Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 17:15
Medlem
NoggerChocs avatar
http://tv.lrytas.lt/?id=14342039781431956912

De två gripna litauerna är hemmahörande i Vilnius. Den ene är tidigare okänd för den litauiska polisen, den andre vill man inte uttala sig om. De beskrivs som gästarbetare.
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Om det skulle framkomma att Lisa har avlidit senare under veckan, har polisen begått tjänstefel då?

Nej, varför skulle det vara så?
Medlem
dannees avatar
Känns som BO råkade vara på fel plats vid fel tidpunkt, otur helt enkelt.
Gms kan ha varit ute o rekat för inbrott, kanske arbetat, strossat omkring, suttit däromkring o druckit sprit? Sedan fick de syn på Lisa och överföll henne. Förmodligen en våldtäkt som gått överstyr.
Medlem
Citat:
Har hon avlidit senare under veckan, så tycker jag att det är slarv från polisens sida. Det är inte första gången en person försvinner.
Vad skulle de ha gjort utan bevis menar du? Ska polisen göra det du föreslår för alla personer som anmäls försvunna?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Det sägs att LH har blivit styckmördad och våldtagen!
Just drf poliserna inte mer vill lämna uppgifter och kommentera om hennes kropp.

Kommenterar polisen någonsin sådana saker?
2015-06-13, 17:16
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Hon kanske trodde att hon skulle köpa sprit, t.ex. från en polack med ett bra erbjudande och ett vodkalager i ladan?
Det är nog en liten chans att det var så. Varför skicka SMS först om att hon ska åka hem isåfall? Om hon skulle köpa alkohol så skulle det nog vara bättre att skriva att hon skulle till en kompis efter jobbet istället...
Medlem
"Bendit" har hvert en kampanje i Norge sponset av det norske firmaet BAMA. 100% stått på hodet i en UFF-container disse gutta.
Medlem
Nemeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Skiljer sig moppen från det sätt LH vanligtvis förflyttade sig, till och från caféet? Källa på det?
Nu pratar vi information långt bak i tråden, men ja. Jag vill minnas att detta var första gången hon tog mopeden till jobbet eftersom att det var en bra bit att åka. Generellt fick hon skjuts.

Källan är jag säker på att du kan finna i de tidiga inläggen, alternativt någon av mediernas tidiga artiklar om fallet.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttelitenlille
Litauen. Vad har Flashbackrasisterna att säga om det? F ö är väl den här tråden den bedrövligaste i FB:s historia, och det vill inte säga lite.

Var polackerna kom in i bilden vet inte jag, då det sen igår kväll var känt att det stod LT på den bil som stod utanför stenhuset och senare bogserades bort. Litauen.
2015-06-13, 17:17
Medlem
Jessicaffss avatar
Citat:
Har hon avlidit senare under veckan, så tycker jag att det är slarv från polisens sida. Det är inte första gången en person försvinner.

du är så efterblivet dum att man blir mörkrädd. Och så jävla mycket rasistskit som pågår i varenda jävla FB tråd är ju skandalöst. Ta och väx upp gott folk, och lär er lite om livet istället för att stirra upp i era mammors rövar och tro att det bara är såna som ni som är av "rätt" sort.

Iaf. Varför diskuteras det om Lisa skulle köpt sprit av GM? Vad spelar det för roll i fallet?

Troligast är väl att gästarbetarna som varit där år efter år nu ser en ung snygg flicka som dom tänker våldta innan dom åker hem över sommaren? Att sedan uppmärksamheten från massmedia gjort att dom känt sig pressade att rädda sina egna skinn genom att tysta Lisa och göra sig av med kroppen. Visst, man vet inte vilka typer det rör sig om, dom kan mycket väl haft inställningen från början att ett liv inte är så svårt att ta slut på, men troligast är väl att dom fick panik?

Att dom försökte plantera ut "falsk" bevis åt MP känns också troligt med händelseflödet.

Ingen som har info om dom misstänkta och tidigare brottregister?
Senast redigerad av Jessicaffs 2015-06-13 kl. 17:19.
Medlem
lennythekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Min vilda gissning är att de sågs planerat för att BO skulle köpa sprit till skolavslutningen. Det skulle förklara varför hon tog moppen just den dagen, och det är för mig det mest logiska sambandet mellan MGM och BO.

Min gissning är att gästarbetarna skulle göra inbrott i café;et (insidertips från kvinnan som ska ha jobbat där tidigare) men blev påkomna av Lisa.
När dom blev upptäckta utbröt panik och Lisa flydde över vägen in till ladan där gärningsmännen hann ikapp henne. Där ströp eller slogs hon ihjäl.
Sen forslade dom bort den döda kroppen i bil samtidigt som dom gick igenom hennes tillhörigheter och behöll värdesakerna.
Sånt som saknade värde kastade man ut genom bilfönstret och det blev som en snitslad bana för polisen/mp. (vilket vi tackar för!)
Väl hemma så höll man samråd om var man skulle dumpa kroppen och någon gång under natten så forslade man bort kroppen till den nu utpekade platsen där Lisa ska ha hittats.
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Om jag ska hålla på och fantisera ihop motiv så håller jag med. Litauiska snuskgubbar bli förtjusta i kaffeflickan nära jobbet. Erbjuder sprit till skolavslutningen - hon tackar ja/nej. Lisa tackar nej till inviter. Manligt psykbryt följer på detta.
Det var bara en tanke, och fantasin kanske skena iväg lite. Men det är ju inte helt omöjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in