2015-06-13, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misterblack
Du verkar vara väldigt insatt i E*is liv
Allt detta står på internet (Flashback) .
Citera
2015-06-13, 07:22
Medlem
Vägen fortfarande avstängd när kl va 6.30
Polisen sa att 3 är döda, barnet lever men det är mkt kritiskt.
Inga uppg på ev 4:e el 5:e person
Citera
2015-06-13, 07:25
Medlem
Likbleks avatar
En sak är då säker, det är tur att det sitter så många bombexperter på Flashback

Själv tror jag på gängkrig eller klantiga terrorister. Hur lång tid tar det innan någon politiker eller journalist skyller på SD?
Citera
2015-06-13, 07:27
Medlem
Med den kratern lär deeet dröja innan vägen öppnas igen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...g1434173177946
Citera
2015-06-13, 07:28
Medlem
Arkiaters avatar
Det skedda är extremt oroande! När och var smäller det nästa gång? Kan detta röra sig om annat än terrorism? Vad kommer att avslöja sig när vi får identiteterna på dem i bilen? Skulle bli extremt förvånad om detta visar sig vara någon slags olycka. Det kommer snart vara farligare att vistas i städer som Göteborg eller Malmö, än i Kabul eller Bagdad.
Citera
2015-06-13, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Det skedda är extremt oroande! När och var smäller det nästa gång? Kan detta röra sig om annat än terrorism? Vad kommer att avslöja sig när vi får identiteterna på dem i bilen? Skulle bli extremt förvånad om detta visar sig vara någon slags olycka. Det kommer snart vara farligare att vistas i städer som Göteborg eller Malmö, än i Kabul eller Bagdad.

Nej det kommer det inte att vara. Risken att du eller jag som normala invånare råkar illa ut i liknande saker är försvinnande liten.
Citera
2015-06-13, 07:33
Medlem
ZaphodBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av road__killer
Tror ägaren varit lite snål och fyllt ac anläggningen med gasol

Tro det eller ej, men gasol används som ett så kallat miljövänligt köldmedium i både vissa kylskåp och AAC anläggningar.

Betydligt säkrare än R1234-ypsilon som har väldigt låg antändningspunkt och dessutom bildar Fosgen (giftgas) vid antändning.....

Nej, tacka vet jag gamla hederliga R134...

Mvh, ZaphodB
Citera
2015-06-13, 07:38
Medlem
Greenskys avatar
Kan det vara en vanlig handgranat? Det borde väl inte vara omöjligt att sånt kan florera i kriminella kretsar då automatvapen verkar inte vara helt ovanliga?
Citera
2015-06-13, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Kan det vara en vanlig handgranat? Det borde väl inte vara omöjligt att sånt kan florera i kriminella kretsar då automatvapen verkar inte vara helt ovanliga?

Så där skulle det inte se ut efter en handgranat så nej, något större är det som exploderat här.
Citera
2015-06-13, 07:42
Medlem
cem77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Blir inte en sådan krater i en asfalterad väg av en handgranat eller gasolflaska. Snarare ett par kilo sprängdeg.
Citera
2015-06-13, 07:50
Medlem
Vägen är öppen, och jag åkte precis förbi.. Ingen krater och vägen är inte lagad, så bilden ni hänvisar är en synvilla.. Dock ligger det fortfarande lite bildelar kvar i området..
Citera
2015-06-13, 07:57
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomoreisay
Vägen är öppen, och jag åkte precis förbi.. Ingen krater och vägen är inte lagad, så bilden ni hänvisar är en synvilla.. Dock ligger det fortfarande lite bildelar kvar i området..
Tack, jag har försökt men inte lyckats se någon krater på bilderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in