Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Vem var det som tipsade.. eller inte vem utan mer - Hur, varför blev dessa 3 personer misstänkta från en första början? Fanns det misstankar eller tips? -- Jag har missat den delen. Hur gick det till?
Det framgår av dagens presskonferens.
Dock ligger det garanterat mer under ytan som nämns i presskonferensen. Allt annat hade varit tjänstefel.
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Jag är lite efter här. Vad är det som binder GM till mordet? Att dom bodde nära? Vad är det som fick dom att gripas från början?

Det vet vi inte
Medlem
kvarkenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Eftersom dom inte har svenska medborgarskap så är det väl inte en omöjlighet, någon som vet vad kriterierna är för att man ska bli utlämnad osv?

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/domd-till-fangelse/avtjana-fangelsestraff-i-annat-land
2015-06-13, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Men vem är det som skriver det Polisen?

Socialstyrelsen.
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du har antagligen missat den delen eftersom ingen vet mer än någon annan.
Polisen är väldigt förtegen, med all rätt i och med att absolut ingenting är uppklarat mer än att Lisa inte finns i livet längre.

Okej jag förstår, Polisen gör all rätt med att hålla inne den informationen, men man är nyfiken och intresserad över hela händelseförloppet då det känns något unikt då dem letade i 5 dagar och sen till slut hittar henne några hundra meter från hennes jobb. Något sjukt att det inte gick snabbare. Men man förstår att det inte är så lätt. Hon kunde lika gärna vara 500 mil bort..
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Jag tycker inte att polisens insats har varit dålig, jag tycker bara att det är slarvigt av dom om det skulle komma fram att hon avled t.ex på fredagen.
Inte alls.. Dock vill du påskina att det skulle föreligga tjänstefel... din dumme fan inse att Lina varit död rätt många dagar och det är inte allmänhetens förtjänst att man fått reda på det. Det har hemlighållits av uppenbara skäl.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheUnity
Hur stor är chansen att ett eventuellt fängelsestraff avtjänas i Litauen istället för Sverige?
Rätt stor. Så, nu har den frågan ställts hundra gånger och fått samma svar hundra gånger. Om du söker i stället för att posta, så blir det också lättare att söka.

Vad är det med folk? Förstår ni inte att det finns en stor poäng att INTE posta i en tråd man tycker är intressant, just för att den inte SKA växa med skit? Jag har avhållit mig rätt länge att posta någonting, men nu när tråden är så gott som förstörd kan jag inte låta bli.

Men som sagt. Ja, chansen är stor att de kommer avtjäna sina straff i Litauen, om det är därifrån de kommer. Inte för att det har någon som helst relevans för själva brottet, som ju är vad som ska (bör) diskuteras i tråden.
2015-06-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Kort sagt kan man säga att polisens insats har varit bra trots alla amatörer som deltagit och försvårat omständigheterna.

Tänker du på något speciellt?
Medlem
Synesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ympart
De var väl inte på flykt, men de kom ikapp ändå. MGM var ju trots allt framme och pratade med MP personal vid sista fyndplatsen, och gick väl därefter hem. Och där kom polisen ikapp/hittade MGM.

Förklaras ganska bra 15:30-16:00 in i klippet. https://www.youtube.com/watch?v=0ab6ZkHVlGM
Så MGM var/kom till sista fyndplatsen och pratade med MP och försvann sedan från platsen innan polisen kom dit, varpå polisen kommer ikapp MGM efter cirka 500 meter?

Vad jag inte förstår då är, hur tog sig MGM hem ifall polisen redan fått tag på dem? Varför släppte polisen dem så de kunde gå hem?
Presskonferens hjälper mig inte riktigt fatta vad som hänt där :S
Medlem
Det stämmer inte med Martorp om man kollar de tekniker som grejar utanför ett vitt skjul med galler för fönstren - bilder från expressen. Det finns inte elstaket intill Martorps byggnader och inte heller är det så stökigt.

VAR hittades hon egentligen?
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Vem var det som tipsade.. eller inte vem utan mer - Hur, varför blev dessa 3 personer misstänkta från en första början? Fanns det misstankar eller tips? -- Jag har missat den delen. Hur gick det till?

Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du har antagligen missat den delen eftersom ingen vet mer än någon annan.
Polisen är väldigt förtegen, med all rätt i och med att absolut ingenting är uppklarat mer än att Lisa inte finns i livet längre.

Snacket går att någon/några från MPS sett en av GM "plantera" bevis. Folk tilläts gå med MPS i sökningen och en eller fler GM kan ha gått med. Spekulationer givetvis i det här läget.

Mvh
2015-06-13, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Jag är lite efter här. Vad är det som binder GM till mordet? Att dom bodde nära? Vad är det som fick dom att gripas från början?

Ett fynd var den sista pusselbiten som gjorde att polisen slog till.. Ni minns också vad polisen sade " Någon har begått ett misstag här"..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in