Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-13, 09:47
Medlem
Jag tror tyvärr hon dog relativt snabbt efter att de tagit henne och gjort det de ville med henbe sedan har kroppen legat i värmen i resterande fyra dagar.
2015-06-13, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie6789
Bara jag som tänker att det kan vara så att någon som kände både LH och polackerna gjorde det. Därav spåren fram och förbi de misstänktas hus.. allt för att garantera att syndabockarna skall åka dit.
Nu tror jag dock inte på den teorin utan känns mkt mer troligt att dem spanat in henne ett par dagar och var kåta efter veckans jobb och såg alla andra lämna stället före lilla Liss och slog då till. Är bara jävligt nyfiken på vad rättundersökningaena kommer säga.
Om det inte är mer än att de har funnit saker i anknytning till dem, så kan det vara någon som placerat ut dem för att göra dem skyldiga. Det Kanske istället är t ex fastighetsägaren, som tydligen hittade handsken och kontaminerade den genom att ta upp den.
2015-06-13, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Är det i den här fastigheten de greps?
nära BLOMBERGS SÄTERI 2, 531 95 Källby
http://goo.gl/maps/Pt8G6

Ja, om det är rätta fastighetsbeteckningen vet jag inte, men det är vid nålen
Medlem
maestro6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crnamacka
Den som är ansvarig är den som anställde polackerna för att spara lite på sin förmögenhet.... det borde det grävas i....

Jobbade dom på gården eller på Dafgårds?
Medlem
Hur lång tid kan det tänkas ta innan man vet mer om omständigheterna?
Tänker på sånt som hur hon bragts om livet, om de asen gjort något mot henne innan de mördade henne och liknande.
2015-06-13, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Varför tror du det? Det finns i dagsläget inget som talar varken för eller emot det.

Att de går ut med att det sannolikt är en viss person behöver inte betyda att kroppen är sargad, det händer även på välbehållna kroppar utan en skråma.

Om kroppen var i dåligt skick behöver det heller inte säga något om en "värre" (än vadå?) dödsorsak eller skador på kroppen. Det är och har varit varmt, och nedbrytningsprocesser startar omedelbart efter döden. Efter fem dygn i sommarvärme är en kropp inte särskilt vacker om personen så fridfullt somnade in i sömnen.

Jag tror det av den enkla anledningen att något annat låter omrimligt. Men det kvarstår att se när dödsorsak kommer ut samt FUP.
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Kanske tagits upp innan men det sprids en bild på facebook som sägs vara en av de anhållna. Ska vara efterlyst.

"1.Wanted by the Polish police department. J*siulewicz has to serve 4 years and 2 months punishment in the jail for aggravated drug offence and gross smuggling of narcotic drugs."

Vet inte sanningshalten men någon kanske kan bekräfta om det är en av de inplockade. I så fall har han tid att avtjäna i Polen också.

Finns att beskåda på http://www.swedensmostwanted.se/ 9:e raden.

* = a
Inget tyder på att detta är en av de som anhålltis.
Vem är den här stockholmarbonden som anställt dessa monster? Förekom uppgift om att bonden inte uppgett för polisen att denne skulle ha gästarbetare som anställda, stämmer detta?
Senast redigerad av hashflash 2015-06-13 kl. 10:04.
Medlem
louderthanbombss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Varför sägs det att det är utlänningar?

Bilderna säger inte så mycket

Kan vara så att de kommer från något europeiskt land.
2015-06-13, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det fungerade inte för mig heller faktiskt?
Vad har detta att göra med fallet?

Någon som kan titta på klippen och bekräfta dess innehåll?

Troligtvis kompisar till Lisa. Googlar man namnet som finns i första länken så kommer Lisas namn också upp.
Bannlyst
Jag saknade frågan när Lisa mördades.
Hur länge höllshon vid liv...
Fy fan, kan inte beskriva vad jag tänker om svinen som gjorde detta.
Stackars familj...

Mvh
Medlem
TSDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Vines med Lisa i huvudrollen

Kan lika posta denna länk då.
Hennes egna vinekonto.
https://vine.co/u/951923489349185536
2015-06-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan bara ställa mig till den skara som säger att detta är djupt tragiskt. Så förbannat onödigt och man känner helt klart med de anhöriga.

Ska man rikta kritik så måste jag säga att den "presskonferens" som polisen höll runt midnatt var det sämsta jag sett i alla kategorier. Man tror nästan det är ett skämt.

En "presstalesperson" reser enligt uppgift från Göteborg enbart för att säga att man hittat en kropp och tagit in tre personer till förhör. Övriga frågor bemöts med det klassiska inga kommentarer. Tom frågan var kroppen hittats. Smått tragikomiskt när polisen en bit därifrån dragit upp avspärrningsband, bär ut en kropp och dessutom läcker som såll till journalister och andra nyfikna som samlat sig utanför avspärrningarna. De säger inte ens vad det är för ålder kön på de personer som tagits in till förhör samtidigt som personerna redan identifierats på Flashback. Sanslöst.

Visst är det tråkigt att lyssna på men jag tycker vi ska vara väldigt tacksamma för att polisen inte går ut med mer info än vad som är absolut nödvändigt eftersom det ökar risken för strul eller rent av ett magplask i rätten. Ansvarsfullt av polisen, även om det inte är lika roligt att lyssna på...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in