Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:29
Medlem
Annavazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabres
Finns ingen röd tråd mellan alla fyndplatser.

Tack, alltså måste nötterna som mördade Lisa själva spritt ut hennes saker för att försvåra för polisen!
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
"Det är sedan Missing people uppmärksammat ett fynd på fredagen som några av de senare anhållna personerna syns i anslutning till detta. Deras agerande bedöms så intressant att polis på platsen direkt agerar mot dessa."

Hur tolkar ni detta?
Att polisen chansade på att kolla gästarbetarna trots att fyndet inte var kopplat till lisa, när de ändå var där?
Nu lyssnade jag på presskonferansen om mitt svar blev diffust, men så sas det där.
Medlem
Enligt vad polisen sade så hade MPS pratat med MGM vid en fyndplats. Polisen kom dit och fick höra om de MGM och att de var i närheten. Han sade därefter på presskonferensen att polisen åkte UNGEFÄR 500 meter för att komma ikapp de misstänkta, som greps vid de identifierade husen.

Detta leder oss till att fyndplatsen bör vara ungefär där den orangea cirkeln är. Gården är längst upp i vänstra hörnet.

http://i.imgur.com/o7RGd1i.jpg?1

Den markerade platsen är ungefär 450 meter från gården. Låter ganska sannolikt att hon börjat springa och blev ikappsprungen efter den distansen.
Senast redigerad av ympart 2015-06-13 kl. 14:32.
2015-06-13, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abberik
De har betett sig som idioter och på ett eller annat sätt gjort saker som skapar misstankar. Kan vara saker som om de vetat mer än polisen eller försagt sig.
Det verkar ju som om de har uppehållit sig i närheten av MP:s fynd och agerat misstänkt. Kanske har de sagt att MP ska ge sig av eller likn.
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av succubusan
Det är väl en 79 årig man som äger det, gården samt ladan bredvid kafet. Det var väl också den mannen som de anhålla arbetade åt.
Jo, jag känner till "slottsherren" och ladan mitt emot cafét. Men äger han verkligen gården där hon hittades också?
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
HERREGUD!!!!!!! Om det nu visar sig att de är skyldiga och döms ja DÅ lär vi få veta vilka de är. JUST NU KAN DE INTE GÅ UT MED DET PGA VITTNEN OSv!!!!! Dum i huvudet eller?
Han sa ju så fort domen faller?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaBeta11
Låter som fyndet kan varit hjälmen och att MP samtidigt blev iakttagna av de anhållna som betedde sig konstigt i samband med detta.

Eller att dom misstänkta kanske plockade upp nåt som dom slängt förut.., kanske insåg att just det inte var så bra att missingpeople hittade och försäkte helt enkelt ta fyndet men blev då påkomna. Missinpeople ser detta och kontaktar polisen.

allternativt har dom väl gått och sett oroliga ut och ständigt hållit koll på söket.
2015-06-13, 14:31
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrValeriana
Jo, men som också påpekats så är det ett märkligt valt tillfälle 20 minuter efter stängning. Ingen teori funkar helt ut, och kanske får vi aldrig veta.

Oftast när jag läst eller sett fall där kvinnor blir mördade efter våldtäkt så brukas dom hittas där brottet begåtts eller har jag fel?
2015-06-13, 14:31
Medlem
Kan de ha varit kvinnan som fick dåligt samvete och golade ner dom?
2015-06-13, 14:32
Medlem
Taciturns avatar
Hittade denna bild på facebook: http://imgur.com/eLNOhxv

Om man jämför hårlängden samt hårfärgen med uppsättningen som den misstänkta kvinnan har på videon där hon omhändertas så stämmer det ganska väl.
2015-06-13, 14:32
Medlem
And64luns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
hann inte med vad han sa hur det blev husrannsakan hos dom misstänkta?

Anhållen, då blir det husrannsakan per automatik om brottet är tillräckligt grovt.
2015-06-13, 14:33
Medlem
Var ifrån får alla för sig att de har spridit ut grejerna?

Allt hittades längs samma väg som leder från caféet till deras boende!

De har dumpat grejerna längs vägen hem. De har inte sprungit kors och tvärs och lagt ut sakerna för att förvirra.

De gjorde vad många gör när de är stressade/agerar i panik. Drar sig till platser det känner igen/är trygga. Oftast hemmet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in