt. Vi vet inte ens om BO blivit våldtagen eller om MGM hade för uppsåt att döda BO.
2015-06-14, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Låter som ett troligt scenario, även om jag tror att övergreppet och eventuellt även mordet kan ha skett i ladan på andra sidan vägen om kaféet. Annars förstår jag inte hur hennes handske hamnade där. Men klart det har ju funderats tidigare i tråden kring om godsägaren kan ha planterat handsken där. Eller kan kanske gästarbetarna haft möjlighet att plantera handsken där?
Jo ladan på andra sidan vägen var precis den lada jag syftade på.
2015-06-14, 02:49
Medlem
Tänkte lite ang. motiv. Ni kan ju fylla på om ni vill:

Talar för ett sexuellt motiv:
- Lisa var en mycket vacker 17-åring med långt blont hår. Hon stack ut på caféet.
- Den ene av gärningsmännen hade ingen fru/flickvän. Det kan ha varit han som utförde våldtäkten och den andre hjälpte till.
- Den gifta mannens fru var relativt knubbig och oattraktiv.

Talar emot ett sexuellt motiv:
- En av de misstänkta gärningsmännen var gift. Kvinnan skyddade honom när det var känd att han gjort dådet.
- Lisa kan ha haft hjälmen på sig hela tiden vilket talar emot ett sexuellt dåd.
- Det hade tidigare förekommit stölder i omgivningarna, bland annat i ladan där handsken hittades.
2015-06-14, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Förstår inte hur du läser mina poster. Tror du inte att en rå våldtäkt handlar om kamp, våld och motstånd?

Du måste vara jävligt naiv. En våldtäkt handlar inte om kamp, våld å motstånd. En tjej får en stenhård smäll i huvudet å får extrem dödsångest. Därefter görs inget motstånd längre.. Kan du inte förstå detta själv? Allt är din hjärna så begränsad?
2015-06-14, 02:51
Medlem
Voyaflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajskorvN1
Det kommer nog ta rätt lång tid innan alla svar är besvarade såsom: Var, när & hur dog Lisa?
Polisen berättade även tidigare att även när dem vet dessa svar kommer inget att läcka ut till media förens all förundersökning är klar.

Källa: Presskonferens vid 13:30 på Lördagen.

Det stämmer, FUP:en kommer nog finnas tillgänglig om 3-5 månader. Innan dess så kommer inget nytt. Man utreder inte fall för att tillfredsställa allmänheten, dock så har detta fallet en sådan stor spridning så jag tror personligen att det kommer gå snabbare. Så fungerar politiken.
2015-06-14, 02:52
Medlem
[quote=Voyaflex|53686476]Man måste balansera det helt enkelt, man kan aldrig skydda någon från allt. Tyvärr.

Det händer väldigt ofta att både äldre eller att många i grupp trissas upp och ett liv försvinner. Det kan vara på en fotbollsmatch eller bara i hemmet där man dricker öl ihop. Dråp är det mest förekommande när det gäller att en människa förlorar sitt liv.

Ja, mr smart. Det handlar om en situation utom kontroll. Två trettioåriga män tappar inte kontroll över 17-årig tjej. Det är inte dråp, det är mord (och förmodligen grov våldtäkt)
2015-06-14, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voyaflex
Det stämmer, FUP:en kommer nog finnas tillgänglig om 3-5 månader. Innan dess så kommer inget nytt. Man utreder inte fall för att tillfredsställa allmänheten, dock så har detta fallet en sådan stor spridning så jag tror personligen att det kommer gå snabbare. Så fungerar politiken.
Skulle ett ev. erkännande från båda förändra något?
2015-06-14, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Klart att det finns en GM, annars hade polisen inte plockat in någon. Det jag säger att det behöver inte vara strypning, knivhugg eller pistolkula som dödat BO, människor kan dö på många sätt. Vi vet inte ens om BO blivit våldtagen eller om MGM hade för uppsåt att döda BO.

Idiot, jag har inte sagt att någon har strypts, knivhuggits eller blivit skjuten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in