2015-06-13, 11:01
Medlem
w1n5t0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Förmodligen. Kroppen måste ha varit rätt hårt åtgången eftersom det tog ett tag att identifiera..
Ett tag? Det tog max. tolv timmar från fyndet till det att polisen bekräftade att det var Lisa. Nio timmar från det att polisen berättade om fyndet till det att de bekräftade att det var Lisa.
2015-06-13, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ingen i tråden vet om det var invandrare eller icke invandrare som låg bakom mordet.

Vi vet inte ens om något mord har begåtts. Det man vet är att en kropp har hittats och att polisen tror att det är Lisa Holm som hittats.

Allt annat som skrivs i tråden är gissningar, antaganden och tråddeltagares egna (ofta fantasifulla) spekulationer.

Först när en rättegång har hållits och eventuella gärningsmän har dömts så vet vi med stor sannolikhet vad som hänt.

??? Det har ju framkommit att dom varken kan Svenska eller är Svenskar utan gästarbetare. Och man kan dra en slutsats själv hon har ju inte direkt bara lagts sig själv ner och dött? Och hennes föräldrar har identifierat den hittade kroppen som LH. Din jävla kebabtekniker.
2015-06-13, 11:02
Medlem
Borde vara dödsstraff på de som gjort detta, fyfan. Så jävla sorligt. Kan som tidigare också tänka mig att de varit några personer i en bil som väntat på att hon ska sluta, sen kidnappat henne när hon satte sig på sin moped, och fört bort henne till något hus där de antingen dödat direkt eller våldtagit och sen dödat.
Medlem
Proclaimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Är det där ladan dom fann henne i ?

Som jag har förstått det, ja.
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Var kan jag hitta en sammanfattning om allt vi vet hittills? Vad jobbar hennes föräldrar med etc.

Kolla tråd starten, annars hennes far var militär, riktig bad ass verkar det som.

Hoppas han träffar GMS privat och visar vad vikingar går för.
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Defero
I den här tråden dök spekulationer om att det kunde röra sig om eventuella gästarbetare som arbetade mitt emot caféet redan upp ganska tidigt.

Någon som har koll på när den saken nämndes först? Det som numera senare visat sig kanske stämde exakt.

Ja Flashback löste det här mordet redan i trådstarten. Synd att polisen inte var med på noterna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Det som har kommit fram i förhören så här långt är att det verkar ha varit en impulsgrej. En av männen har erkänt inblandning i händelsen men förnekar mord. Får väldigt knapphändiga andrahandsuppgifter av en med insyn i utredning så ber om ursäkt för så lite information. Postar givetvis mer när jag hör nåt.

Nej, jag trollar ej. Se min tidigare post om att kroppen hittats ( långt innan presskonferensen)

Där ser man?
2015-06-13, 11:03
Medlem
Vingummis avatar
Vet inte om detta skrivits tidigare i tråden men jag lyckades hitta detta:
http://www.svd.se/om/mordet-pa-lisa-holm

SvD lägger alltså ut denna bilden med förklarande text till att det var i detta hus som de två mordanklagade fördes ut ur.

Streetviewade lite och hittade den exakta platsen här:

https://www.google.se/maps/@58.540689,13.345414,3a,89.6y,218.99h,81.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1saURDIYCoEZSey-aKABEU_w!2e0!7i13312!8i6656

Det är alltså Blombergs Säteri i Källby. Ratsit ger bara två stycken namn på adressen, vilka är irrelevanta tycker jag, då de är 60+ båda två.
2015-06-13, 11:04
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Det ser ut som man hittat henne i den här boden som har galler över fönster.. Usch.

http://i61.tinypic.com/2wcmbvd.png

Har kroppen legat där hela tiden bord MP ha funnit den redan igår eftermiddag när dom var där och letade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nietzschesson
Ja Flashback löste det här mordet redan i trådstarten. Synd att polisen inte var med på noterna.

Der är enda godt att polisen icke gör som Flashback-folket vill. För då ville det vel varit över 100 stykk i fängelse nu. Inkluderat alle Lisas kolleger och hela familjen.
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De släpps efter 2/3 om de får tidsbestämt straff sedan utvisning.
Enligt vissa uppgifter har den ena straff som väntar i Polen, då blir det att gå rakt in i polskt fängelse efter avtjänat svenskt.

Fan att läsa sånt här gör mig bara förbannad... det är gånger som såna här man önskar dödsstraff fans i Sverige.
Kan inte ens sätta mig in i hur hennes familj och syskon känner.

Tyvärr tror jag inte dessa svin kommer att sättas med de riktiga grabbarna i fängelset heller då "dessa vidriga råttor kommer att få smaka rättvisa" så måste vi skydda dem med o sätta dem på skyddad anstalt.
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Ta det lugnt nu. Hur många gånger har inte folk varit bergsäkra på att polisen tagit rätt personer. Häng dom, skjut dom, hugg huvudet av svinen skriker alla.

Sen plötsligt släpps dom och polisen meddelar att de häktade inte har med mordet att göra och att efterforskningarna fortsätter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in