Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:03
Medlem
Detta har framkommit på presskonferensen (13/6):
Missing People kallade till sig polis för man gjort ett fynd. När polisen kommer dit uppmärksammar man de två män som nu är anhållna för mordet och "säkrar" dem (på grunder som ännu ej är offentliga), då männen rör sig från fyndplatsen (500 m).

Spekulation kring vad som väckte polisens misstanke:
Fyndet måste ha gjort det intressant för polisen att kolla upp dessa två män. Kan det vara så att
männen höll på att gräva en grav, blev avbrutna av Missing People som strax därefter upptäcker att det grävts. När polisen närmar sig det som Missing People angivit som något som liknar en grav, ser man två män som snabbt drar sig ifrån detta område.

Fråga:
Vad talar för respektive emot den teorin?
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Har det framkommit när hon avled? Alltså om hon var vid i liv i ett par dagar eller dödades i samband med att hon försvann?

Vi vet inte när hon dog, eller hur hon dog. Förhoppningsvis kommer obduktionen att ge de svaren.
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Så dom är inte häktade? Betyder de att de kan åka till polen eller vad fan de vill nu då eller?

Nej, gripna eller anhållna https://polisen.se/Lagar-och-regler/Misstankt-gripen-anhallen-haktad/
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastard666
Jag sa redan i början på tråden att man skall kolla byggarbetarna men avfärdades som dum i huvudet ungefär.
I min värld borde polisen riktat sig in på dom direkt ,då om dom drar ifrån landet så går det troligtvis inte få tag på dom mer.
Lider med familjen och riktar en stålskodd känga till politikerna: Är det inte dags att lägga ner dom öppna gränsernas politik.
Vi får in kreti och pleti i landet totalt utan kontroll.

Även jag nämnde personer i området med god lokalkännedom.
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4N0NYM
Precis så jag tolkade det också. Insatsledaren försade sig lite
Ja jag minns att polisen stoppade folk som spatseade runt området till synes utan orsak. Bra jobbat insånt fall av polisen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Helena Trolläng ville inte kommentera var kroppen hittades, däremot sa Martin Fredman att det gjorts husrannsakan och att kroppen då hittats. Alltså har kroppen hittats i en bostad

Journalister på plats sa att de syntes fotoblixtar innifrån byggnader så ja.
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeth
Nej, det är helt logiskt att göra det fram tills domen. Du förstår säkert varför.

Jo, så är det förstås, men inte ens efter domen kommer det komma ut i media. De kommer väl stå något i stil med "en man runt xx år gammal..." och möjligtvis en pixlad bild.
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Helena Trolläng ville inte kommentera var kroppen hittades, däremot sa Martin Fredman att det gjorts husrannsakan och att kroppen då hittats. Alltså har kroppen hittats i en bostad
Eller i ett uthus/lada.
2015-06-13, 14:04
Medlem
Citat:
Jag sa redan i början på tråden att man skall kolla byggarbetarna men avfärdades som dum i huvudet ungefär.
I min värld borde polisen riktat sig in på dom direkt ,då om dom drar ifrån landet så går det troligtvis inte få tag på dom mer.
Lider med familjen och riktar en stålskodd känga till politikerna: Är det inte dags att lägga ner dom öppna gränsernas politik.

Vad baserade du att de skulle granskas på? Dina fördomar eller faktiska skäl till misstanke.
Statistiskt sett är det ju anhöriga som är de mest troliga förövarna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Gärningsmännen kanske försökte förmå MP att söka på annat håll när de kom för nära Lisa. Detta skulle i så fall givetvis få polis att vilja granska dessa närmare.

Ja, så kan det vara.

Jag tyckte att det lät som om de hittade Lisa i ett område i närheten av var de misstänkta plockade upp. Kanske i deras hus? Eller har vi fått det bekräftat att hon hittade i ladan som det tidigare talats om i tråden?
Medlem
Citat:
Inte bestämt bostad, men byggnad ja. Maskinverkstaden.
Medlem
Citat:
Det gjorde de också, men eftersom de ville finna henne levande så spanade de diskret på deras rörelser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in