Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumanpuma
För det första, inte samma lada och för det andra ska det va på ett ställe de redan sökt
Kan ju tycka godset skulle vatt prio ett. Om de redan sökt ännu mer IG.
Bara göra som i USA, banka in alla dörrar o vända upp o ner på alla hus i närheten.
2015-06-13, 10:36
Medlem
DjPuttes avatar
En fråga var från fyndplatsen ligger närmsta rättsmedecin där dem kommer genomföra en obduktion av kroppen???
Är det Skövde eller??
2015-06-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hundar spårar inte bara - utan vindar också.
I sök kan en hund som vindar alltså uppfatta dofter som kommer mycket långt bort ifrån.

600 meter är INTE ett för stort avstånd - det avgörs snarare av hur terrängen ser ut och hur vinden går om hunden kör vindsök och inte spår.
Jag tar föregivet att spårhundarna sprungit runt alla närliggande byggnader. Nu är väl maskinhallen ca 2km bort så det kanske var utanför sökområdet men det skulle kännas väl snål tilltaget med tanke på hur lite hus som ligger där. Hade spårhund här för några dagar sedan och den sprang in på tomter, buskar och överallt med polisen gående på gatan utanför.
2015-06-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Jag tycker att polisens har gjort ett bra jobb. När de tre misstänkta hämtades in måste polisen ha haft information som varken fb eller media haft. Det kan vara resultat från krimlab, inre spaning, analys av fynden osv som lett fram till insatsen. Den information som polisen släppt offentligt har varit mycket knapphändig, vilket är professionellt, de ska inte ge efter för mediahyenor så att en känslig utredning riskerar att störas.

Ja, jag håller med deg.

Det kan verka som många FB-postare icke fattar hur mycket som faktisk händer i en stor utredning som detta. Det man ser i media - och antal poliser man ser på TV - är jo bara en liten del av totalen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
"Rasister" och "antirasister" - måste ni göra upp här i tråden? Här söker man efter fakta och meningsfulla ideer. Det spelar ingen roll om gm är svenskar eller polacker, det viktiga är att i vår tid ökar antalet mänskliga rovdjur från att länge varit ungefär konstant.

Innan mordet på Olof Palme hade byggnadsarbeten som dessa gjorts av svenska, fackanslutna arbetare, vare sig de var födda i Sverige eller inte. Nu förtiden anlitas öststatsligor som arbetar och bor billigt och som har olagliga extraknäck.

LH dödades säkert redan på söndagen, trots familjens och polisens snabba ageranden. Polisens och MSP arbete har varit en bragd, de som klagar vet ingenting om verkligheten.

Helt rätt! Att det är polacker som gjort det är inte huvudpoängen. Däremot handlar det om vad vi i Sverige själva kan PÅVERKA.. Varför finns folk från Östeuropa här och gör hantverksarbete när svenskar gjorde detta för 20 år sedan? Vi har en arbetslöshet på 7 %..

Sedan vet vi att kriminella ligor från Östeuropa huserar i hela Sverige. Såhär hade vi inte det för 20 år sedan.

Att jämföra med Anders Eklund är inte relevant då han är svensk medborgare.. Vi kan bara göra åt något som vi själva kan påverka. Vi kan påverka om gästarbetare skall komma hit eller inte.

Lisa blev ( med största sannolikhet) utsatt för våld av gästarbetare.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Jag tror inte det har gått så brutalt till som många här inne vill tro, det brukar oftast inte vara fallet när det är 3 personer inblandade varvid 1 är en kvinna.

Men asså kvinnan behöver ju inte va inblandad i själva dådet, de räcker ju med att hon e hemma och att dom sitter där på kvällen och berättar de för henne, och att hon inte väljer att gå till polisen
Medlem
Secs avatar
Det som har kommit fram i förhören så här långt är att det verkar ha varit en impulsgrej. En av männen har erkänt inblandning i händelsen men förnekar mord. Får väldigt knapphändiga andrahandsuppgifter av en med insyn i utredning så ber om ursäkt för så lite information. Postar givetvis mer när jag hör nåt.

Nej, jag trollar ej. Se min tidigare post om att kroppen hittats ( långt innan presskonferensen)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyflugan
Men tror ni inte som den käre Leif Gw säger- håll det enkelt.....
Lisa vart våldtagen o dödad redan i ladan mittemot. kanske av en person som baxade in henne i bilen o körde iväg medans han funderade på hur han skulle lösa detta nu?

Efter en våldtäkt kan jag tänka mig att lite av frustrationen/agressionerna släpper.

Jag tror hon gjorde motstånd. Gärningsmannen lyfter först henne och drar iväg henne till en skymd plats , ladan?
När våldtäktsmannen bestämt sig, så gör han allt för att avsluta processen och jag tror att det redan är här hon avled.
Troligtvist strypt och misshandlad. Därefter handlar det bara om att gömma kroppen.
2015-06-13, 10:38
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Kommer polisen vid pressträffen som skulle vara kl 12 komma med någon ytterligare information?
Motiv? Händelseförloppet borde vid detta slag vara någorlunda kartlagt? Bevisning?
Eller blir det bara mer "inga kommentarer"?

Blir nog fortsatt mycket inga kommentarer / vi har anhållit tre personer och de ska förhöras och ev åtal får åklagare ta ställning till när hela bevismaterialet har sammanställts / utredningen fortsätter / i övrigt inga kommentarer

I nuläget vet vi ju inte om dessa tre med säkerhet är MGM, så de kommer troligtvis att lägga till att de fortsatt "arbetar brett" för att få utredningen att gå framåt.

Tveksam om de har händelseförloppet kartlagt, utan mer att de har misstankar om vad som kan ha hänt. Förhören med de tre kommer att ske med tolk om jag fattat det rätt .
Tror även att gräddfilen nu tas bort för material som redan är inne och övrigt som kommer lämnas in
Medlem
KuKluxKlans avatar
Nu väntar vi bara på Oisin Cantwells analys av brottet. Det äcklet sitter väl och knåpar ihop en bortförklaring även till detta brott. Han har ju en förmåga att göra det. Spyan Oisin.
Medlem
Caféägaren står och intervjuas i Expressen med gråten i halsen, kan knappt få fram ett ord. Vad fan, låt henne vara nu era gamar.
Medlem
hnkls avatar
Ja då var det som man förstod, hon är inte vid liv längre. Mycket tragiskt!

Jag tror tyvärr att Lisa har varit död sedan första dagen. Något hände där vid moppen efter första SMS:et. De två männen tog med henne till ladan där ena handsken fanns. Väl där inne utnyttjades hon nog sexuellt av båda männen. Dödsorsaken är kvävning, hon blev strypt till döds.

Männen förde sedan bort henne med bil och längst grusvägen och slängde ut hennes tillhörigheter från bilen och antingen dumpade kroppen i ladan som hon troligtvis hittades i eller så la de dit kroppen någon dag senare och man förvarade kroppen i antingen bilen eller i hemmet.

Hoppas på en snabb utredning med erkännande och hårda straff!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in