2015-06-13, 04:34
Medlem
Grandiosos avatar
Sannolikt har dom här svinen haft koll på tjejerna som jobbade på caféet en längre tid
och kanske särskilt Lisa och när då tillfället uppenbarade sig i söndags med en ensam Lisa
på platsen så slog man till. Druckna och pilskna övermannade dom säkert utan större
svårigheter sitt stackars offer och drog iväg med henne snabbt för att göra det dom gått
och fantiserat om.
Alltså en regelrätt överfallsvåldtäkt och innan man ens påbörjat vidrigheterna hade man
nog bestämt sig för att avsluta med ett dödande för man ville inte gärna åka fast senare.
Man stryper troligen sitt offer och har efteråt inga direkta samvetskval över illgärningen.

De är alltså anhållna för MORD och för det krävs starka misstankar onekligen.
Det är nog ingen tvekan om att man hittat rätt personer och är det nu fråga om
polacker och de sedermera döms för brottet så kommer de antagligen att få avtjäna
fängelsestraffen i sitt hemland eller större delar av dem.
Det grundar jag på tidigare fall. Ett exempel är polackerna som rånmördade ett
svenskt lantbrukarpar för ett par år sedan och nu sitter i polska fängelser.

Slutligen lite info om utredningar, förhör, anhållanden och så vidare här nedan:
https://e-justice.europa.eu/content_rights_of_defendants_in_criminal_proceedin gs_-169-SE-maximizeMS-en.do?clang=sv&idSubpage=2
Senast redigerad av Grandioso 2015-06-13 kl. 04:38.
2015-06-13, 04:36
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
OM det nu är så att det är Lisa Holm som är hittad död (Vilket det med allra största sannolikhet är, jag säger OM eftersom att det ännu inte är bekräftat slutgiltigt att det är hon, men ja, det är ju det absolut mest troliga), kan någon berätta för mig vad för typ av brott man gör sig skyldig till om man inte anger sig själv till polisen? Vi vet ännu inte vad som faktiskt har hänt, vi utgår ifrån att de intagna är de skyldiga, och att Lisa är den som har hittats död, så vet vi fortfarande ingenting om vad som egentligen har hänt fram tills dess att hon dog, det enda vi har där är teorier.

Låt gå då att teorin om att det var en olyckshändelse, blir personen då dömd till vållande av annans död eftersom det då förmodligen kanske inte var med flit? Om så är fallet, vad kan man utöver det dömas till när man håller kroppen till personen man vållat livet om i sin egen ägo för att undvika att åka dit?

Detta skulle då innebära att den som är skyldig till det här brottet kan komma ut från fängelset redan efter 2 år? Om jag har fel i detta, svara med konstruktiv kritik gällande det jag skriver och inte något efterblivet svar som att "Det är klart det var med flit, dom har ju våldtagit henne fattar du väl" eller liknande.

Den rättsmedicinska undersökningen kommer förhoppningsvis kunna tydligt redogöra för skadorna som bragt Lisa om livet. Det är hörnstenen i åtalet.

Skräckfallet är Mats Alm, numera Mats mattson som mördade sin sambo och satt 2 år eller nått för brott mot griftefriden .

Så ja det är möjligt.
Medlem
anonymnoss avatar
http://www.friatider.se/tre-omh-ndertagna-i-jakten-p-lisa-holm

sammanställ fakta istället för fantasier.

sluta spekulera så mycket.
Senast redigerad av anonymnos 2015-06-13 kl. 04:38.
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Hur är kroppen efter 5 dygn? Skelett eller har de börjat de ruttna?
Svårt att säga, men helt klart är att kroppen fylls med luft (blir svullen) eftersom bakterier har satt igång processen.
Och det går fort, speciellt när det är varmt.
Tillräckligt fort att det kan vara svårt att identifiera personen.
Men att bli ett skelett tar nog rätt lång tid, några år skulle jag tro.
2015-06-13, 04:37
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Alltså har de inte blivit skelett än? Det är bättre att obducera kroppen innan den ruttnar då man kan se hur hon dödades, om dom inte styckat henne.

Brukar man väl bara göra vid sjukdom. Och hon har förhoppningsvis inte styckats levande.
2015-06-13, 04:37
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
OM det nu är så att det är Lisa Holm som är hittad död (Vilket det med allra största sannolikhet är, jag säger OM eftersom att det ännu inte är bekräftat slutgiltigt att det är hon, men ja, det är ju det absolut mest troliga), kan någon berätta för mig vad för typ av brott man gör sig skyldig till om man inte anger sig själv till polisen? Vi vet ännu inte vad som faktiskt har hänt, vi utgår ifrån att de intagna är de skyldiga, och att Lisa är den som har hittats död, så vet vi fortfarande ingenting om vad som egentligen har hänt fram tills dess att hon dog, det enda vi har där är teorier.

Låt gå då att teorin om att det var en olyckshändelse, blir personen då dömd till vållande av annans död eftersom det då förmodligen kanske inte var med flit? Om så är fallet, vad kan man utöver det dömas till när man håller kroppen till personen man vållat livet om i sin egen ägo för att undvika att åka dit?

Detta skulle då innebära att den som är skyldig till det här brottet kan komma ut från fängelset redan efter 2 år? Om jag har fel i detta, svara med konstruktiv kritik gällande det jag skriver och inte något efterblivet svar som att "Det är klart det var med flit, dom har ju våldtagit henne fattar du väl" eller liknande.

Om?

Det kryllar ju med döda flickor i varje bystuga.

Obduktionen kommer visa hur flickan dog.
2015-06-13, 04:39
Medlem
Svinhudens avatar
"Gästarbetare" var det tiggare som mörda henne?
Senast redigerad av Svinhuden 2015-06-13 kl. 04:44.
2015-06-13, 04:40
Medlem
styrlunds avatar
Först hittar den uppburna gårdsägaren en handske i sina lokaler.
Nu ska det vara en av hans egna EU-slavar som gjort detta, till på köpet i statarlängan på gården.
Känns fel hela grejen.
2015-06-13, 04:40
Medlem
Boggymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
"Gäsarbetare" var det tiggare som mörda henne?
Nej.
2015-06-13, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
Brukar man väl bara göra vid sjukdom.

Alla mistenkliga/unormala dödsfall obduseras vel - så er det i alla fall i Norge.

Obduksjon er jo veldig ofte nyckelfaktorer i en rettssak.
2015-06-13, 04:42
Medlem
Citat:

Olyckshändelse? Nej. Fallet kommer inte gå åt det hållet med tanke på allt. Dådet, försökt dölja, bevisen som spridits ut. Ärligt talat... svinen bakom detta borde avlivas. Vi snackar om en 17 åring. Nackskott är det enda som gäller. Verkligen... jag kan personligen avliva svinet och minuten efter så är mitt liv precis som vanligt. Jag hade inte behövt tänka en sekund över detta.
2015-06-13, 04:43
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RennTech71
Alla mistenkliga/unormala dödsfall obduseras vel - så er det i alla fall i Norge.

Obduksjon er jo veldig ofte nyckelfaktorer i en rettssak.

Kanske stämmer. Man borde dock kunna se utanpå om hon blivit strypt eller slagen i huvudet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in