Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 12:55
Medlem
tjocken332s avatar
gjorde expressen intervju med ägaren av cafet? fruktansvärt oprofessionellt att fråga ut någon nära till flickan när det inte ens gått ett dygn sedan kroppen hittades..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
För att dom inte hade tillräckligt med bevis. Hade dom plockat in dom från början, kroppen var gömd flera mil bort, och dom blånekat, kanske Lisa aldrig hade hittats och GM aldrig kunnat fällas. Polisen lät tiden arbeta och hade hela tiden span på dom för att invänta misstag.

Du kan ha rätt. Men känns ändå som att fynd i vanen skulle lett till dörrknackning o inhämtning till förhör, kanske beviljad husrannsakan o därmed hittat det bevismaterial som man fann igår, mkt tidigare. Långsökt kanske.....
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Kroppen har flyttats runt? Seriöst? Hon hittades i det avspärrade området, som bevakats dygnet runt av polis. Antagligen grävde GM ner kroppen, annars hade hundar känt liklukten.

En likhund kan fortfarande känna av den doften även om den är nedgrävd. Speciellt om den inte varit nedgrävd en längre tid.
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Polisen ska tacka MPS att dom gjorde DERAS jobb som polisen får betalt för! jävla snutjävlar klarar ingenting längre.

Herregud, ta det lugnt. Bara för att polisen inte kommunicerar vad de gör till media betyder de inte att de inte gör något...

Min gissning är att polisen skött det exemplariskt efter givna förutsättningar. Polisen jobbar givetvis systematiskt och försöker följa spår. Sen kan det i efterhand såklart kännas skumt att man inte hittade henne tidigare. Men kom ihåg, sökområdet var mycket stort. Om de istället, som vissa här inne förespråkar, skulle söka igenom fastigheter med godtycke hade de aldrig hittat kvinnan.

Var glad för att vi har en bra poliskår. De får 10 av 10 poäng av mig.
2015-06-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Klart han är ansvarig! Han borde gjort en bakgrundskoll. Han har säkert god för 100tals miljoner med all mark och byggnader som verkar vara i hans ägo... kompis med Bert Karlsson dessutom.
Lisa mördades för att denna snåla slottsherre ville spara några kronor, som knappast skulle göra någon skillnad på hans redan enorma förmögenhet.
- Ett system skapat av våra politiker för att rika företagsägare ska kunna komma undan svenska arbetslagar och lönesystem.

Vi har 10.000tals arbetslösa i Sverige, godsherren borde ha anställt någon av alla dessa istället med en rimlig lön & arbetsvillkor. Finns massa av ordentliga människor som behöver ett jobb.

I Stockholm fullkomligt vimmlar det av utländska människor som här och jobbar samtidigt som vi har skyhög arbetslöshet.
Massa arbetslöshet bland ungdomar... en svensk ungdom är dyrare att anställa än någon gästarbetare, tack vara våra politiker.
Jag håller i princip med dig om allt utom att det skulle vara mindre farligt med anställda av annan etnicitet. Hade han anställt sådana som Andreas Johansson och hans nazistpolare så hade det inte varit bättre eller säkrare för omgivningen.

Möjligen kan det vara så att kriminella rika personer har kriminella personer som gårdvarar och alltiallo, ger dem låg lön och är medvetna om att de sysslar med kriminell verksamhet, ibland kanske på uppdrag av arbetsgivaren själv.

Men när det gäller ansvar så är det stor skillnad på att anställa icke-svenskar och på att medvetet anställa kriminella gäng.
Senast redigerad av lehs 2015-06-13 kl. 12:58.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
13.00 Presskonferens:

SVT LIVE: http://www.svt.se/nyheter/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande
TV4 LIVE: http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/live-lisa-hittad-tv%C3%A5-misst%C3%A4nkta-f%C3%B6r-mord-557bc342fca38feae600017b
Aftonbladet LIVE: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20960116.ab
Expressen LIVE: http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/

Och för dom och jag som är lite gamla och dammiga och föredrar "vanlig" TV så sänds presskonferensen även på SVT1 nu strax kl. 13:00
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scientia-Vis
När frågorna här i forumet gällande om det fanns en grisfarm i närheten eller ej dök upp, satte jag igång arbetet via Google maps. Tittade och zoomade in flertalet gånger på just den gård där Lisa hittades, eftersom att den är en av de större i närheten. Lite läskigt i efterhand även om det jag gjorde var betydelselöst.

Tycker dock poliserna borde kollat upp alla större gårdar under dessa fem dagar. De kanske har gjort det men kroppen har flyttats runt? Vad vet jag.

Hon kanske var levande en tid efteråt.. då är det ett stort fail att inte ha kollat upp denna gård.

Gården var ju den första de kollade av, gödselbrunnen mm men det har påståtts att personerna i huset inte gick att nå förrän idag.
Medlem
Svidmyras avatar
Det har ju påståtts att de anhållna inte brukade vara på cafét och att de inte var bekanta med Lisa. (kanske caféägarens uppgifter?)
Men det hindrar ju inte att någon av dem, eller alla tre, har sett den ovanligt söta tjejen och blivit intresserade av henne. Det är ganska vanligt att man (både svensksvenskar och andra) gillar och trånar efter någon i smyg och försöker få en glimt av personen ifråga så ofta det går. Kanske också försöker få kontakt när tillfälle ges. Som häromdagen i Lisas fall.

Lisa har slutat för dagen, sms:ar hem. Sätter sig på moppen, i med nyckeln och ska just åka. Ena skurken kommer fram och frågar om något, eller står bakom en knut och ropar och viftar så Lisa tror att han/hon behöver hjälp. Sen är det kört för henne när hon gör motstånd då skurken börjar tafsa på henne. Vilken oerhörd fasa för pappan att komma till cafét och bara se moppen med nycklarna i. Snart en vecka av fasa - hoppas att både de och Lisas vänner och andra anhöriga får all tänkbar hjälp nu!

Har han som tagit dit gästarbetarna tagit reda på vad det är för typer han har tagit in på gården? Personuppgifter och ev. brottslig bakgrund skulle jag vara intresserad av om jag skulle anlita svart/utländsk billig arbetskraft och dessutom stå för husrum. jag gissar att den som har anställt gästarbetarna inte har rent mjöl i påsen gällande deras arbeten. Svartjobbare troligen. Kul om arbetsgivaren åker dit för skattefuskande i förlängningen av det här tragiska mordet.
Medlem
Dimaks avatar
Nu börjar sändningen http://www.svtplay.se/video/3021710/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande-polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande
2015-06-13, 12:57
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Hur tänker GM?? Att dom skulle komma undan genom att döda en vit tjej hundratals meter ifrån där dom bor&jobbar?

Grattis, ni har förstört era egna liv och en oskyldig människas liv.
Medlem
Är många som skriver att hon måste ha blivit begravd då hundarna annars skulle ha fått upp ett luktspår. Kan detta verkligen stämma? Hundarna kan ju känna känna lukt efter folk som ligger i vatten på flera meters djup, rimligtvis borde de då också kunna känna spår efter folk som ligger några meter under jord?
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportstergubben
Många klappmongon med IQ mindre än skostorleken här som inte verkar fatta att bara för att man sitter anhållen är man inte skyldig ! Många som varit anhållna som släppts för att dom varit helt oskyldiga ! Bara att kolla kvinnan som blev dödad av en älg där hennes make blev anhållen för mord ! Finns många fler fall där det visat sig att anhållna är oskyldiga ! Så lugna ner er tills det varit en rättegång med någon/några som dömts innan ni börjar kasta skit på någon .

visst är det så! men i ett hög uppmärksammat fall med stort media intresse, så tror jag att man har jävligt bra på fötterna innan man plockar in någon. tänk på den första som hela FB tipsa om, weirdot med twitter. han vart aldrig gripen, och han var oskyldig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in