Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-12, 20:28
Medlem
hur kom man fram helt plötsligt till detta gripande polisen har vetat mera hela tiden
2015-06-12, 20:29
Medlem
massepojkens avatar
Detta mail skickade jag igår till till Malin Wigen på nyheter24

Hej Malin.

Har följt nyhetsrapporteringen kring försvinnandet av Lisa Holm i media och på Flashback.

Några saker som bör uppmärksammas innan det är försent.

Ca 5 minuter från cafeet ligger Dafgårds food. Där har det under det sista halvåret pågått ett stort bygge.
Dafgårds

Dafgårds
Dafgårds Dafgårds is next to Martorpsbäck and is located in Västra Götaland, Sweden. Dafgårds has a length of 1.43 kilometres. landuse: industrial Latitude: 58°30'42.84" Longitude: 13°17'48.48"
Visa på se.geoview.info
Förhandsgranskning av Yahoo

Vet ej vilket bolag som har entreprenaden men det skall jobba ca 50 utländska gästarbetare där. I huvudsak från Ukraina.

Att kolla upp folkbokförda sexualförbrytare i området är lätt men gästarbetarna vet man ingenting om. Vore intressant att pusha polisen så detta inte missas. Bygget går mot sin slutfas så snart åker dom hem. Kanske kan man få polisen i deras hemland att lämna ut brottsregister. Hursomhelst viktigt att kartlägga namn osv på dessa innan det är försent.

Dom har iallafall lokalkännedom och kan knytas till området.

En annan sak är den ombyggnation som verkar pågå i ladan där Lisas handske hittas.. Det finns bilder där det står grävskopor i ladan. Här är det givetvis intressant att ta reda på vilket företag som har entreprenad och vilka som jobbat där.
Här har vi en direkt koppling till den förmodade brottsplatsen.

Det skall även ha försekommit stölder av byggställningar i området. Vilka stjäl såna? Här har vi ytterligare personer med tveksamma avsikter som nyligen rört sig i området.

Förövrigt intressant att flera vittnen sett en konstig husbil i området. En konstig husbil är ofta detsamma som en gammal utländsk husbil. Vore intressant mer mer detaljerade uppgifter kring denna.

Mvh/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Hur fan ska polska "svartjobbarna" eller vad ni kallar de har råd med den enorma herrgården? Den skulle kosta minst ett par miljoner skulle jag tro...
De får sikkert bo der gratis i forbindelse med att dom arbetar.
Medlem
Trasigt Porslins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RennTech71
Jeg tror det streames live fra en telefon - sikkert det eneste de hadde tilgjengelig akkurat der och då.

Vadå? de har haft sen i Söndags på sig att skicka dit någon med en vettig kamera. Det är livestreamen jag pratar om.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Är det så här det ligger till?

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=8zi8v6&s=8#.VXskb_ntlBc

Finns en postare i tråden som faktisk har postat den flyktvägen tidigare. Sätt dykarna i dammen nu, spåren som ett vittne har sett i terrängen talar starkt för att hon ligger där.
Medlem
louderthanbombss avatar
Hade se misstänkt att hon fanns i huset hade de väl gått in med full styrka??
Medlem
Xcango013s avatar
Kan inte de förmodade polackerna(?) försökt sno Lisas moped, hon kommer ut från caféet och går mot baksidan, sedan ser hon vad de sysslar med och försöker springa därifrån. Väldigt kass teori men jag har sett sämre!
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur fan ska polska "svartjobbarna" eller vad ni kallar de har råd med den enorma herrgården? Den skulle kosta minst ett par miljoner skulle jag tro...
Är det svartjobbare från Polen så äger de inte herrgården, utan finns i en av byggnaderna för att de får bo där när de arbetar på gården...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigt Porslin
Vadå? de har haft sen i Söndags på sig att skicka dit någon med en vettig kamera. Det är livestreamen jag pratar om.

Livestream behöver bra internet, det finns inte ute i ingenstans.
2015-06-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Är det så här det ligger till?

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=8zi8v6&s=8#.VXskb_ntlBc

Intressant. Förklarar varför dem spridit ut hennes tillhörigheter på det sättet. Sista fyndet är väl strax innan man svänger in mot huset.
Citat:

Men du ser ju att de bor i ett hus utanför herrgården
Medlem
ThordOlavssons avatar
Huset är det enda som har någon uppsikt över områdeet där mobildelar mm slängts. Det var därför som jag för några dagar sedan frågade om just det huset var bebott...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in