Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 04:44
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonl33tanon
Olyckshändelse? Nej. Fallet kommer inte gå åt det hållet med tanke på allt. Dådet, försökt dölja, bevisen som spridits ut. Ärligt talat... svinen bakom detta borde avlivas. Vi snackar om en 17 åring. Nackskott är det enda som gäller. Verkligen... jag kan personligen avliva svinet och minuten efter så är mitt liv precis som vanligt. Jag hade inte behövt tänka en sekund över detta.

kunde inte sagt det bättre själv!
hoppas verkligen inte asen utnyttjat henne sexuellt också!
2015-06-13, 04:49
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
kunde inte sagt det bättre själv!
hoppas verkligen inte asen utnyttjat henne sexuellt också!
Då hoppas du nog för mycket.
Jag kan bara se en anledning till att man väljer att mörda en sådan ung tjej, och det är just av den anledningen. Våldtagen och mördad.
2015-06-13, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Svårt att säga, men helt klart är att kroppen fylls med luft (blir svullen) eftersom bakterier har satt igång processen.
Och det går fort, speciellt när det är varmt.
Tillräckligt fort att det kan vara svårt att identifiera personen.
Men att bli ett skelett tar nog rätt lång tid, några år skulle jag tro.

Inte för att vara en bitch eller så, men svullnad = inte luft, det är vätska!
2015-06-13, 04:59
Medlem
Någon som vet vilka som sitter anhållna?
2015-06-13, 04:59
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Brukar man väl bara göra vid sjukdom. Och hon har förhoppningsvis inte styckats levande.

Helt fel! Man utför alltid rättsmedicinsk obduktion vid misstänkta mord, det rättsmedicinska utlåtandet är en av viktigaste delarna för åtalet. Kan man inte bevisa eller göra sannolikt att offret mördats faller hela åtalet.
2015-06-13, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Det finns ingen (körbar) väg mellan Martorp och Sandtorp, det ser bara ut så på Eniros karta.

På tal om Sandtorp (som ligger i närområdet): Detta är ett klart udda ställe med en del nedgångna och övergivna hus. Har lite av ett slags rykte om sig att vara skumt, som jag förstått det. Tror det skedde ett mordförsök där för ett par år sen.

Jag sökte på kortaste cykelväg eftersom lh åkte moppe.

Lithauer som är ute på turne/svartjobb brukar ha med prostituerade hemifrån, som sedan
Får arbeta som kokerska dagtid.
2015-06-13, 05:05
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Jag sökte på kortaste cykelväg eftersom lh åkte moppe.

Lithauer som är ute på turne/svartjobb brukar ha med prostituerade hemifrån, som sedan
Får arbeta som kokerska dagtid.

Finns inte att hon var prostituerad hon är ful som stryk.
2015-06-13, 05:05
Medlem
En 17-årig tjej har i sina sista timmar fått uppleva helvetet med att förmodligen bli extremt överraskad, våldtagen och dödad på plats. Det spelar ingen roll varifrån GM kommer. Lisa borde vara i fokus här, det är sjukt sorgligt att sånt här händer och jag känner för familjen deras, en oerhört hemsk upplevelse.

Blir rädd för min flickväns säkerhet då hon också jobbar på ett fik. Det är inte alls ovanligt att snuskgubbar stirrar på henne och försöker prata med henne. Det finns en sjukdom i befolkningen som sträcker sig över etnicitet. Det räcker med att läsa Flashback och dess hemska forum där man pratar om tjejer som byten och tomma kroppar utan känslor. Ni borde också skämmas, ni som smutskastat Lisa under dessa dagar.
2015-06-13, 05:11
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Polisen har under kvällen anträffat en avliden person. De bedömer att det med största sannolikhet är den försvunna Lisa Holm, säger hon.

Kroppen kan ju inte ha förändrats mycket på det få antal dagar som har gått. Känns ju ändå som att det är något som gör att man inte kan identifiera henne på "ett enkelt sätt". Samtidigt säger man att man inte vet om hon har haft några skador på kroppen - vad kan tänkas göra att polisen uttrycker sig så här?
2015-06-13, 05:11
Medlem
Boggymans avatar
Jag efterlyser förövrigt bild på den ena mannen som sitter anhållen, jag är ganska säker på att någon postat en bild på honom.
2015-06-13, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kroppen kan ju inte ha förändrats mycket på det få antal dagar som har gått. Känns ju ändå som att det är något som gör att man inte kan identifiera henne på "ett enkelt sätt". Samtidigt säger man att man inte vet om hon har haft några skador på kroppen - vad kan tänkas göra att polisen uttrycker sig så här?

Om vi inte ska utesluta det värsta tänkbara kan man ha försökt eldat upp kroppen utan att lyckats och därav blir det svårt att hitta några tecken på yttre skador..
2015-06-13, 05:19
Medlem
Boggymans avatar
Denna har publiciterats tidigare, är det denna horungen som är den ena?

http://i.imgur.com/C9s2E9w.png

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in