Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 15:58
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4F14
Nja, normalt identifierar inte närstående kroppen som på amerikansk film. Man tar fingeravtryck, DNA eller tandavtryck.

Nu ville de säkert skynda sig i detta fallet och föräldrarna gick säkert med på detta. De kunde ha nekat. Hade kroppen varit styckad skulle föräldrarna inte få identifiera henne.

Jo du, det är faktiskt rätt vanligt. Jag fick (på 80-talet) identifiera min bästa vän som hade begått självmord. Hans föräldrar orkade inte, men jag "ställde upp" och det ångrar jag än idag... Det räckte tydligen inte med "tandavtryck" (vad nu det är, man brukar titta på röntgenbilder), fast hans pappa är tandläkare och hade hur mycket dokumentation om min vän som helst..
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Hur länge får de anhållna sitta frihetsberövade ? Vad händer om polis inte finner något att gå på? Släpps dem då eller hålls de kvar ?
Om inte åklagaren hittar något mer som stärker deras bevisning för häktning så släpps de fria - ja.

Men bara för att de släppas fria efter att anhållningstiden gått ut betyder inte att de går fria för alltid.
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montaigne
Vet vi något av följande:
Vad det är för bevis?
Vilka det är som anhållits?
Inget nytt om kroppens skick?

Vad gissar ni på, ekonomiskt eller sexuella motiv? Det ena utesluter inte det andra.
Tror och hoppas på att det var ett inbrott som gick överstyr och att flickan slogs ihjäl på stället. Även om det förkommer är inte det vanligaste att sexualmördare jobbar i par och än mer ovanligt att de skulle skyddas av en kvinna.
Medlem
Flashbabe!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Poliskvinnan sa på presskonferansen att press tagit sig in på familjens tomt, säkert aftonbladet eller expressen

Från Aftonbladet:
-
Gustaf Eriksson
Under presskonferensen kritiserade polisen journalister, som befunnit sig i närheten av platsen där Lisa Holms familj bor. Vi vill vara tydliga med att det intre rör sig om någon av Aftonbladets utsända.
-
2015-06-13, 15:59
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Hade någon åkt och knackat dörr i närheten istället för att gå på skattjakt i skogen så hade man kanske hittat henne vid liv. En annan sak är att grannarna sagt att de gripna bettet sig konstigt senaste dagarna, detta borde nötterna har rapporterat till polisen direkt...

Jag kan inte förstå hur man bara struntar i att kolla byggnder i ett så icke tätbebyggt område
Polisen har knackat dörr på den aktuella adressen och husen i närheten, så ingen har struntat i något.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Slänger upp min karta igen som verkar stämma

http://s28.postimg.org/rorhv3qnh/karta.jpg

Stämmer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Jag har för- och efternamn och födelseår på 2 av de misstänkta.

Ut med uppgifterna här då.
Medlem
Om rubriceringen är mord som det är nu så utesluter det ju att det hänt en olycka som nån påstod. tex att hon blev påkörd när hon skulle hänga in nyckeln i ladan.
då blir det ju vållande till annans död isf.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Slänger upp min karta igen som verkar stämma

http://s28.postimg.org/rorhv3qnh/karta.jpg

Även jag slänger upp en karta med lite fler detaljer.

http://i.imgur.com/m0JT9RT.jpg

De flesta positoner på fynd är saxat från Aftonbladets karta. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20953668.ab , längst ner på artikeln.
2015-06-13, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Om och jag säger om tjejen inte dog vid angreppet från polackerna utan levde nån dag eller två innan hon dog så kommer polissens insats nagelfaras , dom missade ju Englas mördare Anders Eklund som kunnat gripas tidigare, innan Englamordet vid bättre polisinsats.

Att leta igenom alla byggnader i närhet till cafèet har naturligtvis prio ett. Hon kan vara vettskrämd och gömmer sig någonstans. Hon kan vara skadad osv..
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Jag har för- och efternamn och födelseår på 2 av de misstänkta.

Då tycker jag att du kan hosta fram det
Medlem
Jasongenovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Polisen fattade nog tidigt misstankar för gästarbetarna och man hade span på dom hela tiden. Att polisen valde att inte basunera ut detta på Flashback betyder inte att dom hade nollkoll. Allt snack om kidnappning för sexnöjen är bara rent trams. Finns inga som helst belägg för sånt. Göd inte de troll som älskar att prata om våldsporr och respektera både Lisa och de anhöriga genom att sluta sprida fantasier.
Förstår inte vad du vill säga. Hur sprider jag fantasier? Det jag menade var att jag tycker de borde ha hittat Lisa fortare med tanke på hur dumma GM var. De begår ett mord så nära intill deras arbetsplats och bostad, och att alla föremål som hittades även ledde mot deras bostad. Allt det här visste man ju om redan dag 2.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in