Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-13, 01:18
Medlem
Läste precis att det ska vara Maci*j och Kryst*f som är anhållna och att de är bröder. Kan någon bekräfta?

*=e
*=o
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Är själva Slottsherren på plats också? Någon nämnde att han var i Stockholm.
Tycker det är underligt att inte han sagt någonting, det är ju ändå på hans ägor med hans anställda som mordet skett!!!

Han lär få ta det tidiga flyget hem imorgon bitti, någon måste ju mata kossorna.

Vad ska han säga, är han inte inblandad är han också ett offer på något sätt.
Medlem
Larssonjrs avatar
Ja det lutar väl åt det. Isåfall så rör det ju sig inte om ett "rånmord" eller liknande. Då luktar det hänsynslöshet lång väg.. Hoppas vi har fel :/

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmarsson24
Ingen diskussion här om kroppens skick???

Man tror att kroppen tillhör Lisa Holm, alltså måste ansiktet vara helt förstört. Troligtvis ytters hänsynslöst våld!!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Larssonjr
Jag kanske bara överanalyserar nu men ändå... Alla vet ju att det är Lisa som har hittats men ändå väljer polisen att säga "troligen" och "med största sannolikhet" att det är hon. Jag tycker att det känns som att hon tyvärr är riktig illa tilltygad och därför väljer polisen att inte säga att det är hon till 100%?

(Även om de såklart förstår att det är hon)
Medlem
sabress avatar
Vet vi var kroppen hittades? Nära herrgården?
Medlem
Crinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Detta var presskonferensen: vi har hittat en kropp... det kan jag inte svara på. det kan jag inte svara på. det kan jag inte svara på. det kan jag inte svara på.

Jävla skitkonferens.

Du är verkligen en idiot. Dom har precis hittat henne, vilka svar hade du tänkt dig få? Du ska nog se att du får mer svar imorgon när dom hunnit undersöka kroppen, platsen, etc...
Kvinnan som svarade på frågorna ska bara ha cred för hur hon tacklade presskonferensen, man såg hur tagen hon var utav informationen ang. Lisa... men håller ändå ihop det.
Medlem
Nietzschessons avatar
Att det jobbade polska gästarbetare i närheten av kafeet, som det tidigt tipsades om här på FB, borde fått polisen att låta kolla upp dem lite närmare, tagit dit en hund t ex. Inte första gången polska gästarbetare mördar i Sverige:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5115621

Däremot inte sagt att alla polska gästarbetare är kriminella.
Medlem
Dagnomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Men ditt stolpskott. Polisen svarar inte för att Polisen inte vet!

Kroppen måste på rättsundersökning och undersökas grundligt för att se när personen dött, Om personen flyttats, hur personen dött samt vilka brott personen har blivit utsatt för. Kryp under den sten du kröp fram ifrån snälla.

Konferensen var bra, kort och koncis.

I morgon vid lunch lär Polisen fått reda på mer. BO ligger på bårhus inom några timmar och kommer undersökas under natten definitivt.

Det ställdes ju absoult frågor som polisen visst måste veta svaret på. Tex "Vad är det som gör att ni tror att det är Lisa Holm?"
Däremot så förstår jag att polisen väljer att inte svara på frågor, full acceptabelt.
Men istället för att stå där och gång på gång säga "Det kan jag inte svara på" tycker jag hon borde gått ut och sagt det hon hade att säga och sedan förklarat att polisen i nuläget inte svarar på några frågor.
Hade förkortat och förenklat hela pressträffen och människor hade blivit mindre irriterade, tror jag.
2015-06-13, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Inte bara bo kvar, utan bo kvar med liket där man bor också... väldigt obehagliga människor.

Kan ju finnas en fjärde person som är mördaren, och som inte bor kvar utan har flytt landet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Sluta gnäll på polisen. Detta har dom skött jävligt bra!

Håller med helt! Folk här inne gnällde att dom sökte för nära o så. Fuxborg o övriga skötte detta galant, tyvärr så stämde min teori också. Ännu ett ungt liv har slocknat och man mår skit
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Källa på att dom e anhållna för Mord?

Men snälla nån, gör som alla andra.
http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiscount
Män med jägarlicens bör kanske bedriva skyddsjakt på polackäckel. Egentligen på alla icke-germaner som passerar gränsen. De bevisar gång efter gång vilka hatiska nidingar de verkligen är.

Det är inga polacker utan Litauer
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Tveksamt, dom verkar ju ej kunna svenska enligt grannen.
Den svenska kärringen kan väl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in