Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 14:09
Medlem
dannees avatar
Måste ändå berömma expressen rapportering kring detta, nonstop live sändning, visst kunde reportrarna vara mer kunning o ställt bättre frågor. Men dom har varit med på plats och låtit allmänheten fått ta del av vad som händer live.
Jag har inte sett någon som varit direkt orespektfullt mot anhöriga/bo heller.
Medlem
Astrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Låt säga dessa gästarbetare är skyldiga. Varför i helvete stannar dom kvar på orten?

Hade man gjort ett sånt brott borde dom väl dragit. Dom borde ju förstått dom åker dit...

Inte nödvändigtvis, om det nu är dem som gjort det så har dem ju redan betett sig förbannat konstigt med tanke på utspridningen av bevis osv. Det kan ju ha varit allmän panik över hur fort allt drog igång? dem kanske inte vågade åka någonstans? i mer än ett fall så har väl GM hållit sig kvar i närområdet pga. förhöjd idiotisk självsäkerhet.. vem vet vad som hänt. Jag försöker bara tänka mig hur det skulle gått till eftersom allt är så jävla märkligt.
Medlem
Creepy24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Låt säga dessa gästarbetare är skyldiga. Varför i helvete stannar dom kvar på orten?

Hade man gjort ett sånt brott borde dom väl dragit. Dom borde ju förstått dom åker dit...

Troligen för att dom kände sig säkra på att polisen inte skulle misstänka dom för något brott
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanurban
En teori:

Lisa stängde kafét i söndags kväll, hon gick över vägen för att hänga in nyckeln innan hon skulle åka. Precis då kommer en av litauerna, säkerligen alkoholpåverkad och han kör på henne så att hon skadas/blir medvetslös. Han får panik, lastar in henne i bilen, kör hem, på vägen slänger han ut lite saker som är hennes, det är nämligen på vägen hem till dem man hittat fynden. Han kommer hem, går in till de andra två, berättar vad som hänt och undrar vad fan de ska göra. De är kanske är i sverige olovligt och arbetar och säkerligen var han alkoholpåverkad så de bestämmer sig för att inte rapportera olyckan utan åker bort till den andra gården där de jobbat och slår ihjäl henne där och gömmer kroppen.
Tror att det gått till ungefär såhär.
Du är fanimig hjärndöd.

1. Polacker, inte litauer.
2. Polen och Litauen är med i EU, de kan alltså inte vistas illegalt i Sverige då de är EU-medborgare
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Politiet er veldig vage på eksakt funnplass. Politiet er veldig vage på funntidspunkt. Litt merkelig også at man 3/4 døgn etter funnet ikke kan si noe som helst om dødstidspunkt "fordi disse undersøkelsene ikke er påbegynt". Betyr dette at kroppen ikke er hel, altså at den er styckad?
Nej, det betyder det inte. Endast att polisen inte vill släppa information som kan kontaminera vittnesmål eller på annat sätt försvåra förundersökning och senare bevisföring i rätten.

Jag antar vidare att rättsläkare undersökt kroppen eller gjort iakttagelser på fyndplatsen; om en sådan översikt kan ge en uppfattning om sannolik dödstidpunkt vet jag inte (t ex kroppstemperatur i förhållande till miljöns temperatur, eller genom kemiska analyser). Sannolik dödsorsak kommer att utrönas vid obduktionen.

Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn
Sarnecki heter den kriminologiska hustomten som hördes på SVT inför presskonferensen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitemuort
Eu-migranter, kommer till Sverige tack vore EU-medborgarskapet och den frirörlighet som gäller inom EU, gästarbetare är alla de utanför EU som kommer till Sverige tack vore världens mest liberala arbetskraftsinvandringslag.
EU-migranter = medias omskrivning för tiggande zig... romer. Gästarbetare = folk från hela världen inklusive eu-länder som kommer hit för att jobba under en begränsad tid. Sverige har för övrigt inte alls "världens mest liberala arbetskraftsinvandrig". Däremot har Sverige den mest liberala permant uppehållstillstånds utdelningen och flyktingmottagningen i hela västvärlden. Sorry för off topic. Men jag vara bara tvungen att bemöta det där. Så många faktafel i ett så kort inlägg.
Senast redigerad av Geigerzehler 2015-06-13 kl. 14:30.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
VG var ju den tidning som filmade gripandet. De såg ju uppenbarligen att det inte var svenskar och därav ställde de frågan om nationalitet. Alltså är det ju 100 procent att det inte är svenskar som är misstänkta.

Grannen säger att det har varit svårt att kommunicera med dem då dem inte kunde någon svenska.
Medlem
Heeths avatar
Vad har vi för teorier om vad det var dom hittade som gjorde att dom misstänker dom anhållna? Lät nästan som om dom anhållna befann sig i närheten av fyndet.
2015-06-13, 14:10
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Tror oxå att det var själva liket MIP hittade.

Så du menar att Polisen ljuger..? Tänk till lite.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Jord eller betong är en mer solid massa än vatten i alla fall, så det borde vara svårare att känna liklukt från långt håll, inifrån en lada. Hur som köper jag inte förklaringen att liket hittats ovan jord för om du känt doften av ett dött djur nära vägkanten (rå) hade du förstått att den doften känner människor från långt håll. Jag spekulerar förstås efter vad jag vet och de erfarenheter jag har.

Diskussionen jord vs vatten behöver vi nog inte gå närmare in på, men jag är helt på din sida att jord definitivt borde försvåra för en hund att upptäcka något som är begravt. Vidare håller jag också med om att om kroppen bara legat gömd under några ormbunkar borde likhundarna sniffat rätt på den rätt snabbt. Givet att de blivit beordrade att söka i detta område, så klart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
Tror oxå att det var själva liket MIP hittade.

Eller delar av det.
Medlem
1c9r5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Kan inte öppna några av henns vines!? Bara laddar.
Hm, jag kan se alla. Hennes vänner har många på henne med, här bland annat https://vine.co/u/946783446750081024

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in