Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 17:08
Medlem
Charlie6789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Circle jerk
Extremt mycket Hollywood-fantasier som postas av folk som fakta, kan inte folk skriva "Jag tror" eller "min teori är" innan de ordbajsar sina nekrofil/sexsekt/styckmords-scenarion?

Märkligt är det. Polacker är ju i regel genuina & funtade precis som vem som helst, och dessa personer hade ju jobb så varför de skulle riskera allt för ett sketet kafe- rån som vissa verkar tro på till 100%? Grannarna öste ju lovord om mgm när de togs in & sa att polisen måste tagit fel osv så de verkar ju ha uppfört sig exemplariskt. Inte lätt att som icke-svensk få annat än skit i såna småhålor annars...

Märkligt som sagt. Men även i de lugnaste vatten har psykopater lurat förr. Mitt tips, eftersom ingen tagit upp det vad jag sett, är att det endast är en av de anhållna som är skyldig till detta. Psykbryt & nån form av impulsivt våldsdåd. De andra två kanske inte ens vet vad deras vän gjort förren nu...?

Bara en teori av många

Men deras uppdrag hos godsägaren är strax slut, då skall dem hem till respektive land igen!
Där har du teori om att dem inte ville flytta in i ett skjul utan rinnande vatten och bestämde sig för att begå grova brott.. Win win!
2015-06-13, 17:09
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vad menar du med slarvat? De har pratat med de boende i närheten och kontrollerat de byggnader man kan.

Har hon avlidit senare under veckan, så tycker jag att det är slarv från polisens sida. Det är inte första gången en person försvinner.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Dessutom hävde de väl att de varit bortresta vid detta tillfälle?
Undrar om det inte förväxlats med några grannar, men jag kan ha fel?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Tack! Första vettiga och sammanfattande inlägget på mycket, mycket länge! Din skiss stämmer ganska så precis med den uppfattning jag har fått och som alla andra som bryr sig om att läsa mer skit än vad de postar, borde slutit sig till.

Det är ett jävla tjat från aphjärnor som inte kan skilja på "hus" och "husransakan", gästarbetare och invandrare och inte klarar av att läsa/förstå vad polisen säger mellan raderna.

Jag ämnar inte göra någon sammanfattning, men i kort punktform reda ut några av de mest retarderade missförstånden:
* Kartan från ympart bekräftar den bild jag fått. Om det är sanningen eller ej vet jag inte.
* Ladan där handsken hittas är inte samma som fyndplatsen för kroppen
* Givetvis kan polisen inte stövla omkring hursomhelst i bebodda lokaler, varpå de hus som förutsättningslöst har undersökts av polis eller MPS företrädesvis är ödehus, ruckel, etc.
* Ingenting tyder på att polis (eller MPS) har varit speciellt inkompetenta. Tvärt om. Bara en sådan sak som att reagera direkt på försvinnandet som om ett brott begåtts visar på professionalism (som sagt, statistiskt sätt så om någon försvinner, inklusive unga flickor, är det inte brott bakom i den förkrossande majoriteten av fallen). Detta visar att något på plats vid cafét rätt omgående avslöjade att brott troligtvis låg bakom
* INGENTING tyder på att flickan är styckad eller ens skändad. Polisen är bombsäkra på att man hittat rätt kropp och sa så redan i nattens PR. Det gäller bara att läsa mellan raderna. "Vi tror", "det tyder på", etc betyder i sammanhanget "är". Det som saknas är en formell identifiering via DNA eller föräldrarna. Proffs uttrycker sig försiktigt och använder termer som "tyder på", "troligtvis", etc, där en FB-grobian skriker "är", "fakta" eller "bevis". Detta, i sin tur, tyder på att kroppen inte är speciellt illa tilltygad för nedbrytning o.dyl går mycket snabbt vid rådande väderlek (även inomhus). Fanns det minsta tvivel hade man uttryckt sig annorlunda.
* Inget talar speciellt för att hon hittats inomhus eller utomhus. Utomhus tror jag, sedan igår, men läser man mellan raderna från dagens PR så kan det också varit inomhus. Med det finns ingenting i ordet "husransakan" som kan kopplas till inomhus.
* De, eller åtminstone en av de misstänkta männen förefaller vara gästarbetare från annat land. Dvs, de är inte invandrare. Nationalitet är mig veterligen inte alls bekräftat ens av någon grävande flashbackare, däremot förutsätter en drös med människor polacker och ungefär lika många förutsätter litauer och några försöker dessutom sammanföra det med rasbiologisk eller etnisk goja.
* Sällan har så mycket slödder postat så mycket på så kort tid, att det har blivit ohyggligt svårt även för de som försöker vara seriösa att skilja på trådsanningar från verkliga sanningar, trådhypoteser från verkliga hypoteser, osv.
* En av de polacker som "identifierats" är en semikänd speedwayförare som tydligen körde lopp i andra länder senast igår. Alltså fail.
* Slutsats är att vi inte vet något om nationalitet, men en artikel i Expressen (intervju med en granne) antyder att de är gästarbetare från ett annat land. Det är alltså helt inom rimlighetens gräns att de är från Polen, Litauen eller snart sagt vilket EU-land som helst. Men några riktigt konkreta belägg finns inte.
* Eniro-sökningar o.dyl har väl postats i tråden, men jag har inte orkat kolla om det är rätt adresser, rimligt, osv, eftersom tråden är komplett sönderspammad av folk. Det är nästan så att "diagnosen" "Missing White Woman Syndrome" kan ges till folk i tråden!

Slutligen återkommer frågor gång på gång om FUP, straff, identifiering, osv. Vilket är märkligt då folk som har hängt i dylika trådar en längre tid borde veta. FUP blir offentlig (hela eller delar) när åtal väcks. Och nej, identifiering MÅSTE inte alls göras genom att föräldrar ser kroppen, även om det naturligtvis förekommer, kan vara troligt, osv. Självklart kan ingen tvinga någon att titta på en död kropp om man inte vill. Vad det blir för straff kan vi inte heller veta. Brottsrubricering kan fortfarande ändras (mord är troligt, dråp eller vållande ej uteslutet) och vi vet ingenting om MGMs syfte, motiv, mentala status ännu. Kan vara en skogstokig galning som behöver vård, behöver inte alls vara någon tok. Kan vara överlagt mord, kan vara annat brott som gått fel (våldtäkt, rån/stöld, kidnappning, etc).

Det är möjligt att det framkommit mer i tråden som faktiskt stämmer och går att belägga, men då har jag missat det tack vare sida upp och sida ner med fucktards som bara skriver bajs.

På tiden att någon redogör för hur det ligger till, bra sammanfattat!
Vet du hur lång tid en obduktion brukar ta? Dvs att fastslå dödsorsak.
2015-06-13, 17:10
Medlem
Lizzie-Bordens avatar
Har vi varit inne på teorin om svartsjuke drama än? Är det orimligt att tänka sig att BO eller någon av de anhållna var förtjusta i BO och det kan vara ett motiv till brottet?
2015-06-13, 17:11
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Det var filmbilder där man sökte i en av de stora gödselbassängen på gården där det påstås att LH hittats, såg ut att vara lårhögt med dynga.
http://s1.postimg.org/5uf0wi5mn/martorp_Gard2.jpg

Tror det var en annan gård betydligt närmare caféet,
och de hittade inget vad jag minns.
2015-06-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Angående journalisterna bör det röra sig om någon lokaltidning utan tydliga regler eller kodex vid dessa omständigheter. Kanske nån frilansande journalist. Tror inte Aftonbladet, Expressen eller någon annan stor tidning gör såhär då deras reportrar och journalister bör vara mer insatta i vad som är okej och vad som går över gränsen.
Tror snarare tvärtom, en journalist på lokaltidning hade nog inte kunnat jobba kvar om det framkommer att personen trakasserat familjen. Det är betydligt svårare att försvara ett sådant övertramp om man måste se sina läsare varje dag i ögonen. Bor man på Södermalm är det lättare. Klart alla journalister är medvetna om var gränsen gå, det är ganska självklart att man inte gå in på en tomt vars ägare just precis fått reda på att dottern är mördad. Expressen och aftonbladet har flera gånger blivit påkomna med att trakassera familjemedlemmar som drabbats av fruktansvärda saker. Just nu är lisa-fallet den hetaste nyheten i Sverige och varje ny uppgift innebär stora pengar för tidningarna. Journalisternas jobb är att tjäna pengar åt sina ägare och då betyder de pressetiska reglerna ingenting.
2015-06-13, 17:12
Medlem
Bastanizs avatar
Det sägs att LH har blivit styckmördad och våldtagen!
Just drf poliserna inte mer vill lämna uppgifter och kommentera om hennes kropp.
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Vad babblar Expressens live-reporter om egentligen? Stenhuset, stenhuset igen och igen och vinklingar att det kan vara där hon hittats. Jag är tämligen säker på att LH hittades på Martorp i Husaby. Möjligen kan hon ha förvarats i stenhuset och senare flyttats till Martorp. I värsta fall har hon varit i levande livet i stenhuset ett tag. Gud förbjude..
Medlem
p0tatiss avatar
mp3-filen som las upp verkar faktiskt lite redigerad så polisen pratar långsammare mot slutet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Min vilda gissning är att de sågs planerat för att BO skulle köpa sprit till skolavslutningen. Det skulle förklara varför hon tog moppen just den dagen, och det är för mig det mest logiska sambandet mellan MGM och BO.
Skiljer sig moppen från det sätt LH vanligtvis förflyttade sig, till och från caféet? Källa på det?
2015-06-13, 17:13
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Det sägs att LH har blivit styckmördad och våldtagen!
Just drf poliserna inte mer vill lämna uppgifter och kommentera om hennes kropp.

Sägs? av vem?

Jag tror att det kan stämma men man kanske är skadad då det varit 3 styckmord under kort tid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in