Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 01:34
Bannlyst
Hur vet alla här i tråden att det var invandrare som låg bakom mordet?
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Expressen har gått ut med att dom är anhållna. Jag har även tidigare skrivit ut 2 namn på dem i tråden men dom fick jag ifrån twitter så behöver nån som kan bekräfta. Stämmer det så är det 2 bröder.

Vad är namnen? Censuerade, såklart.
Medlem
Ni små p12or som säger att polisen kunde ha gjort ett bättre jobb, att de kunde undersökt ladan tidigare - lägg ner med allt och logga ut genast. Ni fattar inte hur bra arbete polisen gjort.
Bannlyst
Våldtagen och mördad i närheten av platsen för försvinnandet och sedan dumpad inte långt därifrån.

Detta har ju varit nästintill självklart från och med andra dagen. Man får ju nästan skämmas att det är så många härinne som haft andra teorier och till och med fortfarande tror det gått till på något annat sätt.
Medlem
FrZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Dom ska ha varit i området och knackat dörr tidigare men då var det ingen som öppnade, har jag för mig att jag läste förut.

Någon nämnde på någon media att kvinnan hade sagt att dessa va bortresta. Därav anklagelserna för skyddande av brottsling. Ta inget av detta till 100% obekräftad uppgift.
2015-06-13, 01:35
Medlem
Wkblades avatar
I fall det "endast" rubriceras som mord och ingen våldtäkt har skett skulle det inte kunna vara så att flickan med anledning av sin fars position inom försvaret blir tagen av några professionella mördare? Då de har finslipat sin teknik vet de direkt hur man ska gå tillväga för att plantera bevis och hitta syndabockar. Genom att låta en massa fynd över ängarna etc. samt låta gästarbetarna som bor i närheten ta på sig ansvaret finns det ingen anledning för någon att misstänka någon annan GM. Märk väl, jag nattspekulerar bara lite, ta mig inte på för stort allvar i form av påhopp/aggressiva inlägg etc.
Medlem
Är det bara jag som tycker det är jävligt löjligt när media står med 6 mikrofoner uppstuckna i nyllet på poliskvinnan som berättar?

R.I.P hoppas familj vänner och bekanta kan försöka kämpa vidare och minnas henne för den hon var. Tråkigt att så unga skall behöva gå bort... en olycka knappast. Skulle väl vara om dom råkat köra på henne och sammtidigt är asylsökande och blev rädda/fick panik? men en normalt funtad person skyfflar väl inte in en 17 årig tjej och kör iväg 3km
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderkakaa
Det är inga polacker utan Litauer

Namnen Maciej och Krzystof låter mer polska än litauiska, vet inte ens om Maciej finns som namn i Litauen tror det är ett 100% polskt namn
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Kan någon som VET förklara var Lisa hittades? Var ligger fyndplatsen relativt Blomdals säteri där de 3 "inplockade" bor?

Fan vad tragiskt detta är!
http://www.ladda-upp.se/bilder/onreukwcihaz/
inte säker men grön: där dem omhändertogs. röd: där hon hittats va jag tror. hemskt som fan
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Vad är namnen? Censuerade, såklart.

Maciej och Kryzstof.
Medlem
LittlePerverts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Synd, väldigt tråkigt.

Varit aktiv i tråden till och från under nästa hela utredningen. Drog slutsatsen redan förrgår att hon var borta för alltid, att man aldrig skulle hitta henne, varken levande eller död.

Om polisen hade gjort sitt jobb ordentligt skulle detta troligen också vara fallet. Skulle vilja påstå att polisen har fallerat TOTALT! Ett hejdundrande jävla misslyckande! Förvånar mig dock inte...
Hur i helvete kan man hitta kropp och misstänkta inom 300 meter från caféet efter 6 dagar? Som salt på såret visar det väl också att hon har varit vid liv länge, kanske flera dagar. Den tekniska undersökningen blir jävligt intressant.
Fortfarande, ett stort misslyckande!

Men för i helvete kroppen hittades typ 3 km från cafét. Leta igenom 3 km i varje skrymsle och vrå själv så får vi se hur lång tid det tar.
Medlem
Charlie6789s avatar
Om dem nu är anhållna för mord torde det således finnas spår av henne i bilen samt kanske även hemma hos dem/kläder osv.
Jag tror far och son (ointelligenta outbildade idioter) snackat en hel del om den snygga bruden.
Sen en strålande solig dag bestämmer dem sig för att åka ned och ta för sig,, kanske även druckit en del ( brukar vara standard för dessa)
Att en person satt och höll i henne i bilen mesans han som körde kasta ut alla saker utom mobilen ( den tänkte dem sälja senare) den stängdes bara av.
Han spinkiga yngre av dem två... asså jag lackar ur!
Vill inte gå in på detaljer men i fängelset kommer dem behöva sitta på isoleringen!
Jag har iof hört att polackjävlarna där inne är sjukt nöjda (jag har äckligt säkra källor) dem där inne menar på att "polacker" som kommer dit är överlyckliga, en snubbe mena på att dem har duschar ( är överlycklig för det) andra "gästarbetare " sitter och har det typ 10 gånger bättre på kåken än i hemländerna. Det här är alltså sant !!
Dem åker hit i hopp om jobb och skiter det sig så begår dem brott.. Och torskar dem så kommer dem in på våra svenska hotell ( "fängelser" )

Säkert dem som stulit på arbetsplatsen tidigare, säkert så hade dem inte mkt jobb kvar i byn. Så dem tänkte få doppa veken lite granna den soliga sköna dagen win win liksom.
Sunkiga jävlar

Vilket som detta fallet är så pass uppmärksammat att så fort dem kliver in på någon av de större anstalterna så kmr dem hamna på sjukan.
Jag hade väntat tills dem kommit ut och sedan suttit med snipergevär och tatt dem i steget ut ur grinden på fri mark. Alternativt våldtagt dem å de grövsta innan jag bragt dem om livet.
Känner sådant hat mot losers som dessa.. Dem har skadat så många, och berört ännu fler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in