Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larssonjr
Jag kanske bara överanalyserar nu men ändå... Alla vet ju att det är Lisa som har hittats men ändå väljer polisen att säga "troligen" och "med största sannolikhet" att det är hon. Jag tycker att det känns som att hon tyvärr är riktig illa tilltygad och därför väljer polisen att inte säga att det är hon till 100%?

(Även om de såklart förstår att det är hon)

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24
Ingen diskussion här om kroppens skick???

Man tror att kroppen tillhör Lisa Holm, alltså måste ansiktet vara helt förstört. Troligtvis ytters hänsynslöst våld!!!!

Nej. Endast två timmar förflöt mellan hittandet och presskonferensen, och på den tiden hinner man knappast göra en hundraprocentig identifikation. Även om polisen klart och tydligt ser att det är flickan så måste det fastställas. Det är därför de säger att de bedömer att det är LH för det är uppenbart, men det är inte fastslaget by the book.
2015-06-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrissey1
Synd, väldigt tråkigt.

Varit aktiv i tråden till och från under nästa hela utredningen. Drog slutsatsen redan förrgår att hon var borta för alltid, att man aldrig skulle hitta henne, varken levande eller död.

Om polisen hade gjort sitt jobb ordentligt skulle detta troligen också vara fallet. Skulle vilja påstå att polisen har fallerat TOTALT! Ett hejdundrande jävla misslyckande! Förvånar mig dock inte...
Hur i helvete kan man hitta kropp och misstänkta inom 300 meter från caféet efter 6 dagar? Som salt på såret visar det väl också att hon har varit vid liv länge, kanske flera dagar. Den tekniska undersökningen blir jävligt intressant.
Fortfarande, ett stort misslyckande!

Hur kan du missa att ladan inte låg 300 meter från kaféet utan 3 kilometer? Sluta kritisera polisen för att de har fallerat när du själv fallerar (TOTALT!) med att ta till dig information.
Medlem
Låt säga att Lisa råkade se när männen höll på att bryta sig in i caféet eller ladan på andra sidan vägen, och sen blev dödad i tumultet som uppstod. Då hade väl brottsrubriceringen varit dråp? Eftersom GM misstänks för mord så måste det väl vara planerat osv?
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
4. Ingen misstänkt GM är gripen, vad jag läst. Däremot har 3 polacker varit inne på förhör. Ryktas om att dom är anhållna. Källa?
http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/

Citat:
Hon försvann spårlöst efter att ha avslutat sitt arbetspass på kaféet.

Men nu pekar allt på att 17-åriga Lisa Holm är död. En avliden person hittades i det aktuella sökområdet på fredagskvällen och polisen söker nu igenom en stor lada.

- Polisen bedömer att det med största sannolikhet är Lisa Holm, säger polisens pressinformatör Jenny Widén.

Nu är två personer anhållna misstänkta för mord och en person anhållen misstänkt för skyddande av brottsling.
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchezest90
alltså. Hur Faaaan Kan Snuten Ha Missat Att Undersöka Det Hus Mördarna Bodde I ? Och Hur Fan Kan Idioterna Som Tog Lisas Liv Inte Ha Fraktat Bort Hennes Kropp Lååångt Ifrån Den Där Jävla Bondhålan Som Kryllade Av Media , Poliser Och Missing People.. Idiotsnutar Och Idiotmördare !!!!!!

Dom ska ha varit i området och knackat dörr tidigare men då var det ingen som öppnade, har jag för mig att jag läste förut.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 27Slak
Om det repats i ladan finns ju goda möjlighet för halvtokig byggare att dels bli intresserad av vilka som jobbar på fiket och dels någorlunda deras rutiner.
Kanske rent av brukar fika där då och då och därmed inte uppfattas som hot?

Känns som att min misstanke ligger skapligt nära sanningen, undantaget att det tydligen var två sjuka jävlar.
Hoppas dom erkänner och hela sanningen kommer fram.
2015-06-13, 01:33
Medlem
Från VG.no:

Citat:
Krimteknikere jobber i anleggsbygg

VGs reporter i Kinnekulle sier ved 01.00-tiden at en teknikerbil har parkert foran hovedinngangen til anleggsbygget, der krimteknikere har jobbet de siste timene, og de har satt på flomlys. På innsiden tar krimteknikerne bilder.

Hvilket anleggsbygg er det?
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 39-1900
Det låter som din svenskalärare gjorde ett jättedåligt jobb.
Svensklärare heter det.

Undrar om de funnit något som lett dem till huset. Så som tänder eller hårrester samt i anslutning till det dragspår till huset där "gästarbetarna" uppehöll sig.
Medlem
Troians avatar
Inget chatt, försök undvika upprepningar.

Åter till topic.

/Mod
Medlem
Min teori:

Lisa, Rebecka och Lowa låser och stänger Cafét. Rebecka och Lowa går till Rebeckas bil och Lisa går till sin moped och gör sig klar för hemfärd. SMS till far, nyckeln i tändningen, påsen, sätter på sig vantar. Precis innan avfärd kommer Lisa på att hon glömt hänga tillbaka nyckeln i ladan. Hon stiger av mopeden med hjälmen på huvudet (Försämrat synfält). Lisa tar några snabba kliv ut i gatan och där kommer det som tar livet av henne. Föraren panikbromsar (Bromsspår?) och backar in mot ladan för att sedan gå till Lisa som är liggandes vid vägrenen. Föraren grips av panik när Lisa är medvetslös. Föraren tar in Lisa i ladan för att ingen ska se vad som just skett. Lisa vaknar inte och paniken stiger ytterligare vilket leder till att föraren väljer att ta in Lisa i sin bil och köra henne till en avlägsen plats där hon blir liggandes. I all panik har föraren glömt att han har flera av Lisas saker kvar i bilen. Föraren börjar dumpa saker ut med vägen tillbaka. Därav skyddande av brottsling av mor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Hur kan du missa att ladan inte låg 300 meter från kaféet utan 3 kilometer? Sluta kritisera polisen för att de har fallerat när du själv fallerar (TOTALT!) med att ta till dig information.

Vem i helvete skrev 300m och vart i helvete låg ladan?
2015-06-13, 01:34
Medlem
Facebacks avatar
8år på kåken sen är dom ute igen!
Och säkert med en utbildning i ryggen och lärt sig bemästra svenskan.
Varför skulle dom vilja åka tillbaka till Polen igen? Inte innan dom gjort en bra stöldturné iaf.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in