Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Borde inte LH föräldrar nu stiga fram och tacka alla som har hjälpt till att leta efter deras dotter!
Jag förstår att de mår förjävligt men de borde ju ha kommentarer över händelsen.
Lider med de oerhört mkt och hoppas de finner styrka!

Tror inte du att deras hela värld är förstörd, de kommer bära sorg för resten av deras liv och de borde inte göra något.
2015-06-13, 12:39
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Borde inte LH föräldrar nu stiga fram och tacka alla som har hjälpt till att leta efter deras dotter!
Jag förstår att de mår förjävligt men de borde ju ha kommentarer över händelsen.

Varför skulle de kommentera händelsen idag? Herregud, lämna dom i fred...
2015-06-13, 12:40
Medlem
Citat:

Hur kan du förvänta dig något överhuvudtaget av föräldrar som precis förlorat sin 17-åriga dotter? Lika förvånad jag blir över all ondska i världen, lika förvånad blir jag över allt äckligt folk som huserar här på flashback
2015-06-13, 12:40
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Vad baserar du det på? MP eller en som deltagit i sökandet skrev att det var i ladan de gjort ett fynd, samma lada som de inte fick gå in i vid tidigare sök, de gick bara förbi. Då förstår jag inte varför ingen av hundarna reagerade. Om kroppen låg ovan mark måste de känt en doft. De kan till och med känna liklukt i åar och vattendrag.

Jag tror den låg i den där lilla boden, med tanke på bilderna där massa tekniker i full-vit utrustning är där inne.
2015-06-13, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Godsherren ska få betala sin del i skulden. Skatteverket och arbetsmiljöverket,byggfacket, vilka mer ska jag kontakta?

Vilken skuld har godsägaren menar du? Passa på att kontakta hela världen när du ändå håller på.
Medlem
RadioDDR1s avatar
Den bästa taktiken de två GM kan använda sig av just nu är:

1) Neka

Finns teknisk bevisning eller annat (tex kvinnan som är häktad för skyddande av brottsling) som binder de till morden:

2) Skyll på varandra.
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Varför skulle de kommentera händelsen idag? Herregud, lämna dom i fred...

Men för helvete hur tänker du egentligen!
De fick inatt besked om att deras dotter förmodligen mördats och du tycker dom ska gå ut i media nu och tacka för allt detta!
2015-06-13, 12:42
Medlem
Kulpis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, men ägaren som bor 750 meter bort, och som troligen - såsom det brukar vara - själv får info när det larmar.

Att det finns larm är inte heller detsamma som att något vaktbolag är inköpt för att bevaka larmet -- många små bolag sköter den bevakningen själv.
Och exakt hur skall de veta att ägaren bort 750m bort? Hon kan lika gärna bo i Norrköping så mycket som de vet.

Dessutom går sådana inbrott väldigt snabbt. Det är done and dusted på 2min, om ens det.
2015-06-13, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionaren
Då är hålen igenfyllda och mysteriet löst antar jag? Vem/vilka som gjort det och vilka motiv som ligger bakom återstår att se.

Min teori är att någon av de här männen gick fram till henne när hon precis skulle starta moppen. De småpratade lite och han blev för intim. När Lisa kände obehag skulle hon prescis starta moppen men han står ivägen. En annan man dyker upp och LH springer. LH springer söderut vilket förklarar hennes upphittade saker som faller ur fickorna OCH att närmaste by ligger söder. Männen kommer ikapp och det blir en intensiv strid varpå de försöker slå henne medvetslös men råkar döda henne.
Jag tror mer på teorin att GM har spridit ut sakerna för att skapa villospår.
2015-06-13, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saengstolpe
Försökte hitta vilken gård det rör sig om där hon blivit hittad. Är det någon som vet om Gums gård är den rätta platsen?

http://www.hitta.se/kartan!~58.53220,13.33599,14z/tr!i=feRS61pv/search!i=3002415965!q=Gums%20G%C3%A5rd!t=single!st =plc!ai=3002415965!aic=58.53220:13.33599

Den ligger en kilometer från caféet och utifrån aftonbladets interaktiva karta över hittade föremål ligger det allra flesta mellan gården och caféet.

Nej, det är inte där som MGM har jobbat iallafall, som jag förstått det. Om inte Gums tillhör samma godsägare, dvs.
Medlem
Polisen ska tacka MPS att dom gjorde DERAS jobb som polisen får betalt för! jävla snutjävlar klarar ingenting längre.
Medlem
Scientia-Viss avatar
När frågorna här i forumet gällande om det fanns en grisfarm i närheten eller ej dök upp, satte jag igång arbetet via Google maps. Tittade och zoomade in flertalet gånger på just den gård där Lisa hittades, eftersom att den är en av de större i närheten. Lite läskigt i efterhand även om det jag gjorde var betydelselöst.

Tycker dock poliserna borde kollat upp alla större gårdar under dessa fem dagar. De kanske har gjort det men kroppen har flyttats runt? Vad vet jag.

Hon kanske var levande en tid efteråt.. då är det ett stort fail att inte ha kollat upp denna gård.
Senast redigerad av Scientia-Vis 2015-06-13 kl. 12:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in