Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
on topic: Fortfarande ingen som helst info om hur mordet gått till?

Kan alltså vara påkörningsolycka, överfallsvåldtäkt, diskussion som spårat ur, inbrott som upptäckts av Lisa eller till och med så att Lisa och GM bestämt träff för dom lärt känna varandra tidigare under veckan. (Kan även till och med vara så att det är en annan GM än polackerna, men det mesta tyder väl dock på att polisen hittat rätt). Finns det överhuvudtaget någon info om mordplats etc?

Alltså det börjar bli sjukt tröttsamt om alla er pajaser som tjafsar om olycksfall. Polisen har inatt anhållit 2 män misstänkta för MORD, rubricering MORD. Kvinnan är misstänkt för grovt skyddande av brottsling.

Det är inte på tal om någon jävla olyckshändelse. Släpp det och läs på om brott och straff i Sverige.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemTillJul
Jag fattar inte varför dom inte bankat in alla dörrar och sökt igenom alla byggnader i närområdet från första början?

Om man vill hitta henne vid liv så är det väll med största sannolikhet att hon har förts in och hålls gömd i en byggnad? Nu får vi reda på att byggnaden bara ligger 300m från caféet, detta går fan inte in för mig asså..
Byggnaden där gästarbetarna togs låg 300m ifrån. Men kroppen tror jag hittades ca 1.5km därifrån?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Polisen har kallat till pressträff kl. 12.00.
Hur mycket tror ni dom kommer gå ut med? trots allt en aktiv utredning

Tror dom kommer gå ut med vart hon hittades och fynden
Medlem
pancoitalianos avatar
Citat:
Jag fattar inte varför dom inte bankat in alla dörrar och sökt igenom alla byggnader i närområdet från första början?

Om man vill hitta henne vid liv så är det väll med största sannolikhet att hon har förts in och hålls gömd i en byggnad? Nu får vi reda på att byggnaden bara ligger 300m från caféet, detta går fan inte in för mig asså..

Eftersom det inte bara går att banka in dörrar hur som helst, speciellt i folks hem, människa
2015-06-13, 10:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Det är miljonfrågan verkligen.. Chansen finns ju att dom har flyttat på henne också.

Obegripligt. Det första man gör är ju att genomsöka alla bodar,ladugårdar med en radie av 1 km från cafèet. Hade dessutom tillgång till massor av hundpatruller.
Medlem
anoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biepa
Jag tar föregivet att spårhundarna sprungit runt alla närliggande byggnader. Nu är väl maskinhallen ca 2km bort så det kanske var utanför sökområdet men det skulle kännas väl snål tilltaget med tanke på hur lite hus som ligger där. Hade spårhund här för några dagar sedan och den sprang in på tomter, buskar och överallt med polisen gående på gatan utanför.

hundar som söker efter försvunna människor och hundar som söker efter avlidna har 2 olika träningsbakgrunder.
En sökhund registrar långt ifrån alltid en avliden person, eftersom kroppen förlorar den aktuella doften efter drygt 24h och ses mer som ett objekt av hunden. Därav specialutbildade likhundar som är fantastiska på att hitta avlidna människor, väldigt länge efter att dom avlidit.
Medlem
tjocken332s avatar
någon som vet om ar*e jö*sson har hörts mer med tanke på att dom som förmodligen har bragt flickan om livet bor på hans mark? har redan ifrån början haft misstankar mot honom..
2015-06-13, 10:52
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Hur kan man vara så korkad att man inte gräver ner kroppen eller slänger den i havet? Nu är de ju körda när dna analysen kommer tillbaka.

ibland är det väl bra att folk är dumma.
För utredningen.
2015-06-13, 10:52
Medlem
softmyntets avatar
Citat:

Tror du missuppfattat lite här nu. Vi vet egentligen inte exakt vart kroppen hittades men denna trio som är misstänkta greps i ett hus 300 meter från cafét.

Polisen lär förmodligen talat med dom innan (om dom varit hemma) annars tycker jag med det är konstigt. Är inte speciellt tätbebyggt där så borde gå snabbt att gå igenom husen i närheten.
2015-06-13, 10:53
Medlem
Deferos avatar
I den här tråden dök spekulationer om att det kunde röra sig om eventuella gästarbetare som arbetade mitt emot caféet redan upp ganska tidigt.

Någon som har koll på när den saken nämndes först? Det som numera senare visat sig kanske stämde exakt.
Medlem
nousernameneededs avatar
Hur stor chans är att dessa vidriga horor får straffrabatt? och när kommer dessa vara ute igen i samhället?
Jag kan bara hoppas och be att polisen "tar ett snack" bakom stängda dörrar.
Medlem
David_Ss avatar
Jag tycker brottsrubriceringen på den 3e personen borde vara:
Medhjälp till mord! förmodligen är det kvinnan som är anhållen misstänkt för skyddande av brottsling. Den feta horan ska fan inte komma undan med en så lätt åtalspunkt oavsett!
Hon är säkerligen inblandad och säkert varit den som lurade in LH så att de andra kunde våldta o mörda LH. Fyyyyy faaaan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in