Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 19:18
Medlem
SirHizzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Men i aftonbladet står det

Han säger att männen befann sig i Sverige för att arbeta men han har ingen information om hur länge de varit här.
– De är inte kända av polisen sedan tidigare.

du får ta det i ett sammandrag

"dom är inte kända av polisen i SVERIGE tidigare....
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Har sagt att traffic liknande filmerna med Liam Neeson kan vara ett argument för brott. Ett snygg, ung tjej är högvilt på den där marknaden. Fattar inte att dessa människor får förekomma i Sverige. Vi har alltså en person från Litauen som finns med i deras brottsregister. För 20 år sedan hade polisen stenkoll på en sådan person genom span.

Mvh

Jag nämnde risken för trafficing tidigt i tråden men nejnej det var inte ''troligt'' enligt självutnämnda experter och ''inga blonda smugglas ju till öst''...

Kan ju ha handlar om en trafficingaffär fast GM fick kalla fötter och dödade BO för att sedan försöka göra sig av med kroppen.

Eller så var det ett klassiskt överfallsbrott....

Återstår att se.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swetimas
Det står ingenting om att de är eftersökta av interpol

från artikeln,

"Svarstoma, jog nusikaltėliai merginos galėjo laukti priestate greta kavinės. Įtariama, jog vienas suimtųjų ieškomas „Interpolo“ už prekybą žmonėmis."

översatt med google translate:

"Frågan är att brottslingar flickor kunde vänta annex intill cafeterian. Misstänkt att en av de gripna har begärt Interpol för människohandel."

något diffust..
Medlem
GM var inte så klipsk som jag trodde. Enligt AB ska någon ha lagt ut sakerna på platser polisen redan sökt igenom. Det måste vara det mest korkade att göra så i efterhand om man nu vill komma undan med ett mord.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GosuZerg
ja, varför vill man sprida ut hennes tillhörigheter på det där viset, det gör det ju bara mer suspekt, alltså att ett brott begåtts. men vem vet, polisen kanske hade hittat till likfyndplatsen fortfare om de inte att spridit ut sakerna på det där viset
Om länkad karta av ympart över fyndplatserna är korrekt, så tycker jag fyndplatserna är ganska koncentrerade och följer vägarna som en logisk förlängning; om fynden låg just på vägen eller vid sidan vet jag inte. Vilka fynden är och vilken relevans de äger för fallet vet jag inte, men jag antar att de platser som markerats är fyndplatser som burit brottsfallet utredningsmässigt framåt.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Litauisk polis sade tydligen att de arbetade "nära" svenska polisen i detta ärende. Det är mycket möjligt att det är någon snut i Litauen som läcker.
Fullt möjligt, med tanke på hur förbannat korrupt landet är.
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ympart
Okej. Inte orkat hänga med helt och hållet i tråden (antar de flesta kan förstå varför). Så fynd 3 är alltså +- 500 meter från MGM Bostad och Manstorp? Har du någon referens till detta?
Jag skulle tro att det är i nära anslutning till Martorp där kroppen hittades. Polisen berättar ju att de efter detta fyndet spärrar av ett stort område i närheten av fyndet. Detta område var gårdsbyggnaderna i Martorp.
Citat:
Ja precis, här var jag lite osäker också så satte frågetecken där. Det är fyndet vid kyrkan (som inte var kopplat till fallet?) som dom blev upprörda över isåfall?
Jag har för mig att det var ett fynd vid någon typ av gammal laduruin flera kilometer nordost om kaféet.
2015-06-13, 19:19
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirHizz
bra länk men hur i helvete kan litauisk media veta en person har erkänt? när inte svensk media vet.

har media där en inside man ?
Om man får spekulera lite. Via tolken i så fall?
Det var ju någon tidigare som skrev att grannarna har försökt kommunicera med dessa herrar tidigare, men att de knappt förstod någon svenska.

Sen kan det ju vara så att man inte är lika restriktiva med information i Litauen, så om det rör sig om en litauisk tolk så kanske de hör av sig till någon de känner som jobbar med media där.

Eller möjligtvis från Litauisk polis som tydligen arbetar tillsammans med den svenska i detta fall.
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
bra länk men hur i helvete kan litauisk media veta en person har erkänt? när inte svensk media vet.

Kanske inte svårare än att svensk polis meddelat litauisk polis, som i sin tur läckt till litauisk media.
Medlem
Jag mår fan illa över vad här männen har gjort. Det hade räckt med våldtäkt, men är de här svinen från t.ex. baltländerna, polen etc, då vet man att om det är arbetare så sups det friskt som fan och det enda man i princip kan göra på en söndag är att dricka mer för att dämpa baksmällan från lördagsnatten. Antar att det är i en sådan här fas de varit, fulla som fan, reptilhjärnan som talar, de förstår knappt vad de gör när de våldtar henne, Lisa dör.

Det hemskaste verkar ju vara att kvinnan har vetat om hela storyn då hon är misstänkt för skyddande av GM. Vad har hon vetat? Man måste ju förfan vara helt wacko om man hänger med och våldtar någon som kvinna? Ja förutom om då inte trafficking spåret är aktuellt...
Medlem
johanpeters76s avatar
Citat:

Eftersom svensk och litauisk polis har kontakt och den litauiska polis läcker som ett såll?
Medlem
Citat:
vi skall inte spekulera i denna tråden, men ja tror det fanns ett sexuellt motiv, varför tar annars 2 pers en ung kvinna, ingen krav på lösen har kommit. dom är ute efter sex. tyvärr känns jobbigt att bara skriva det.

Har vi någon information på om någon av dem två hade ihop något med kvinnan som hålls anhållen för skyddande av brottsling?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in