Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Asså vad fan tänker folk med egentligen? Varför i HELVETE skulle dom kastat ut LHs saker på ställen som leder _PRECIS_ till deras äckelhus? Fråga inte om källa nu, någon länkade innan och ni har karta på vart alla fynd hittades. Alla fynd är på vägen mot deras hus.

LH stackaren har väl legat i bakluckan och lyckats öppna o slänga ut saker. Smart tjej som förstog att polisen skulle slå till. Hon visste däremot inte att dom är så dumma att dom inte stormar huset närmast brottsplatsen samma kväll. Eller så har dom med mening inte stängt backluckan för att ge flickan luft så hon inte ska kvävas eller något i förtid. Tror själv på det första jag skrev.

Fattar inte hur alla här tror dom spred ut allt själv när alla fynd leder exakt till deras hus.

Tänk om de är oskyldiga och GM ägnat sina nätter till att vilseleda polis och mps. Kan även vara som du säger
Medlem
R.Victorianos avatar
TV4 hade någon intervju med polisens presstalesperson,men ljudet fungerande inte, det var ny information om kroppen, någon som vet vad det var?
Medlem
Polisen bekräftar nu att det är Lisa som hittats.

Http://m.nlt.se/Default.aspx?pageid=1361&parentid=0&link=1.4066144
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Frågan är ju snarare vad personer som dig tänker med. Du får det att låta som att det är en dagisklass som ska ut och leta. Det här är utbildade, duktiga poliser, väldigt många poliser dessutom. Hade det varit så simpelt som du får det att låta som "att dom bara hade kunnat storma huset närmast brottsplatsen" så hade dom självfallet gjort detta.

Vi är alla upprörda och ledsna över det inträffade, men sluta skylla på invandrare och polisen.

Okej, men nu till min tes och stora fråga. Varför tror alla att dom skulle sprida alla deras saker i riktning till deras hus? Fan att vi inte tänkte ut detta tidigare !!!! Besviken
2015-06-13, 09:31
Medlem
Jo men inte för denna typen av brott. Du verkar ha noll koll, jag håller m ed den som skrev för ett litet tag sen och tippar på runt 20 år.
2015-06-13, 09:32
Medlem
DickeFixs avatar
Det behöver inte vara ett mord; det kan lika gärna vara ett simpelt dråp. Till exempel någon fikasugen som kom till caféet som Lisa hade stängt och insisterade på att hon skulle öppna vilket ledde till bråk. Eller någon som ville stjäla dagskassan och blev förbannad när hon satte sig till motvärn. Olyckan kan komma i olika skepnad. I det här fallet har hon råkat möta fel person vid fel tidpunkt men hon kunde annars dött i en trafikolycka på vägen hem. Slutresultatet är lika tragiskt.

Jag känner sådant medlidande med hennes föräldrar. Mina tankar är med dem. Vilken smärta att förlora en dotter som man älskat och hjälpt genom livet i 17 år. All den tid, jobb och kärlek som de investerat för att ge sin dotter en bra start på sitt liv. Jag tänker på alll den självuppoffring som varje kärleksfull förälder gör med en förhoppningsfull glädje inför framtiden; blöjbyten, barnvagnsdragande, födelsedagskalas, handling, matlagning, städning, läxläsning. En dotter som precis stod på tröskeln till ett eget liv.

Föräldrarna har sett årens studentflak och sett fram emot att det var deras dotters tur nästa år. De har förväntansfullt sett fram emot att hon ska avsluta sina studier, hitta ett bra arbete och en finna sin livskamrat. De har sett fram att på ålderns höst få umgås med barn och barnbarn. Nu blev det inte så för döden är oåterligkallig. Jag hoppas att föräldrarna i all sin smärta känner en viss tröst i att hela svenska folket delar deras sorg. Om Lisa hade dött i en trafikolycka på vägen hem hade det på sin höjd blivit en liten notis i tidningens marginal.
2015-06-13, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Så länge man inte har någon skäligen misstänkt så behövs inget åklagarbeslut för husrannsakan. Det tar polisen i så fall eftersom polisen i det läget - i de allra flesta fall - är förundersökningsledare.

Korrekt
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Mycket märkligt, jag har en dotter vars pappa är från albanien, dock ser hon ut som vilken svensk tjej som helst. Måste väl vara "hel" då om det ska synas menar jag..

Som mamma ser du antagligen något annat än vad omgivningen ser.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Förekom det misstankar i tråden mot polackerna innan gripandet?

Jag med flera andra kloka flashbackare, påpekade redan på måndagen att det rör sig om Öststatare av någon typ. Någon nämnde till och med redan i måndags gästarbetarna som bor i närheten. Polisen och media osv som kastat skit på oss flashbackare borde lyssnat på oss tidigare, då hade Lisa redan hittats efter nån dag. Men halva flashback envisades om att likt en pöbel anklaga och jaga svenske twittermannen JV som endast begått det grova brottet att visa kuken på twitter. De flesta som ville se han som GM var antagligen på vänster sidan, nu ser du samma folk beklaga sig över att flashbacks fördomar bekräftas återigen. De som nu säger "etnicitet på gärningsmännen spelar ingen roll det kunde lika gärna varit svenskar"
2015-06-13, 09:36
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Blir GM dömd för mord så blir det inga 10 år, snarare 18 år.
Har mordet varit utdraget och plågsamt blir det livstid dvs normalfallet 24 år.

Att läsa det där får det att krypa i hela jävla kroppen på mig av ilska.. Det där är ju inte ens ett straff. (i relation till brottet)

Jag har alltid velat se mig själv som human, men när något sådant här händer kan jag inte hjälpa att önska att gärningsmännen ska gå en lång och plågsam död tillmötes som straff.. Hade det varit min dotter eller syster hade jag aldrig någonsin kunna finna frid om de här smutsiga avskrapen till människor blev daltade med, med ett sådant fängelsestraff
Medlem
Kommer polisen vid pressträffen som skulle vara kl 12 komma med någon ytterligare information?
Motiv? Händelseförloppet borde vid detta slag vara någorlunda kartlagt? Bevisning?
Eller blir det bara mer "inga kommentarer"?
Medlem
Har följt denna händelse sen i söndags och även läst allt som skrivits i tråden.

Tror aldrig jag mått så dåligt av en nyhet som den som kom igår kväll att en avliden person hittats. Kan inte ens föreställa mig hur de anhöriga mår. Är så otroligt arg, ledsen och förtvivlad över det som hänt.

Att personerna är anhållna för mord och inte dråp visar ju också på att de hade uppsåt att döda Lisa, vilket gör det ännu mer vidrigt.

Hoppas att de inte förgrep sig på henne och att hon bragdes om livet på ett sätt som minimerade lidande. Visar det sig att de förgripit sig på henne och skändat hennes kropp vet jag inte vad jag gör. Hoppas verkligen inte heller att hon suttit vid liv där vid Martorps gård flera dagar för att senare avlida strax innan polisen kom.

Hoppas de vidriga as som gjort detta får sitta resten av sina liv i ett riktigt pissigt fängelse i sitt hemland och att all livsglädje och frihet tas ifrån dem för all framtid. Vill inte att en enda svensk skattekrona ska gå till deras uppehälle i svenskt fängelse.

Vila i frid Lisa Holm, du togs ifrån denna jord alltför tidigt.

Kommer aldrig glömma denna händelse.

Och till slut, vad har fri rörlighet inom EU tillfört Sverige som är positivt? Svart otäck arbetskraft från öst och tiggare är det enda jag ser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in