Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 10:45
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Caféägaren står och intervjuas i Expressen med gråten i halsen, kan knappt få fram ett ord. Vad fan, låt henne vara nu era gamar.

Mm såg det, det var inte första gången som expressens rapportering passerade gränsen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Är det bekräftat att det är personer med utländsk härkomst som är skäligen misstänkta för det här brottet? Finns det något media har gått ut med gällande detta?

Tänker eftersom så många skriver om just deras ursprung.
Förutom mörkena på kläderna så känns det som det är svenskar.
Det är bekräftat av Aftonbladet.
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kan ju ha varit de anhållna som berättade vart kroppen fanns. Det var ju inte så långt efter gripandet som man fick info om att kroppen hittats. Jag lider med hennes familj.
Kanske kvinnan avslöjade var LH fanns.

Jag har letat efter uppgiften om hon hittades ute eller inne, men hittade inget. Kah de ha förvarat henne inomhus, t.ex i en frysbox?

Det sägs att de gripna är i 30-årsåldern, men passar verkligen 42-åringen in då?
2015-06-13, 10:46
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Är det bekräftat att det är personer med utländsk härkomst som är skäligen misstänkta för det här brottet? Finns det något media har gått ut med gällande detta?

Tänker eftersom så många skriver om just deras ursprung.
Förutom märkena på kläderna så känns det som det är svenskar.

Hasse Aro uttryckte det ganska bra "Man ser det man vill se.", som han sa ett par år sedan när det handlade om förutfattade meningar gällande sånt här.

Dom kunde ju inte tala svenska, så jag har svårt att tro att det skulle vara svenskar som blev gripna.
2015-06-13, 10:46
Medlem
Koyaks avatar
Polisen har kallat till pressträff kl. 12.00.
Hur mycket tror ni dom kommer gå ut med? trots allt en aktiv utredning
2015-06-13, 10:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det behöver inte vara ett mord; det kan lika gärna vara ett simpelt dråp. Till exempel någon fikasugen som kom till caféet som Lisa hade stängt och insisterade på att hon skulle öppna vilket ledde till bråk. Eller någon som ville stjäla dagskassan och blev förbannad när hon satte sig till motvärn. Olyckan kan komma i olika skepnad. I det här fallet har hon råkat möta fel person vid fel tidpunkt men hon kunde annars dött i en trafikolycka på vägen hem. Slutresultatet är lika tragiskt.

Jag känner sådant medlidande med hennes föräldrar. Mina tankar är med dem. Vilken smärta att förlora en dotter som man älskat och hjälpt genom livet i 17 år. All den tid, jobb och kärlek som de investerat för att ge sin dotter en bra start på sitt liv. Jag tänker på alll den självuppoffring som varje kärleksfull förälder gör med en förhoppningsfull glädje inför framtiden; blöjbyten, barnvagnsdragande, födelsedagskalas, handling, matlagning, städning, läxläsning. En dotter som precis stod på tröskeln till ett eget liv.

Föräldrarna har sett årens studentflak och sett fram emot att det var deras dotters tur nästa år. De har förväntansfullt sett fram emot att hon ska avsluta sina studier, hitta ett bra arbete och en finna sin livskamrat. De har sett fram att på ålderns höst få umgås med barn och barnbarn. Nu blev det inte så för döden är oåterligkallig. Jag hoppas att föräldrarna i all sin smärta känner en viss tröst i att hela svenska folket delar deras sorg. Om Lisa hade dött i en trafikolycka på vägen hem hade det på sin höjd blivit en liten notis i tidningens marginal.

Är det någon som vet om hon var enda barnet också, till råga på eländet?
Medlem
Jag fattar inte varför dom inte bankat in alla dörrar och sökt igenom alla byggnader i närområdet från första början?

Om man vill hitta henne vid liv så är det väll med största sannolikhet att hon har förts in och hålls gömd i en byggnad? Nu får vi reda på att byggnaden bara ligger 300m från caféet, detta går fan inte in för mig asså..
Medlem
Tänk om Lisa var vid liv första gången Polisen var och knackade på dörren...

Dom lär ju ha haft en bra funderare på vad dom ska göra med henne om detta nu var våldtäkt osv. Menar, om detta var första gången dom här gjort någonting liknande tror jag det tar emot jävla mycket att döda någon om dom inte är psykiskt sjuka såklart.

Och handsken i ladan kan ju bero på att hon blev jagad och sprang den vägen?

Men att sprida ut bevis mot sin egen bostad, hur inkompetent kan man vara?

Och att det verkar som om någon har planterat ´´fynd´´ på ställen som redan är genomsökta är ju så jävla idiotiskt det kan bli. Nej fy-fan. Sverige, en sjunkande jävla båt med inkompetenta politiker som gör efter vad dom anser vara bäst utifrån deras personliga åsikter och inte vad som egentligen är bäst för Sverige.

Och tycker folk borde sluta anklaga Polisen för att göra ett dåligt jobb, jävla enkelt för er att säga. Dom gör det dom kan... Och det är bra jävla mycket mer än er.
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Vi kan nog förvänta oss svar på dem mesta frågorna skulle jag tro.
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak

Dom kommer förmodligen säga att det är klart att det är Lisa dom hittade, igår sa dom väl att dom misstänkte att det var flickan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnkl
Ja då var det som man förstod, hon är inte vid liv längre. Mycket tragiskt!

Jag tror tyvärr att Lisa har varit död sedan första dagen. Något hände där vid moppen efter första SMS:et. De två männen tog med henne till ladan där ena handsken fanns. Väl där inne utnyttjades hon nog sexuellt av båda männen. Dödsorsaken är kvävning, hon blev strypt till döds.

Männen förde sedan bort henne med bil och längst grusvägen och slängde ut hennes tillhörigheter från bilen och antingen dumpade kroppen i ladan som hon troligtvis hittades i eller så la de dit kroppen någon dag senare och man förvarade kroppen i antingen bilen eller i hemmet.

Hoppas på en snabb utredning med erkännande och hårda straff!

Det låter som ett troligt scenario.
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så kommer det bli som vanligt i media nu? Det var ingen svensk som Eklund så nu blir det typ knäpptyst om de skyldiga för att folk så snabbt som möjligt ska glömma bort det. Förmodligen annars ska vi ju få se artiklar varje dag framöver om dessa män men tror knappast så blir fallet...

Eklund hamnade i tidningarna ganska snabbt, men det berodde på att han erkände bara några dagar efter gripandet. Man brukar inte hänga ut misstänkta i Sverige vare sig de är svenskar eller utlänningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in