Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:23
Medlem
baggebo1s avatar
Det här stallet/gården där Lisa hittades har knappt varit uppe för diskussion över huvud taget under veckan. Vem äger den? Vilken koppling har de misstänkta till den gården? Enligt de flesta uppgifter ska ju de misstänkta ha arbetat på ladan mitt emot caféet? Är det en felaktig uppgift? Är det så att de misstänkta arbetat på stallet?
2015-06-13, 14:24
Medlem
Annavazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
INGEN VET, LÄS OCH LYSSNA.

Men dom som följt fallet och vet var fynden gjorts kan väl räkna ut om fynden var längs sträckan där hon försvann och där dom hittade henne!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Hur lång tid har åklagaren på sig att HÄKTA de misstänkta innan det måste släppas ?

Inom 72 timmar men kan förlänga den tiden ett antal ggr.
Medlem
"Det är sedan Missing people uppmärksammat ett fynd på fredagen som några av de senare anhållna personerna syns i anslutning till detta. Deras agerande bedöms så intressant att polis på platsen direkt agerar mot dessa."

Hur tolkar ni detta?
2015-06-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revlis
Ja det fattar jag? Men i många andra fall har dom gått ut med dödsorsak relativt snabbt. Därför är detta ett stort frågetecken..

Det brukar ske inom ett par dygn efter det att kroppen hittats.
Ibland är det ju dock uppenbart varpå polisen kan säga t.ex att person x påträffades död och den troliga dödsorsaken är...

I andra fall där dödsorsaken inte är uppenbar inväntar man slutlig rapport från obduktion innan man kan uttala sig om dödsorsak.
Medlem
Xfiless avatar
Från DN:

Under fredageftermiddagen gjorde Missing people ett fynd. De personer som nu är anhållna befann sig i närheten och interagerade med Missing people. Polisen var snabbt på plats och omhändertog de tre personerna, efter att man bedömt att de betett sig på ett sätt som gjorde dem intressanta. Vid det läget var fyndet ännu inte närmare utrett, utan man koncentrerade sig på de tre personerna först. Fyndet visade sig sedan vara intressant. Vad fyndet är, vill polisen inte gå in på i nuläget.

Missing people kontaktade polisen på fredagen efter fynd som eventuellt kunde kopplas till försvinnandet. Det har handlat om ganska små föremål, och man har fått in mängder av fynd. I det här fallet var det intressant från början, säger Martin Fredman, och polisen var snabbt på plats. Polisen bedömde att de tre anhållna personerna var intressanta. "Har man jobbat som polis många år och ser hur personer kanske uppträder, hur de tilltalat Missing people, lägger man ihop ett och två och har jobbat länge så blir de här sakerna intressanta." Man bestämde att man ville veta mer om vilka de var.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-bekraftar-forsvunna-lisa-holm-har-hittats-dod/
Medlem
succubusans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det här stallet/gården där Lisa hittades har knappt varit uppe för diskussion över huvud taget under veckan. Vem äger den? Vilken koppling har de misstänkta till den gården? Enligt de flesta uppgifter ska ju de misstänkta ha arbetat på ladan mitt emot caféet? Är det en felaktig uppgift? Är det så att de misstänkta arbetat på stallet?

Det är väl en 79 årig man som äger det, gården samt ladan bredvid kafet. Det var väl också den mannen som de anhålla arbetade åt.
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Äntligen någon med lite förnuft.

Sitter du och funderar på flera inblandade? Det gör jag. Vill veta mer kring de "planterade" bevis som det talas om. Kan det vara ett beställningsjobb? Verkar mindre troligt men inte omöjligt.

Mvh
Medlem
Heeths avatar
Citat:
Jag har förstått det så att dom har arbetat i den ladan där hennes handske hittades.
Medlem
Fridfullts avatar
Till alla er som spekulerar i att Missing People fann Lisas kropp:
  • Polismannen sade på presskonferensen att man först gjort ett fynd som inte var kopplat till Lisa.
  • Fyndet ledde till de nu anhållna personerna.
  • Därefter påträffades kroppen.
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det är samma ägare till de båda gårdarna.
Medlem
sabress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annavaz
Men dom som följt fallet och vet var fynden gjorts kan väl räkna ut om fynden var längs sträckan där hon försvann och där dom hittade henne!

Finns ingen röd tråd mellan alla fyndplatser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in