Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradbrud
Hur fan kan man ha missat detta hus efter fem dygn? Eller är det något specifikt fynd som knyter dem till platsen?

GM kanske har flyttar omkring på BP under nattetid?
2015-06-12, 23:39
Medlem
Dimaks avatar
Nytid Kvart över 12 12:15
2015-06-12, 23:40
Medlem
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185500

TV4 sänder också live just nu. Förprat med Hasse Aro
Medlem
Craig.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Med risk för att råka outa mig så är jag väldigt kortfattad. Kvinnan som har tagits till förhör är namnet som har figurerat i tråden, är dock högst tveksam gällande hennes inblandning.

Det är frågan om en lite äldre kvinna och en mycket trevlig och älskvärd individ, kan sätta mitt liv på att hon inte har deltagit i något eventuellt brott.

Båda männen är ursprungligen från Polen men båda har ett förflutet med arbete i Storbritannien och Norge.De är bröder och kommer från Gdansk, de heter Maciej och Kryzstof och yngre brodern Kryzstof är en problematisk individ och av egen erfarenhet kan jag säg att han är väldigt mån om att hamna i konflikter.
De är alltså inte från Litauen utan från Polen. Att den ena jobbat i Norge låter ju rimligt med tanke på att en av männen hade en tröja med en logga från det norska fruktföretaget Bendit.
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Jovisst de ska kidnappa nån 200 meter därifrån de bor och jobbar låter troligt. Hur ofta har det hänt att främmande personer kidnappas för att säljas som sexslavar?

Om man saknar omdöme och är oförmögen att förstå konsekvenserna av sina handlingar så kan man göra vad fan som helst. Addera narkotika och starksprit på det så uppstår problem.
Medlem
Hur långt ifrån är ladan caféet? Om det är nära kan jag tycka att det är konstigt att det tagit så många dagar att undersöka den.
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Någon flashbackare som vill skapa en tråd som handlar om hatet mot GM. Jag vill gärna ha en tråd där man kan skriva av sig sitt hat mot dessa skräpmänniskor. Är både ledsen och förbannad! Kan förstå varför brottslingar torteras i andra länder.

Vem sänder den bästa sändningen? Svt eller expressen?

Hasse Aro nu i TV4

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=3185500
Medlem
otukts avatar
Den tidigare presstalesmannen från polisen som jobbat hela dagen stämplade ut just innan en press träff utlovades. Så nu väntar vi på en presstalesman som kör från Göteborg.
Rätt ska vara rätt i sosse-Sverige. Brottslingar ska förhöras först efter lunch och presstalesmän vill ha ob kvall utfall de ska fortsätta jobba natt.
2015-06-12, 23:41
Medlem
"Polisens förtydligande: detta är inte en pressträff utan en möjlighet för media att kunna ställa frågor på plats fr.o.m. ca kl. 23:30." http://www.skaraborgslanstidning.se/artikel/356235/folj-senaste-nytt-om-forsvunna-lisa-17

Inget större alltså? Isåfall hade väl polisen inlett presskonferensen med att gå ut med den informationen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Det är frågan om en lite äldre kvinna och en mycket trevlig och älskvärd individ, kan sätta mitt liv på att hon inte har deltagit i något eventuellt brott.

Om hon nu är så älskvärd och trevlig borde hon väl kunnat gå till polisen tidigare? OM detta.. För anledningen till att hon är införd till polisen är ju ganska tydlig att Polisen tror att hon har info om detta. Känns inte älskvärd som ett bra ord att använda.
Medlem
NirvanAs avatar
Skulle gissa att den är framskjuten pga att man hittat kroppsdelar, och väntar på DNA-bevisning så man är helt säker.
2015-06-12, 23:42
Medlem
Xunders avatar
Att de flyttar fram presskonferensen tyder tyvärr inte på något positivt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in