Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 12:37
Medlem
Cryotechers avatar
Detta fall är så satans skumt. Med tanke på att det nu uppdagats att de är gästarbetare, så tror jag mer på teorin om en olycka, alternativt ett inbrott där Lisa typ frågat: Vad håller ni på med?

Men i fallet av inbrott så verkar det vara sådant grymt övervåld att ta livet av henne, istället för att bara sticka därifrån eller liknande. Därför kanske ett överfall med sexuella motiv är mer troligt. Ska bli intressant att se vad som kommer fram av polisens undersökningar. Just nu känns det som att det saknas ett vettigt motiv, om dessa människor inte är rena psykos då som velat våldta henne.
2015-06-13, 12:37
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
När är presskonferensen?

Om 19 minuter.

http://www.svtplay.se/video/3021710/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande-polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande
2015-06-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Angående polisarbetet så agerade såklart polisen helt rätt som inte plockade in dom tidigt, även om dom starkt misstänkte dessa som GM. Kan funnits vaga bevis mot dom från dag 2 men hade dom plockat in dom och GM hade blånekat hade dom aldrig kunnat dömas och Lisa hade ev aldrig hittats (för hon kunde ju lika gärna funnits 3 mil från platsen - det visste dom inte då). Nu lät dom tiden arbeta, Lisa hittades, och dom säkrade bevis. Bra jobbat av polisen.
Exakt, de kan ha haft en låg misstankegrad på dem vilket inte öppnar upp för några tvångsmedel som man behöver. Man bygger upp efter hand, tar in dem och hör dem upplysningsvis vilket tillsammans med fynd ger en skälig misstanke. Denna graden öppnar upp för husrannsakan vilket ger fynd av kvinnan vilket ger en sannolik misstanke och öppnar upp för anhållan. De har gjort ett riktigt bra jobbat verkar det som. Hoppas nu de får jobba i lugn och ro så att häktningsframställan i veckan blir riktigt gedigen.
Medlem
Försökte hitta vilken gård det rör sig om där hon blivit hittad. Är det någon som vet om Gums gård är den rätta platsen?

http://www.hitta.se/kartan!~58.53220,13.33599,14z/tr!i=feRS61pv/search!i=3002415965!q=Gums%20G%C3%A5rd!t=single!st =plc!ai=3002415965!aic=58.53220:13.33599

Den ligger en kilometer från caféet och utifrån aftonbladets interaktiva karta över hittade föremål ligger det allra flesta mellan gården och caféet.
Medlem
Dimaks avatar
13 :00 är press

http://www.svtplay.se/video/3021710/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande/polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande-polisens-presskonferens-lisa-holms-forsvinnande
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Borde inte LH föräldrar nu stiga fram och tacka alla som har hjälpt till att leta efter deras dotter!
Jag förstår att de mår förjävligt men de borde ju ha kommentarer över händelsen.
Lider med de oerhört mkt och hoppas de finner styrka!

VA!!!! du måste skämta!!! jo för de har precis identifierat sin döda dotter och det första de tänker på är att tacka alla!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Undrar verkligen vad det var för fynd som gjorde att de direkt kunde sätta fart mot "deras" hus och plocka in dem? Men det har man lärt sig av att läsa FUP i efterhand att det oftast inte är så lätt. Kanske har de fått resultat från någon teknisk undersökning som gör att brottet kan bindas till de anhållna. För jag har inte fantasi nog att kunna lista ut annars vad det är för sak de hittat som direkt gör att de vet vad som har hänt.

Min gissning är DNA, att de hittat något t.ex. på handsken, alternativt att de hittade hjälmen eller något. DNA var nämligen det enda vi aldrig fick några resultat på egentligen, så troligen det. Sen har man plockat in dom och någon av dem har talat om vad som hänt.

Alternativt att frugan skvallrade, hon togs nämligen inte med handfängsel så hon har varken protesterat eller misstänkts för några direkta våldsamheter, så hon måste ha erkänt sin del rätt snabbt tänker jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Borde inte LH föräldrar nu stiga fram och tacka alla som har hjälpt till att leta efter deras dotter!
Jag förstår att de mår förjävligt men de borde ju ha kommentarer över händelsen.
Lider med de oerhört mkt och hoppas de finner styrka!

Du tror att de är kapabla att ens prata? De gråter och sörjer just nu, låt dem vara ifred!
2015-06-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindfield
Som jag förstår det låg kroppen undangömd i en byggnad. Kan betyda att det bara var en tillfällig förvaringsplats och att gärningsmännen tänkte göra sig av med den senare, men fick aldrig tillfälle till det eftersom det blev ett sådant uppbåd.
Vad baserar du det på? MP eller en som deltagit i sökandet skrev att det var i ladan de gjort ett fynd, samma lada som de inte fick gå in i vid tidigare sök, de gick bara förbi. Då förstår jag inte varför ingen av hundarna reagerade. Om kroppen låg ovan mark måste de känt en doft. De kan till och med känna liklukt i åar och vattendrag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Om det var Svartarbete så har han ett ansvar i detta tragiska fall!
Men det är väll ej bekräftat att de jobbade svart?

Har för mig jag läste att markägaren plockade in närmare 2m i eu-bidrag p/å.
Därav bör dom inte ha jobbat svart.
Medlem
Är det samma lada som handsken hittades i som Lisa nu hittades i igår kväll ?
Medlem
Då är hålen igenfyllda och mysteriet löst antar jag? Vem/vilka som gjort det och vilka motiv som ligger bakom återstår att se.

Min teori är att någon av de här männen gick fram till henne när hon precis skulle starta moppen. De småpratade lite och han blev för intim. När Lisa kände obehag skulle hon prescis starta moppen men han står ivägen. En annan man dyker upp och LH springer. LH springer söderut vilket förklarar hennes upphittade saker som faller ur fickorna OCH att närmaste by ligger söder. Männen kommer ikapp och det blir en intensiv strid varpå de försöker slå henne medvetslös men råkar döda henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in