Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 11:05
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Jag tor att det kan vara bra att behålla hans namn i pärmen tillsvidare. Inte för det här fallet, men framtida eller kalla sådana. Ett tips från coachen.

Ja det är nog en tidsfråga, innan han dyker upp i något annat sammanhang. Såg ut som att han tagit bort dom grövsta av sina bilder, så kanske han lärt sig någonting. Om inte annat så lär han ligga lågt ett tag.
2015-06-13, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinZaaR

EXPRESSENS snorunge som intervjuade cafeägaren måste vara pantad. Tycker dom inte synd om cafeägaren. Presskonferensen är 13:00.

De brukar väl alltid intervjua sådana personer i sånna här fall eller har jag fel? Men känns lite konstigt då cafeägaren inte mår så jävla bra säkert.
Medlem
Jag håller med det sista i detta inlägg!! Hur går vi tillväga? Vilken adress ska vi använda oss av? Ska alla ha ngn gemensam text?

Citat:
Ursprungligen postat av Majbrasan
Jag är extremt illa berörd av det här fallet. Att glädjas över och åt något sketet bröllop nu är ju allt annat än aktuellt.

Finns det ingen möjlighet att vi på Flashback skulle kunna samordna ett blomhav modell större i byn via blombud? För att visa att Sverige tänker på Lisa och hennes familj.
Medlem
Har följt tråden sen start och en litet hopp fanns hela tiden att hon skulle återfinnas vid liv. Tragiskt slut på det hela

Blir intressant att höra vad de har att säga under PK'n.. Jävla svin som gjort detta.. Usch.
Bannlyst
Vad var fyndet som gjorde att man trodde hon va kvar i området?
2015-06-13, 11:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fan att läsa sånt här gör mig bara förbannad... det är gånger som såna här man önskar dödsstraff fans i Sverige.
Kan inte ens sätta mig in i hur hennes familj och syskon känner.

Tyvärr tror jag inte dessa svin kommer att sättas med de riktiga grabbarna i fängelset heller då "dessa vidriga råttor kommer att få smaka rättvisa" så måste vi skydda dem med o sätta dem på skyddad anstalt.
Fast blir det livstid så kan det bli 30 år brutto, eller 35 år.
Vi vet inte vi får se vad som hänt, gissar på 18 år.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Rättegångsbalken reglerar tvångsmedel inom en förundersökning. Läs RB28:1, RB28:4 samt RB28:5. Då kanske du förstår varför man inte bankar in alla dörrar i området.

Varför måste de banka, kan de inte fråga om lov?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebigcock
Vad var fyndet som gjorde att man trodde hon va kvar i området?
troligtvis alla hennes kläder
Medlem
Det som är mest sorgligt är ju om hon var vid liv när dörrknackningen pågick. Och sedan att dom bestämde sig för att mörda och begrava kroppen efter att polis och MS sökt igenom i närområdet.

Menmen... Vad fan blir bättre för att man grinar, fuck humanity. Jävla idioter det finns...
2015-06-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BinZaaR
Välj vit-färg på texten

Det som går att poängtera enligt mig är att:
*Sms:et som skickades från Lisas mobil var Lisa själv som skickade den. Drar den slutsatsen av att GM inte kunde så bra svenska enligt deras grannar.
*Handsken som hittades av en slump av godsägaren är ett av misstagen som GM glömde på plats.
*Fynden som hittades runt om i området är välplacerade av GM, genomtänkta.
*Fynden placerades för den anledning av GM inte vill dra uppmärksamheten till sitt eget hus och som vi andra trodde de gjort de för att vinna tid. Mer för att vilseleda polisen, som sagts.
*Mordvapnet är ett ''arbetsverktyg/enhandsvapen'', yxa, kniv, hammare, machete(0.1%) etc.
*Lisas kropp är säkerligen inte hel om dessa verktyg har använts ^

EXPRESSENS snorunge som intervjuade cafeägaren måste vara pantad. Tycker dom inte synd om cafeägaren. Presskonferensen är 13:00.

Att de va Lisa som skickade smset är väl ganska klart, att handsken hittas där den gör, behöver inte va en slump. För då får dom polisen koncentrerade på detta området, och kan i lugn och ro på ett obevakat ställe, gömma eventuellt kroppen bättre. Om dom nu hade henne i bilen från början. Sen kan ja hålla med att misstag från GM har gjort, De va väl mobilfodralet som hittades väldigt nära deras bostad. Och Lisas Kropp om man nu vill spekulera i de. Är antagligen i takt. Tror att dessa herrar va för stressade för att lägga tid på att stycka osv. Antagligen strypt eller ett slag i huvudet. Vi får se va dom vill gå ut med kl 13:00
2015-06-13, 11:09
Medlem
patriot8s avatar
Nordfront rapporterar om fallet: https://www.nordfront.se/tre-gripna-sokandet-efter-lisa.smr
2015-06-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De släpps efter 2/3 om de får tidsbestämt straff sedan utvisning.
Enligt vissa uppgifter har den ena straff som väntar i Polen, då blir det att gå rakt in i polskt fängelse efter avtjänat svenskt.

1, 2/3 är praxis om man sköter sig.
2, Utvisning av Eu-medborgare behöver inte ske om personen anses tillräckligt integrerad. De misstänkta personerna hade jobbat i flera år här. Det behöver således inte medföra i en utvisning på dessa grunder.
3, Vad har du fått denna källa ifrån? den där wanted bilden???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in