Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-11, 23:17
Medlem
Är det bara jag. Eller känns det som att polisen redan drar ner på resurser? Märkligt att lämna området helt obevakat. Eventuellt en GM ser det på tv. Och ser sin chans att städa upp?
Medlem
tjenaretjenares avatar
En lista på arbetskamrater och pojkvänner hade ju kunnat vara till nytta.
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REGGAEJAM
Är det möjligt att fallet 1992 och detta fall hänger ihop på något sätt? T.ex samma GM?
Teoretiskt ja,GM från Helena fallet kan ha åkt dit för andra brott och suttit inne,eller varit inne i psykvårds svängen.
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Hittades kvittot i ladan under andra avspärrningen?? Det e i så fall mkt underligt.

Ja de öppnade upp avspärrning sen stängde de igen pga kvittot, men hur stor e chansen att hon ens varit inne i ladan när de ska ha blåst kuling under kvällen, kan de ha blåst in?
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Enligt min syn på det hela så återfinns GM hos BOs vänskapskrets - kanske en försmådd och avvisad fd. pojkvän, eller någon som ville vara det. Att detta skulle vara random tror jag litet på. Litet samhälle, lätt att se utbölingar tassa omkring. Infödda kan lättare "spana" på caféet x antal ggr utan att misstänkas. Kolla klientelet som varit där den senaste tiden och man kommer troligtvis finna GM där. Ingen idé att krångla till det. Detta har naturligtvis polisen i åtanke och genomfört, men inte alla i tråden verkar inse detta...

Hon har mest sannolikt blivit inlurad i ett fordon och att hon är död är långt ifrån klart, även om jag börjar tappa hoppet. Kanske lurade BO att något hänt hennes familj? Det sannolikt snabba förloppet tyder på något sådant. Hon skulle troligtvis aldrig lämna mopeden olåst annars. Sakerna som hittats kan ha lagts ut utav GM och dess placering betyder egentligen ingenting - kan vara dimridåer, helt enkelt. Allt för att polisen, som nu också görs, skall leta på fel plats och lägga resurserna där de egentligen inte behövs. Hon kan vara många mil ifrån caféet nu.

Hoppas och tror att hon bortrövats av en förvirrad och trånande yngling. Ungefär i samma ålder som hon själv. Alla avvikande och störande incidenter som BO varit inblandad i det senaste året är givetvis av intresse. Detta brott bär inte slumpens prägel över sig. Att GM är väl bekant med både brottsoffer och omgivningarna är för mig fullständigt glasklart!

Hoppas verkligen detta löser sig och hon hittas oskadad och vid liv! GM kan vara så gravt störd så att han genomgått allt detta endast för att få prata med henne, i lugn och ro och därmed förklara sin syn på deras "förhållande"...
2015-06-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nex.182
jag kommer inte fram till nån riktigt bra anledning till varför hennes prylar skulle vara utspridda över hela området. delar av prylar som tyder på nån kamp, det borde nån hört. har nån knockat henne och burit runt på henne? har gm gått runt o stött ut saker? skulle man va så kall så man strosa runt där efter dådet och kasta hennes saker på olika platser.

just den biten att hennes saker ligger utspridda som om nån sprängt henne pekar för mig mer på att hon fejkat nåt. men polisen verkar ju vara av annan uppfattning o dom har då mer koll än mig.

Men är det verkligen hon som satt nykeln i moppen då? Har hon ens stått vid moppen när de hände? Det vet vi inte Helt 100. Kanske bara vill förvirra o få d att se ut som detta. Har dem kollat inne på cafet, kanske drog med henne in där om hon hade nyklar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zosmasta
Är det bara jag. Eller känns det som att polisen redan drar ner på resurser? Märkligt att lämna området helt obevakat. Eventuellt en GM ser det på tv. Och ser sin chans att städa upp?

Han städar nog inte, han stökar nog mer ner !
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Undrar vad den här polisinsatsen kostar skattebetalarna, Är det så att hon bara har lurats vilket man hoppas på, så borde hon få ett stort skadeståndskrav på sig..
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Det är inget märkligt med kollegornas intervjuer.
Och ja, jag är en tillräckligt slipad beteendevetare och har studera intervjuerna.
du tycker inte det är märkligt att hon först säger "att den försvunna personen konstaterar att det inte finns mer att göra så hon beslutar sig för att gå, och säger hejdå" om det är så att alla tre redan står vid dörren för att låsa. Då är det väll jävligt uppenbart att inget finns kvar att göra mer än låsa. Det hon säger först indikerar ju på att hon drog före dom.
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zosmasta

Jag tror verkligen inte någon åker och städar upp med denna bevakning.
Medlem
Att hon skulle ha flytt "för att slippa sitt nuvarande liv ett tag" kan nog uteslutas.

1. Om hon planerade att hämtas upp i bil av en kompis, för att försvinna så vore det väl jävligt mycket smartare att mötas upp någon annanstans än typ där folk kommer att reagera ganska snabbt (på att t.ex. mopeden står kvar med nyckeln i)

Det får nog ses som nästan helt uteslutet, i så fall är det ett taffligt försök som lyckats väldigt bra, men nej...just det att moppen stod där som den gjorde tyder på att något överraskat henne. Inte att hon följt en egen plan.
Medlem
Nån som har hört något mer om det var skrik som hade hörts?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in