2015-06-12, 18:59
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Olsson
Hon kanske är placerad högt uppe i ett träd? Eller uppe på ett tak/skorsten?

Och alla Missing People-människor går med ögonen NER i backen hela tiden. Kanske därför ingen hittat henne?
Ja, eller varför inte i en flaggstång?

I tråd, på tak eller i flaggstänger är det ju trots allt ganska vanligt att kroppar göms.
2015-06-12, 19:00
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Återigen nej. Mer tyder på att hon velat bli ensam, mopeden och att hon blev kvar efter jobbet. Ingen har behövt ha koll på henne eller vetat allt om henne. Det är troligare att hon är införstådd och skapat ett möte efter jobbet för att prata eller köpa exempelvis alkohol.

Förstår din logik och den är sund, men nycklarna i moppen och påsen kvar tyder på ett hastigt förlopp.
Om hon skulle köpa något lr speciellt om hon träffat någon för att prata borde det gått få med henne utan våld eller hot.
Om man som du skriver att hon självmant planerat mötet.

knepigt
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kauwt
Men kom igen. Människorov för lite smuggelsprit?

Men snälla, vad då för? Mötet har naturligtvis resulterat i att hon överfallits eller tagits till fånga för att våldtas antagligen. Mötet trodde hon såklart bara var för att köpa exempelvis alkohol. Hon trodde naturligtvis inte det här skulle hända.
Medlem
Glufses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Någon som har en vettig teori om varför polisen tror att hon är kvar i området trots att det har gått 5 dagar med intensiv sökning? Menar dom helt enkelt att hon ligger död i vattnet?
Borde man inte söka mer där då?
Medlem
Citat:
Hon råkade bara vara på fel plats fel tid.

Om man tänker föra bort någon vill man antagligen vara säker på att inte bli upptäckt. GM bör ha haft kännedom om att hon var ensam kvar.
2015-06-12, 19:01
Medlem
kamelpopcorns avatar
Ni tror inte att det kan vara så att det finns någon slags '' underground '' lucka i någon utav ladorna? Man har sökt på marken överallt nästan. Jag menar tänk OM, Det är så att GM har lagt ner henne i någon lucka ? Eller hade hundarna känt doften ändå?
Medlem
Finns det obevakade båtar i närheten där man kan åka ut ganska långt sänka någon med tex ett ankare?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pointzero
Någon som har en vettig teori om varför polisen tror att hon är kvar i området trots att det har gått 5 dagar med intensiv sökning? Menar dom helt enkelt att hon ligger död i vattnet?
Troligtvis är det så, men kanske kan vara något taktiskt?
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Återigen, vi har gått igenom det där.
Svensk propaganda och skitsnack.
Svensk armé gör inget utomlands- således har du exempelvis den nu döda terroristen Bin-ladin som kallar Sverige för oskyldiga osv.
Håller med dig. Riktigt osmakligt att försöka utnyttja fallet till någon slags försvarspolitisk propaganda.
Medlem
afvongreves avatar
Det är klart att hon ligger i nåt vatten! Kvinnan som hittades i Sigtuna i vattnet gick det inte att fastställa någon dödsorsak på. Det är ju perfekt för alla mördare. Bara dumpa henne i någon sjö. Förstår ni ens vad det betyder?
Medlem
pointzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glufse
Borde man inte söka mer där då?

Jo det är väl där man har börjat söka nu. Men tänkte mer på det som jag skrev; konstigt att dom påstår att hon är kvar. Dom har ju sökt nu i 5 dagar.
2015-06-12, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xzeeed
Jag tycker tråden innehåller alldeles för mycket av osannolika scenarion, detta var ett försök att komma med något konstruktivt, rimligt och tydligt/kortfattat. Jag hade kunnat fördjupa mig ytterligare om vad jag tror. Men vi kan få all anledning att återkomma till just dessa punkter.

Ett tillägg- om BO skulle ha kidnappats och förts långt ifrån platsen för försvinnandet förefaller det för mig mycket osannolikt att GM skulle stanna i området längre tid än nödvändigt, till exempel för att placera ut eller göra sig av med personliga ägodelar till BO. Nej, jag tror att BO (och GM) finns inom ett par km från platsen. Ägodelarna ligger i så fall där de gör av just ovan nämnda anledningar (antingen påväg till, sannolikt inte raka spåret, eller ifrån där BO nu finns). Jag noterade vidare på filmklippet att gräset tycks helt nyklippt intill ladan där handsken hittades (rimligen klipptes gräset i helgen), kanske en hjälpsam person på gräsklippare observerat något avvikande..?

Tycker fler bör ägna ovanstående en tanke. Som uppföljning- om GM ska passera och köra vidare efter godset, varför då inte köra raka och kortaste vägen från fiket istället för "omvägen" söder om? Finns det en grind längs raka vägen från fiket till godset? Oavsett om det går att köra den vägen eller inte så pekar omständigheterna i en riktning - godset och dess närmaste omgivningar österut. Går den att köra, vilket jag tror, så har GM gjort ett aktivt val att istället ta omvägen för att dumpa tillhörigheterna. Går den inte att köra så kände GM till just detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in